Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 8. 10. 2004: TOLPA BUMOV: MEATY OGRE - Leo Vs Pisces (Galapagos4, 2003) (3925 bralcev)
Petek, 8. 10. 2004
jizah



RADIO ŠTUDENT na sporedu: 8.10.2004
TOLPA BUMOV petek ob 19.00

MEATY OGRE Leo Vs Pisces (Galapagos4, 2003)


*V zadnjih letih se je scena rap kreativcev, ki so hkrati tako odlični didžeji kot odlični producenti, zelo razbohotila, a je med njimi še vedno velik prepad, saj je le nekaj njih tako konceptualno, idejno kot produkcijsko preseglo klasičen hiphop in vanj vneslo precej novih prvin. In če ob bok Dj Shadowu, RJD2-ju, Prefusu, Madlibu, Buck 65-u, Cut Chemistu in drugim postavimo še kakšno ime, ki v glasbenem svetu še ni tako eksponirano kot zgoraj našteti pobje, se moramo ustaviti pri še eni odlični chicaški založbi Galapagos 4.

Na založbo sem svoje oko prikoval povsem slučajno. Ob raziskovanju plošče odličnega spoken word umetnika Denizena Kana, ki me je kar malce prevzela, sem namreč naletel tudi na ostala imena taiste založniške hiše, med katerimi bi lahko izpostavil vsaj še odličnega raperja Qwela ter Offwhyta, Mestiza in našega današnjega junaka Meaty Ogra. Človek z zanimivim imenom je namreč producentska glava odlične chicaške založbe Galapagos4, ki s svojim opusom z najmanjšo lahkoto prekaša večino od njih veliko bolj znanih in eksponiranih založb. Meatyjev konceptualni prvenec »Leo Vs Pisces« je razdeljen na dva dela. Prvi, ki obsega prvih deset kompozicij, naj bi sovpadal z znakom leva, drugi del od enajstega do zaključnega dvajsetega komada pa naj bi označeval znak ribe. Dva tako nasprotna znaka, zemeljski lev in vodna riba, kažeta tudi dva različna karakterja plošče. Kolikor je prvi del bolj napadalen, je drugi veliko bolj zasanjan in pasiven, kar se vidi tako pri aranžmajih kot pri sami produkciji komadov.

Kljub temu, da Meaty ni pretirano originalen, pa se zagotovo zelo globoko potaplja v svet umetnosti iskalcev plošč in samplov, ki jih dj-i oz. producenti pobirajo iz prastarih elpijev, iz katerih pobere tudi večino samplov v svojih beatih. In prav pri samplih mu uspe odkrivati še neslišane vzorce starih komadov, ki pa z obilico produkcijskega znanja zvenijo kot na novo posnete organsko izvedene skladbe, nekajkrat pa k sodelovanju dejansko povabi tudi žive glasbenike, ki se odlično vklopijo v njegov svet s kitarskimi rifi, z z dušo sestavljenimi basovskimi linijami ali bobnarskimi breaki. Skozi slabo uro trajajočo ploščo poslušalca odpelje v svojo atmosfero, kjer se najbrž on sicer počuti najboljše in najbolj domače, hkrati pa v svoj svet počasi, a zanesljivo odpelje tudi poslušalca. Dobro sprogramirani bobni nase lepijo druge dele kompozicije, ki se jim nemalokrat pridružijo tudi vokalni gostje, med katerimi velja izpostaviti odličen spoken word prispevek Denizen Kana, skuliran flow in vokal Offwhyta ali odličen tekst Qwela. Poleg njih svoje verbalne sposobnosti povečini izredno uspešno opravijo še Actual Fact, Rift Napalm, Robust in Inf Pwr, ki se že nekaj časa motajo okrog založbe Galapagos4. Strukturno je Meatyjev prvenec popolnoma podlegel naslovu plošče in odlično dodelal celoten astrološki koncept, kot si ga je zamislil avtor in ga kasneje tudi lepo predstavil kot kohezivno in dušno celoto. Meaty Ogre se otepa stereotipnih in marketinških potez in je tako postal veliko presenečenje, saj se je v ospredje moje pozornosti prebil praktično od nikoder in brez kakršnihkoli oglaševalskih akcij.

Leo Vs Pisces je navsezadnje precej inteligentna plošča, ki odlično izraža avtorjevo pripadnost brskanju po starinskih, lahko bi rekli že kar arheoloških ploščah, kjer mu veliko pomaga tudi izkušena roka, vajena gramofonskih igel. V revitalizaciji starošolskega hiphopa v novi preobleki je Meaty Ogre še bolj nadgradil sicer že prej nadpovprečno produkcijo, s katero je opozarjal nase na drugih ploščah, njegovi cinematični in darkerski vložki pa so vpeti z neverjetnim občutkom za ritem. Eksperiment na funky osnovi je torej uspel, saj osredotočenost in natančnost nedvomno puščata globoke sledi, avtorja pa izdelek postavlja ob bok velikanom inštrumentalne raperske godbe. V naslednje tričetrt ure pa se bodo nanizale naslednje kompozicije »Leo Prawls…«, »Pornounciation«, »Teach Em«, »Amusing Ourselves To Death«, »Swim Or Sleep«, »Orion's Right Shoulder«, »Be Me, Leave Me« in »Descending Son«, ki predstavljajo levovo stran ter »Raging Bull«, »Drumbilical Chord«, »5 A.M. Shadows«, »Long Dirty Word«, »Wheel Of Misfortune«, »Suns On The Prowl«, »Mutable End« in »…Pisces Swims Away.«, ki predstavljajo bolj zasanjano, ribjo stran.

Tolpo je spisal Jizah
Š2004, Jizah


Komentarji
komentiraj >>