Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Take it personal! Festival a/d Werf, Utrecht (2791 bralcev)
Ponedeljek, 6. 6. 2011
jassy



26 let življenja. 26 let truda za promocijo tako imenovane eksperimentalne umetnosti. Festival a/d Werf je interdisciplinarni kolaž, ki poskuša pod svoje okrilje strpati zelo širok nabor estetik, disciplin in predvsem generacij, prostorov predstavljanja, umeščanja znotraj kulturnih in arhitekturnih kontekstov. Sklicujoč se na politično korektnost. Festivalska edicija, razpenjajoča se med 19. in 29. majem, je srečno sovpadla tudi z osrednjo konferenco s področja scenskih umetnosti - Performance Study Internternational –, in tako svoje lovke uperila tudi na mednarodno občinstvo.

Festival je potekal pod motom Take it personal!, ki ga je novi umetniški direktor Rainer Hofmann utemeljil kot krepitev družbene in politične osveščenosti. Omenjeno utemeljuje skozi prizmo praznih floskul multikulturnosti, medgeneracijskega konflikta, vojne in migracij. Take it personal! je prav zaradi tega potrebno prebirati znotraj hegemonije neoliberalističnega diskurza. Le-ta, kot vemo, definira realnost na način, da pod krinko individualne svobode legitimira neenakosti. Koga torej festival nagovarja in komu predstavlja te neenakosti ter na kakšen način?

Dostop do predstav je omejen ne le zaradi višine cene vstopnic, temveč tudi zato, ker predstav ne podnaslavljajo, ker novinarje in ustvarjalce s festivala omejujejo z omejenim izborom akreditiranih predstav. Komu je torej festival namenjen? Petičnežem ali zgolj financerjem? Vsekakor festival skozi svojo sporočilnost želi ohraniti status quo in ga, za razliko od izrečenega, ne problematizira.

Take it personal! je prej motto načina izdelave predstave, znotraj katerega ustvarjalec sledi svojim estetskim in drugim osebnim, političnim preferencam. Izbor predstav, ki smo si jih na festivalu uspeli ogledati, prikaže zbir diskurzivnih postopkov in strategij, skozi katere se privatno odpira javnemu. Najsibo z vključitvijo sorodnikov, odpiranja raziskovalnosti - procesa navzven, pristopom k publiki, ki ne interpretira samo pomenov, ampak z vstopom sama prične soustvarjati predstavo, s soočanjem in predstavljanjem subjektivne izkušnje z globalnimi pomeni.

Omenjeni postopki so seveda zanimivi, vendar pa nikdar tudi nevtralni, kar se še posebej izkaže v naboru predstav iz bazena, iz katerega neposredno prihajamo. In če jemljemo stvari zares, in seveda, še bolj osebno, vidimo prav tisto, kar želi napreden zahod vpisati v nas same. Pa niso krivi le selektorji, krivdo gre pripisati tudi ustvarjalcem in višjim strukturam, ki od umetnikov pričakujejo, če jim celo ne zapovedujejo samoeksotizacije oziroma vpis na mesto drugega.

Bodimo konkretnejši. Pod tri predstave sta bili podpisani srbska ustvarjalka Sanja Mitrović in hrvaška koreografinja in plesalka Barbara Matijević. Obe avtorici že dlje časa živita in ustvarjata v Beneluksu. S predstavama se dotikata tako imenovane balkanske identitete skozi prizmo jugonostalgije.

I am 1984, ki je žal umanjkala na letošnji Balkanski Plesni Platformi, je zasnovano kot predavanje/performans, v katerem Barbara Matijević skupaj z Giuseppeom Chico mapira leto 1984 skozi konglomerat osebnih spominov in izbranih zgodovinskih dogodkov. Na ta način ustvarja juktapozicijo različnih realnosti in soočanja fiktivnega, intimnega, zgodovinskega. Nacionalnega in svetovnega. Izbor, s katerim avtorja vzpostavljata drugačno zgodovino, izbor ki operira s pojmom moči, izloča in razporeja na novo.

Tudi predstava Sanje Mitrović Will you ever be happy again, ki smo si jo lahko ogledali tudi na lanskih Mladih levih, vzpostavlja relacijo med osebnim in družbenim. Predstava razkriva problematiko pojmovanja nacionalne identitete. Skozi otroške igre, zasnovane na preprostih in berljivih podobah, osebnih predmetih iz otroštva, pismih, preigravata kulturne stereotipe. Kljub možnosti kritične in distancirane obravnave ostaja Matijevićeva na spolzkem terenu, ki ga zahodni bralec prepoznava znotraj samega stereotipa.

Predstava Testament nemškega kolektiva She she pop se loti adaptacije slovitega Shakespearovega Kralja Leara. S popolno dekonstrukcijo dramskega teksta in njegovim prepletom z osebnimi zgodbami nastopajočih ohrani le temeljno sintagmo soočanja posameznikov z lastnimi odločitvami kot tudi boj za ohranitev dostojanstva. Testament je tako še ena v nizu predstav kolektiva, ki v središče postavi realno, vsakdanje življenje in ga s spretnostjo dialoga in montažne dramaturgije preizkuša skupaj z občinstvom.

Na improvizaciji zgrajen Concerto Iva Dimcheva je tankočutno potovanje gledalca s performerjem, ki se v slabi uri popolnoma prepusti glasu, da ga objame, vodi in celo potopi. Gisele Vienne s spektakularno predstavo This is how you will disapear ne uspe preseči ustaljenih teatralnih modusov. Praznina predstave je ustvarjena v želji gledalčeve potopitve v temačne globine njegove duše. Scena, zgrajena iz pravih dreves in listja, ob katerih bi se ekologi križali, ogromne količine zgoščene megle, ki ustvarjajo prekinitve, bleda lučna svetloba, ki tone v zatemnitve. Performerka kot akrobatka, ki zaradi nepopolnosti postane fantova žrtev. Piko na i predstavi ustvari prelet odra dveh ptic. Kako bizarno. Nič. Samo nič.

Na kratko, Festival a/d Werf je razočaral. Ne le zaradi pomanjkanja programske usmeritve, ampak tudi z vidika obravnave obiskovalcev, akreditirancev. Z omejitvijo in selekcijo izbora predstav (akreditacija je bila omejena na 3 festivalske dni in tudi programsko delno določena) so onemogočili pregled nad festivalom, kot tudi sistematično usmerili pogled gledalca.

Utrecht je s festivalom spoznavala Jasmina Založnik.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Take it personal! Festival a/d Werf, Utrecht
Kamala [07/06/2011]

Zdravo, a bi se dalo zvedeti, kateri komad je bil podlaga k temu komentarju? Lp
odgovori >>

    Re: Take it personal! Festival a/d Werf, Utrecht
    vizualka [08/06/2011]
    ja seveda. Ladytron - destroy everything you touch.
    odgovori >>

      Re: Take it personal! Festival a/d Werf, Utrecht
      anonimni alkoholik [09/06/2011]
      hvala!!!
      odgovori >>