Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Proceduralni cirkus v Državnem zboru (3391 bralcev)
Sreda, 22. 9. 2004
tomazza



Na primeru aktualne domače poslanske svojati, ki ji mandat res ne bo še nepreklicno potekel že po parlamentarnih volitvah 03. oktobra, ko naj bi se naposled le premešala politična razmerja prepuščenih k oblastniškem koritu, pač pa šele najkasneje 20 dni po izvolitvi nove državnozborske ekipe, lahko ugotavljamo, kako zelo nizko stopnjo demokratične kulture pravzaprav sploh imamo na tej danes prav nič sončni strani Alp. To pravzaprav sama zase priča včerajšnja salomonska rešitev začasnega predsednika Državnega zbora Ferija Horvata, ki je ob pomoči volilnega stroja Liberalne demokracije, Združene liste socijaldemokratov in vladnega priveska Demokratične stranke upokojencev Slovenije določil, da bo izredna seja Državnega zbora o problematiki popotresne obnove Posočja na zahtevo 24-ih opozicijskih poslancev s prvopodpisanim mojstrom proceduralnega preigravanja določil poslovnika Državnega zbora Janezom Janšo, 7. oktobra. Torej 4 dni po volitvah, ko bodo – sicer neuradno – toda vendar že nepreklicno znana politična razmerja, ki nam bodo krojila zakonodajno usodo v naslednjem štiriletnem mandatnem obdobju.

Da ne bo pomote, poslovniški proceduralni zapleti in politična preigravanja sicer še zdaleč niso zgolj naša, podalpska posebnost, pač pa jih poznajo in uporabljajo tudi drugod v ostalih demokratičnih diktaturah tega domnevno svobodnega dela sveta. Toda parlamentarne volitve so prvenstveno boj za oblast, v katerem merijo moči tisti, ki se nadejajo upravljanja in razporejanja od demokratičnih podložnikov – do sodelovanja na volitvah upravičenih državljanov - odtujene presežne vrednosti, ki jo sicer ti v tej družbi sami ustvarjajo. Prav zato – in tako sama popotresna obnova v Posočju, kot uradno sporočeni razlog, da pa bo s predvolilnimi aktivnostmi obremenjena vlada šele do 30. septembra uspela spacati res celovito analizo o poteku popotresne obnove v Posočju od leta 1998, res nimata prav nič s tem - bi bila uresničitev opozicijske zahteve po še eni izredni seji v neposrednem televizijskem prenosu tik pred volitvami očiten znak šibkosti sedanje oblastniške koalicije.

Pravzaprav popolnoma enako bi kakopak obveljalo tudi v primeru, če bi oblastniška koalicija sklic izredne seje arogantno zavrnila. Nenazadnje so bile s 24 podpisi opozicijskih poslancev pod zahtevo za sklic te izredne seje izpolnjena poslovniška določila. Sicer smo že vajeni, da opozicijska poslanska svojat pogosto vsevprek razglaša, kako zelo da so očitne zlorabe te male ustave Državnega zbora s strani vladajoče koalicije. Nenazadnje se na taiste zlorabe tudi sami še kako dobro spoznajo. Toda vse to sklicevanje na poslovniške nejasnosti, predvolilni cirkus, neokusnost, politično higijeno in celo na težave v potresnem Posočju domujočih in prizadetih ljudi je zgolj fasada, za katero se kaže vsa negotovost, ki jo je ta politična-državnozborska klika 90 demokratičnih izvoljencev ljudstva deležna vsake 4 leta, ko se to, po njihovem mnenju tako zelo nehvaležno in večno nezadovoljno ljudstvo odpravi na volišča.

Tako bomo letos pravzaprav prvič v poosamosvojitvenih in demokratičnih časih priča svojevrstnemu demokratičnemu paradoksu. To v demokraciji tako zelo zveličano ljudstvo do sodelovanja na volitvah upravičenih slovenskih državljanov bo sicer že odločilo, kdo naj jih bi predstavljal v naslednjem štiriletnem mandatnem obdobju, stara in že nepreklicno nekdanja poslanska ekipa, pa bo še kar nekaj parlamentirala in debatirala o tem, kaj ni oziroma kaj je že taisto nepreklicno nekdanja vlada pravilno ali pač narobe naredila ob popotresni obnovi Posočja.

Pravzaprav je edina morala te zgodbe nategovanja za državljansko pozornost v neposrednem televizijskem prenosu - saj je pravzaprav res vseeno ali pred ali po volitvah v državni zbor - dejstvo, da sta ustava, ali pa vsaj poslovnik Državnega zbora res potrebna korenite prevetritve. Oba namreč sploh nič ne govorita o delu in zasedanjih državnega zbora v času predvolilne kampanje. Ker je popolnoma jasno, da so že kar nekaj mesecev pred volitvami predvolilno razgreti poslanci pravzaprav zgolj delno opravilno sposobni, je nemara to še največji nauk, ki bi ga lahko potegnili iz letošnje predvolilne kampanje, v kateri smo bili priča kar nekaj predstavam predvolilnega cirkusa in poslovniškega preigravanja v Državnem zboru.

ODPOVED: Tudi današnji N-euro moment s predvolilnim bojem za državljansko pozornost v neposrednem televizijskem prenosu iz Državnega zbora v zobeh sem prispeval Tomaž Z.


Komentarji
komentiraj >>