Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
BNJMN: Plastic World (Rush Hour, 2011) (ponovitev 6. 9. 2011 ob 00.30) (1237 bralcev)
Torek, 30. 8. 2011
Pina Gabrijan



* Današnjo Tolpo bumov namenjamo prvencu elektronskega producenta, prihajajočega iz Velike Britanije, po imenu Ben Thomas, med drugim znanega kot BNJMN. Gre za glasbenika, ki se je sicer že nekaj časa svaljkal po sceni, vendar pa je njegov album tudi kar nekaj časa dejansko počival in čakal na izdajo. Tako je prvi komad, naslovljen 'Blocks', ugledal luč sveta bistveno prej in vzbudil precej zanimanja za tega enigmatičnega otoškega producenta. Plošča je nato izšla pri znani nizozemski založbi Rush Hour Recordings.

Ta ima svoje začetke na koncu devetdesetih let prejšnjega stoletja, ko je bila ustanovljena kot trgovina s ploščami, ki je s časom pričela skrbeti tudi za širšo distribucijo in se nato razvila v dejansko založbo. Glavno vodilo je skrb za glasbo, ki jo imajo pod to streho radi in v katero verjamejo. Založba torej ni žanrsko ozko omejena, se je pa skozi čas uveljavila označba, da ima določena glasba »okus« po Rush Hour. Dejansko se načrtno izogibajo osredotočenosti na v določenem trenutku opevane žanrske vznike na glasbenem področju in z njimi povezane ustvarjalce, so se pa zato posvetili tudi vnovičnim izdajam tega vrednega materiala. Pod njenim okriljem pa najdemo tudi izdelke detroitskih legend Kennyja Larkina, Carla Craiga in Anthonyja »Shakea« Shakirja. Če so v preteklosti s tega naslova večinoma kapljale dvanajstpalčne izdaje, pa se v zadnjem času osredotočajo na objavljanje albumov.

Ko govorimo o njihovem varovancu BNJMN-u, zagotovo velja omeniti še njegov alter ego Jackhigh, saj je pod tem imenom v lanskem letu sodeloval tudi s Teebsom, sicer varovancem založbe Brainfeeder, ki jo seveda krmari nihče drug kot Flying Lotus. Rezultat tega sodelovanja pa je toliko bolj zanimiv, saj sta dvanajstpalčna plošča in plošča remiksov izšli pri beograjski založbi Svetlana Industries, kjer je na začetku letošnjega poletja izšel še en BNJMN-ov izdelek v MP3-formatu.

BNJMN uspeva s svojim prvim albumom 'Plastic World' ujeti bogato zapuščino elektronske glasbe, ne da bi bilo slišati, da se očitno opira na to ali ono tradicijo. Korenine so torej razpredene globoko v plodnih tleh legendarnega izročila, sam izdelek pa je slišati zasidran v nekakšni izrazni brezčasnosti. To pa je upravičeno tudi stična točka kar številnih pozitivnih kritik s strani njegovih stanovskih kolegov. Čeprav gre v izdelku vsekakor slišati njegove simpatije do močne angleške elektronske tradicije, detroitskega techna, glitcha in tako naprej, BNJMN s svojo melanholijo zadevo povije na kar se da svojstven način.

'Plastic World' prinaša bogato naplastene zvočne pokrajine, vendar pa je kljub temu slišati preprosto, nekako skorajda naravno, neposredno. Komade večinoma vodijo kaotične melodije, ki pa dajejo hkrati skrajno urejen vtis, temelječ na jasni ideji in subtilni sposobnosti pretakanja te v zvok. BNJMN-ov prvenec lahko označimo za album, ki je vsekakor nadvse uporaben tako za plesišče kot za dnevno sobo, z močnim potencialom, da v obeh različnih oziroma kar nasprotujočih si ambientih izpade »kot naročen«.

pripravila Pina Gabrijan



Komentarji
komentiraj >>