Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nočni program: POSTGRAVITY ART REVISITED (2836 bralcev)
Petek, 22. 4. 2011
Bojan Anđelković



KAZALO:

01.30-02.30
11. koordinata: Kozmizem/transhumanizem::Cosmism/Transhumanism::


Kozmizem je kozmocentrično filozofsko in kulturno gibanje, nastalo v Rusiji konec XIX. stoletja. Svoj višek je doživelo na začetku XX. stoletja. Kozmizem vsebuje širok razpon idej o nastanku, obstoju in prihodnosti vesolja. Združuje zahodne in vzhodne filozofske tradicije. Osrednja predstavnika ruskega kozmizma sta Konstantin Edvardovič Ciolkowski, znanstvenik, teoretik in oče kozmonavtike, ter Nikolaj Fjodorovič Fjodorov, filozof, ki je zagovarjal radikalno podaljšanje življenja z znanstvenimi metodami. Fjodorova štejemo med predhodnike transhumanizma, intelektualnega ter kulturnega gibanja, ki zagovarja uporabo znanosti in tehnologije za izboljšavo človekovih zmogljivosti. S svojimi spisi, knjigami in teorijami sta ključno vplivala na ruske historične futuriste.









02.30-03.30
14. koordinata: Tranzitni futurizem::Transit Futurism::


Ruska kultura je eklektična kultura, ki v različnih zgodovinskih trenutkih zajema iz različnih kulturnih bazenov. Eden od tradicionalnih ruskih bazenov zajemanja je Italija. Ruski umetniki načrtno transformirajo zajeto formativnost in transformirajo jo z lastno filozofsko in teoretsko maso. Takoj po zajetju italijanskega futurizma leta 1909 so svoj futurizem naslonili na ruski kozmizem.
Futurizem so leta 1915 ukinili z Zadnjo futuristično razstavo 0.10 Kazimirja Maljeviča. Tranzitni futurizem je tako postal suprematizem, istočasno pa je postal kritika futurizma, predvsem njegovih etičnih izhodišč.
Nekaj let zatem so isto strukturo ponovili ruski konstruktivisti. Tako je bil leta 1922 krog sklenjen. Ruski umetniki so stali na podobnih formalnih rešitvah kot italijanski futuristi, toda na popolnoma drugih etičnih izhodiščih.
Suprematizem in konstruktivizem sta avtentični avantgardni umetniški smeri, ki sta dobili svojo materializacijo »na zadnji postaji metroja Moskve«, v Trstu, na italijanski meji, kjer živi ogromna skupina Slovanov. Ko sta Ljubljana in Trst ogrožena od različnih trenutnih imperialnih ekspanzionizmov, se vedno branita s slovansko dikcijo. Tako smo leta 1927 dobili v Trstu, neposredno pred fašistično-futurističnim slavolokom, konstruktivistično umetnino, ki je vsebovala kongenialno Stepančičevo levitacijsko konstrukcijo. Krog je bil tako dvakrat sklenjen!










03.30-04.30
16. koordinata: Suprematizem/konstruktivizem::Suprematis/Constructivism::


Konstruktivizem je stilna formacija, ki je kategorično zavračala dvojnost med umetnostjo kot templjem poglobljenega mišljenja in tovarno kot mestom produkcije: »tovarna mora postati nov tempelj dela, intelektualne in materialne proizvodnje«.
Tako razlika med vsebino in obliko v umetnosti izgine za vselej. Vsebina je tista, ki se hoče izražati v živi, svobodni, organični obliki. Biti hoče vsebina in oblika obenem! Tradicionalna estetska misel je poznala dihotomijo vsebine in oblike, kjer je bila oblika sicer relativna, a vedno »časovno upravičena«.
Moderna estetska misel XX. stoletja uveljavi novo dihotomijo med postopkom in materialom. Konstrukcija je izrazit primer tega, kako lahko »forma« »vsebuje« nujnost in moč poenotenja med obema, poenotenja med vsebino in formo.
Suprematizem je stilna formacija, zgrajena iz suprematističnega aparata. Suprematistični aparat pa ni sestavljen iz delov, ki tvorijo celoto, temveč je monoliten brez kakršnih koli veznih elementov. Suprematistične forme so kot realizirana abstrakcija postale utilitarna popolnost. Tako barvno zaporedje ni povezano z estetsko nujnostjo. Najpomembnejša sta dva principa: energija črnega in energija belega. Suprematizem je imel v svojem zgodovinskem razvoju tri stopnje: črno, barvno, belo. Vse suprematistične oblike so se razvijale v znakovnih površinah, ki so vnaprej načrtovale svoj razvoj. Razvoj v volumen – v arhitektone!










04.30-05.30:

18. koordinata: Levitacija::Levitation::

Abstaktno umetniško delo bo resnično abstraktno, ko bo zgubilo lastno težo in se bo manifestiralo v pogojih breztežnosti. Šele v breztežnosti bo abstraktna umetnina abstraktna, ko bo zgubila gravitacijsko orientacijo: spodaj, zgoraj, levo, desno.










05.30-06.30
21. koordinata: Suprematistični satelit/konstruktivistični satelit:: Suprematist Satellite/Constructivist Satellite::


Če se ozremo nazaj v XX. stoletje in pogledamo iz pozicije vzhodne Evrope v seštevek planetarnih stilnih formacij XX. stoletja, sta za svet XXI. stoletja zagotovo ključni stilni formaciji: suprematizem in konstruktivizem.
Vesoljska plovila, geostacionarne postaje in umetni sateliti XX. in XXI. stoletja so v celoti potrdili tezo konstruktivistične stilne formacje, da je funkcionalno enako formalno.
Suprematističa metakonceptualna ideja pa je bila nameščena v vesoljsko tehnologijo samo enkrat, v umetni satelit Sputnik. To je bil prvi supraizdelek modernističnega mišljenja. Sestavljen je bil iz suprematistične geometrizacije in telekomunikacijske kompozicije. Suprematizem se je manifestiral z osnovnim geometrizmom. (Sergej Koroljov: »Naj bo Sputnikova oblika takšna, kot je oblika Zemlje.«). Medtem so štiri antene telemitirale bazičen in ritmiziran zvok na Zemljo kot dokaz o resničnem bivanju umetnega satelita v realnem vesolju.
Oblike vseh drugih kompozitnih vesoljskih plovil so bile določene in opredeljene s konstruktivistično shemo, sestavljeno iz nabora različnih funkcij, zaščitenih pred ekstremnimi pogoji, zunanjim okvirjem.










06.30-06.50
51. koordinata


radiostudent.si/radar

















Komentarji
komentiraj >>