Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
WRONG: Mysterious Sleeping Flyer (God Bless This Mess, 2011) (ponovitev 23. 6. 2011 o0b 00.30) (2345 bralcev)
Četrtek, 16. 6. 2011
mcolner



* Wrong je ena tistih zasedb, ki je ob koncu 90. let v domači prostor vpeljevala mednarodne trende tedaj novega vala metala. Seveda z nekajletno zamudo, kar je v Sloveniji pravzaprav običaj. Tako imenovani »nu metal«, ki se je razvil v ZDA v začetku 90. let in je nasledil različne hibridne zvrsti težko rockerske godbe, je povzročil globalni val predrugačene ikonografije in zvočne estetike. A vroče žemljice so se hitro ohladile, para-žanr pa se je nenadoma umaknil novim pogruntavščinam glasbenih producentov.

Leta 2000 so Wrong kronali svoje nekajletno aktivno delovanje z debitantsko ploščo 'Nothing Ends', ki je povzročila veliko zanimanje med domačimi ljubitelji tovrstne glasbe. Sledilo je nekajletno obdobje pospešenega koncertiranja, ki se je umirilo šele leta 2004 z velikim koncertom ob vstopu Slovenije v EU in padcem dolgoletne meje z Avstrijo v Gornji Radgoni. Sledilo je obdobje mirovanja, ki ga je prekinila šele izdaja druge studijske plošče sredi letošnjega leta.

Wrong se očitno niso odrekli vzpostavljeni estetiki in značilnemu zvoku, izhajajočima še iz 90. let, ter posneli izdelek, ki nehote zbuja občutek, da vmes nikakor ni minilo debelih deset let. V glasbi in nasploh znotraj kreativnega udejstvovanja lovljenje vzpostavljenih trendov sicer ni bistvenega pomena, pa vendar se pri Wrong ni mogoče izogniti takšnemu razmišljanju. Njihova osnovna izraznost pač sledi sceni, ki pripada nekemu drugemu času, zato lahko v letu 2011 deluje zgolj nostalgično. Eksplicitno sledenje trendom v določenem času namreč vselej pusti določene posledice.

V to zanko so se ujeli tudi Wrong, saj na plošči 'Myterious Sleeping Flyer' niso pokazali nobenega napredka. Njihov zvok in izraznost sta ostala na približno istem nivoju kot pred desetimi leti, medtem ko je njihova sicer omehčana drža vkopana na nivoju jeznih mladcev, ki brez dlake na jeziku komentirajo intimne in družbene situacije svoje okolice. Poetika nove plošče se tako giblje nekje med angažiranim komentarjem in rockerskim pozerstvom tipa »hands in the air«.

Zvočna slika je prilagojena močno distorziranim kitaram, dokaj upočasnjeni ritem sekciji in dvobarvnemu vokalu. Kombinacija vsega skupaj pa izpade vse preveč klišejska, na ravni nekakšnega presečišča vseh mogočih ameriških nu-metalskih in crossover skupin. Čeprav brez eksplicitnega sledenja, je v izraznosti Wrong mogoče prepoznati poteze Korn in Limp Bizkit, sčepec newyorškega metal-cora, okruške Prong, kanček Machine Head in nastavke kasnejših omehčanih pop-metalskih bandov.

Stereotipnost novih komadov pa ni toliko moteča kot njihova monotonost. Izjemno težko je namreč razločiti posamezne komade, ki imajo na las podobno strukturo. Zvočno sliko nekoliko razvedri in razgiba le kitarska melodika, ki je pravzaprav poleg vokala tudi edini prepoznavni element slehernega komada. Tako po zanimivosti morda najbolj izstopata skladbi 'Scat-Man' in 'We Got the Shit'. Če je prva svetli moment plošče, pa druga postavlja velik vsebinski vprašaj. V nekaterih delih skladbe se pojavlja posnetek predavanja Slavoja Žižka, ki govori o ekonomski krizi, povzročeni s strani liberalnega kapitalizma. Poleg same prežvečenosti tematike pa kombinacija žagajočih kitar in analitičnega govora zvezdniškega filozofa deluje kot nekakšno balastno polnilo plošče.

Album 'Myterious Sleeping Flyer' sicer dokaj konsistentno nadaljuje avtorsko pot skupine Wrong, vendar omehčani in ostareli nu metal preprosto ne more več imeti istega učinka kot pred 15. leti. Čeprav pompozna in distorzirana, je novejša izraznost Wrong dodobra zgrešila svojo kritično in udarniško pretenzijo: slišana glasba je bolj primerna za zehanje ob pivu kot za čupiranje in poskakovanje.

pripravil Miha Colner


Komentarji
komentiraj >>