Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
LEADFINGER: We Make The Music (Impendance, 2011) (ponovitev 13. 7. 2011 ob 00.30) (1284 bralcev)
Sreda, 6. 7. 2011
bruc



* Tokrat v Tolpi bumov gostimo še eno klasiko sodobnega avstralskega rock'n'rolla. Zasedba Leadfinger se je po dveh studijskih albumih »Floating Life« in »Rich Kids« ter zanimivem E.P.-ju »Through The Cracks« izoblikovala v suveren bend z izjemno razgibanim rockovskim potencialom. Sicer je še vedno čutiti, da z bendom zelo odločno upravlja kultni avstralski kitarist Stewart »Leadfinger« Cunningham, ki ga poznamo po sodelovanju v številnih odličnih avstralskih rockovskih zasedbah. Spisek teh bendov je dovolj jasen: Proton Energy Pills, Asteroid B-612, Brother Brick, The Yes Men in Challenger 7. Našteti bendi so močno zaznamovali devetdeseta leta avstralskega rock'n'rolla.

V novem tisočletju se Stewart Cunningham predstavlja z odličnim bendom, ki ga je poimenoval kar po svojem vzdevku. Zasedba benda se je sicer v zadnjih petih letih nekoliko spremenila, vendar se je z neprestanim koncertiranjem na avstralskih odrih tudi dokončno učvrstila. Na albumu so ob Leadfingerju sodelovali še kitarist in spremljevalni vokalist »Michael 'Mr. Perfect' Boyle«, basist »Adam 'Reggie' Screen« in bobnar »Dillon 'Malkovich' Hicks«. Njihova glasba se tudi tokrat močno spogleduje z blues rockom. Spretno so ga prepredli z značilnim visokoenergetskim rock'n'rollom, ki izvira iz linije »detroitske« šole. Ta šola je zaznamovala celotno rockovsko kariero Stewarta Cunninghama. Preko te se je razvil v izjemnega, energičnega rockovskega kitarista, ki ga krasita čvrsta tehnika in prodoren, prepoznaven slog igranja. Tudi na zadnjem albumu prideta obe prvini še kako do izraza. Album je prepojen s čutno izpovedno liriko Stewarta Cunninghama. Od vseh začetkov je bil izvrsten avtor, vendar v zadnjih letih je še dodatno privrela na plan njegova osebna nota, ki priča o prekaljenih življenjskih izkušnjah. V zrelih letih se Leadfinger ne sramuje kombiniranja močnih rockovskih »riffov« in lirične dvanajstrunske akustične kitare, ki jo pospremijo celo zvoki kakšne mandoline ali »dobro kitare«.

Album je nastajal v Sydneyu, natančneje v Big Jesus Burger Studiu. Za suvereno produkcijo je poskrbel kar sam Stewart Cunningham. Pri procesu snemanja so bili navzoči tudi kitarist in klaviaturist benda New Christs Brent Williams in še nekaj prijateljev, ki so zelo dobro opravili svoje delo.
Leadfinger je dobrih šest let nazaj nastajal kot intimna, muhasta bluesovska ideja. Najprej je bil to praktično Cunninghamov solo projekt, ki pa se je razvil v močno rockovsko zasedbo. Od vsega začetka je bilo v njihovi izraznosti čutiti tudi vplive irskih Thin Lizzy. Tudi album »We Make The Music« se nesramežljivo prične z naslovno skladbo, ki je močno prepojena z britanskim rockom sedemdesetih. Nadaljevanje postreže z močnimi »power pop« akordi, ki se kmalu prevesijo v energično blues rockovsko eksplozijo. Sledi lirični moment, kjer pridejo v prvi plan akustične kitare in potem sproščen rock'n'roll v skladbi »Come & Dance«. V nadaljevanju se Leadfinger ponovno obrne k bluesovskemu izrazoslovju s čudovitim kombiniranjem slide kitare in akustičnih kitar v skladbi »Eucalyptus Blues«, ki kar naenkrat eksplodira v razuzdan visokoenergetski rockovski in bluesovski zvočni napoj. Skladba »Leaving« v spomin prikliče lirično dinamiko, ki bi jo lahko primerjali z najodmevnejšimi mojstrovinami kakšnega Boba Dylana. Sledi vrhunec albuma, ki ga predstavlja single »The Price You Pay«. Gre za osebno rockovsko izpoved, ki je posvečena tragičnim prijateljem avstralskega rock'n'rolla. Sean Greenway, Tim Hemensley in John Nolan so bili velikani avstralske scene. Vsi so imeli veliko težav z drogo in edini, ki se je vrnil iz pekla, je John Nolan. To je tudi najprodornejša skladba albuma, ki tudi najbolj neposredno predstavlja vse rockovske kvalitete zasedbe Leadfinger.

Album se po udarni, tipično avstralski rockovski odi ponovno prevesi v bolj intimno bluesovsko vzdušje in se zaključi s super odpeto skladbo »Beside Me, Against Me«, ki jo poslušate v ozadju.

pripravil Brane Škerjanc


Komentarji
komentiraj >>