Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
SUNN O))): Live at Primavera Sound Festival 2009 on WFMU (Free Music Archive, 2009) (807 bralcev)
Sreda, 28. 3. 2012
Žiga Pucelj



Spremne besede za tokratni RŠ Koncert se tokrat lotevamo skozi nekoliko sprevržen lok. Avtorju oddaje vedno težje uhaja njegov primarni interes ob izražanju o glasbi. Vprašanje po muzikalnosti, tej zelo samovoljno vzeti domnevni prvini vsakega glasbenega izraza, ki pa predstavlja kar najširše možno področje mišljenja glasbenega. In ker Sunn O))) tako zelo eksplicitno posegajo v neke določene razsežnosti glasb, so idealen primer za kar se da konkretno tematiziranje tega, naj bo, koncepta.

Avtor prispevka se je nedavno soočil z dogodkom nosečnosti in rojstva otroka. Glasba je, kot poudarjajo zelo različni strokovnjaki s področja poroda, embrionalnega in zgodnjega razvoja človeka, popolnoma legitimen in učinkovit način najprej soočanja z izjemno fizično napornim dogodkom poroda ter potem tudi usmerjanja blagodejnih, tudi razvojno koristnih impulzov malemu človečku v najzgodnejših obdobjih življenja.

Ena od utečenih metod lajšanja bolečine ob porodu je napravica, ki v ledveni predel porodnice pošilja blag električni tok, ki naj bi perceptivno preusmerjal pozornost z bolečine na rahlo ščemenje. No, zdaj, koncert Sunn O))) učinkovito pretrese celotno telo. Avtorju prispevka se je vseskozi zdelo, da bi zvočno okolje, ustvarjeno z glasbo Sunn O))), lahko imelo podobne učinke kot nakazani električni „gizmo“. Praktično v avtorjevi izkušnji ta misel seveda ni dočakala realnosti. Glasba Meredith Monk je z močjo vokaliziranja ob porodu ustvarjala prav tako učinkovito okolje udejanjanja efektov muzikalnosti. Vendar so veliki Sunn O))) vseeno uspeli „pronicniti“ v starševsko izkušnjo vašega avtorja.

Majhni dojenčki se namreč tudi ukvarjajo s pozornostjo. Fokusa ne obvladujejo še, njegove zametke zakopavajo, odkopavajo, se z njimi igrajo sem ter tja, pogosto se zgodi, da jih gmota občutij in zaznav preplavi do momenta histerije, navzven že kar svetobolja. Vaš starš je v trenutkih nemoči večkrat posegel po glasbi Sunn O))), ki se je, kot podobne nizkofrekvenčne razvlečenke, posebno v prvih mesecih izkazala kot balzam težavam nebogljene palčice. Posledica: instant in trajno spanje. V gmoti tiči skrivnost, v vseobsegajočem mehurju zvočnega in fizičnega dražljaja, ki ima moč poenoteno združiti percipiranje trenutka, prostora. Skrivnost je v muzikalnosti.

Gotovost o ustreznosti tu nametavanega izrazja pač je. Kdor se lahko pohvali z vsaj enkratnim izkustvom živega nastopa Sunn O))), ve, čemu govor o gmotah in pretresanju fizičnega bitja. Avtor prispevka je na par koncertih Sunn O))) svojega življenja pretežno ležal na tleh, v radiju par metrov od mešalne mize. Zakaj bi si kdo želel njihov koncert izkusiti iz prve vrste? Sunn O))) se ne gleda.

Tako je gotovo za večino bilo tudi ko so Sunn O))) igrali material plošče The Grimm Robe Demos z odra festivala Primavera Sound Festival v španiji leta 2009. Material z Grimm Robe Demos je prvi in je prototipski material Sunn O))). Tipična igra dveh nizko uglašenih kitar, speljanih skozi zid ojačevalcev in pripadajočih high gain kanalov. V času koncerta, ki ga bomo poslušali v nadaljevanju, sta Stephen O'Malley in Greg Anderson promovirala album Monoliths and Dimensions, album, ki izraz z The Grimm Robe Demos nadgradi z novo inštrumentacijo, vokalom in formo. Ni pa bilo dosti priložnosti za izvedbo v živo, tudi zato so igrali svojo debitantsko ploščo. Kako se ta prevede v živ koncert skoraj deset let kasneje, je zanimivo, vendar o tem ni kaj dosti govoričiti. Tu predstavljeni posnetek živega nastopa ponuja nedvomno potreben dokument produkcijsko ne-homogeniziranega, nestudijskega zvoka Sunn O))), zvoka dveh kitar v konstantni resonanci. Resonanci globoko distorziranih zvokov ohlapno navitih strun, dolge vztrajnosti vibracije kovine nekje na pol poti v zrcaljenje in kroženje v loopu odmeva. Eden izzivov in druga dimenzija muzikalnosti Sunn O))) je še možni poskus slišati detajl napada strune s trzalico, detajl zvoka gole ojačane kitare. V Ljubljani smo imeli priložnost O'Malleya poslušati v duu KTL s Petrom Rehbergom – Pito. Takrat smo jasno lahko slišali, da njegovo obvladovanje strune presega povprečje. Ob Sunn O))) je ta detajl preveden v distorzirane zvočnosti. Kar vsekakor ne pomeni, da karkoli izgubi. Seveda ničesar ne izgubi. Homogeniziran zvok Sunn O))) dobesedno brsti v nadgradnji podrobnosti.

Čisto mimogrede. Najnovejša dobrota iz rok O'Malleya je njegovo kuratorstvo podzaložbe Rehbergove Editions Mego. Nova kataloška zbirka Recollection GRM ponuja vinilne izdaje glasb Groupe de Recherches Musicales – torej gradi nov arhiv klasične musique concrete.


* Žiga Pucelj

 

 

Stream:

http://blog.wfmu.org/freeform/2009/06/sunn-o-live-at-primavera-mp3.html



Komentarji
komentiraj >>

Re: SUNN O))): Live at Primavera Sound Festival 2009 on WFMU (Free Music Archive, 200
skinwalker [28/03/2012]

megla, kapuce, polurni riffi, zagarantiran tinitus do konca življenja ... ne gre drugač, kot da je poseben :)
odgovori >>

    Re: SUNN O))): Live at Primavera Sound Festival 2009 on WFMU (Free Music Archive, 200
    Ziga Pucelj [28/03/2012]
    prav zares! Moram pa izrazit tu ob tvojem komentarju še nekaj, kar sem imel namen v recenziji pa sem potem izpustil.. Sam sem v življenju videl že kar nekaj, morda ne glasnejših, gotovo pa ušesom bistveno bolj neprijaznih koncertov.. Prebijanj v registrih ki bi mojim ušesom močno škodila na Sunn O))) nikoli ni bilo..
    odgovori >>