Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 5.11.´04, 19h: MIX MASTER MIKE – Bangzilla (Scratch, 2004) (2907 bralcev)
Petek, 5. 11. 2004
Borja



Radio Študent
Glasbena redakcija
Tolpa bumov, petek, 5. 11. '04, 19.00

MIX MASTER MIKE – Bangzilla (Scratch, 2004)

Michael Schwartz, bolj znan kot Mix Master Mike, prihaja iz Kalifornije. Mike je eden od pionirjev “turntablistične” scene, ki se je razvila v devetdesetih letih. Skupaj s svojimi kolegi Apollom, D-Styleom, Diskom, Shortkutom, Yogafrogom in Q-Bertom je že na začetku devetdesetih ustanovil verjetno najbolj znano in vplivno “scratchersko” ekipo, imenovano Invisibl Skratch Piklz. Njihov pristop h gramofonskim vragolijam je bil popolnoma nekonvencionalen in svež. Lahko bi rekli, da so se precej oddaljili od tedanjih hiphoperskih in predvsem raperskih praks. Vendar pa niso bili le drugačni, bili so tudi najboljši – na DMC tekmovanju, ki je bilo takrat nekakšno svetovno prvenstvo v praskanju vinilk, so trikrat zapored zmagali v ekipni kategoriji. Pikzli so eni od nosilcev revolucije v hiphop muziki, ki se je zgodila v devetdesetih in ki je dosegla, da so DJ-i po letih prevlade rapperjev spet dobili spoštovano pozicijo na sceni. Pred nekaj leti so Piklzi razpadli, Mike pa se je posvetil samostojnim projektom in pa seveda Beastie Boysom.

Legenda pravi, da je Mike leta ‘97 na neki žurki v New Yorku stopil k Adamu Yauchu in se mu predstavil kot Mix Master. Adam ni niti za trenutek podvomil o njem, izmenjala sta si telefone. Potem je Mike nekaj časa pošiljal Adamu scratcherske programčke, celo puščal mu jih je na telefonski tajnici … In kmalu je postal uradni DJ Beastie Boysov.
Z njimi je najprej sodeloval na plošči Hello Nasty, ki je izšla leta 1998. Najbolj demonstrativen komad njihovega sodelovanja na plošči je Three Mc’s and One Dj. Isto leto je Mike izdal svoj prvi solo album Anti-Theft Device, sledil je Return of the Cyclops in njegov prvi uradni miks Spin Cycle. Letos je izšel novi album Beastie Boysov To the 5 Boroughs, na katerem lahko slišimo kar nekaj Mikovih vložkov, obenem pa je letos Mike izdal tudi lasten album Bangzilla. Izšel je pri založbi Scratch, ki je nastala po neverjetnem uspehu dokumentarca o praskanju vinilk z enakim imenom.

Album Bangzilla v Intru poslušalca takoj prestavi v star ameriški thriller. Slišimo violine, sirene, fanfare, oddaljene strele. Napetost narašča in ženski vokal reče: “Mike do something!” In Mike dejansko nekaj naredi.

Album je neverjetno dinamičen, izjemno hiter. Gre za dobre pol ure neprestane akcije, trdih ritmov, praskanja, bizarnih vzorcev. Strukturno je album čisti kolaž, ki pa je tako premišljen, da v vsej zmedi zvokov, piskov in praskov ohrani koherentnost, lahko bi rekli, da je celo fluiden. Mike je delal ploščo košček za koščkom. Sam pravi, da je šlo za “start stop” proces. Naredil je ritem in ga shranil, nato pa naredil drug ritem. “Tako sem imel mapo raznih ritmov. Moral sem le še razmisliti, kako jih pobarvati in jih strateško postaviti v pravi vrstni red.” In končno “ko se vsi deli, vse poteze, vsi segmenti prilegajo kot puzzle, takrat veš”.

Mike verjame, da s praskanjem plošč komunicira z nezemeljsko inteligenco. To filozofijo je močno čutiti na albumu Anti-Theft Device, ki je idejno izjemno močan album, mogoče celo močnejši od Bangzille. Vendar pa je sama realizacija novega albuma koherentnejša, ostrejša. Na delih, ki vsebujejo znanstvenofantastične vokalne vložke in praske, bolj kot na njegove starejše plošče spominja na Wavetwisters – enourni animirani film o intergalaktičnem reševanju hiphop kulture, za katerega so Q-Bert, Disk, Flare in drugi naredili osupljivo glasbeno podlago, ki je hkrati tudi edina zvočna podlaga filma.
Najmočnejše prednosti albuma Bangzilla so trdi, hrustljavi ritmi, ki smo jih pri Mikeovi produkciji že vajeni, agresivni basi in pa predvsem osupljivo vzorčenje. Vzorci si sledijo z neverjetno hitrostjo, pravzaprav jim je težko slediti. Viri, iz katerih Mike črpa te vzorce, pa so popolnoma raznovrstni – od starih znanstvenofantastičnih B filmov, horror filmov, televizijskih nanizank, do soul, funk in hiphop muzike.

Mix Master Mike je eden redkih izvajalcev, ki zna gramofon dejansko uporabljati kot glasbeni inštrument. S tem ne mislimo tehničnega obvladanja, pri katerem gre v večji meri prej za obrtno kot pa kreativno znanje, ampak dejstvo, da s tem tehničnim obvladovanjem gramofonov dejansko zmore sproducirati zvok, ki ima lastno logiko, lasten smisel, humor in kreativni naboj. Če po poslušanju Bangzille še zmeraj ne boste verjeli v možnost uporabe gramofona kot glasbenega inštrumenta, prisluhnite kakemu izdelku Kid Koale.

Bangzilla je izvrsten, kompakten izdelek, ki pa zaradi svojega tempa in dolžine dobesedno zdrvi mimo vas. In potem se do ponovnega poslušanja sprašujete, kaj vas je zadelo …
Mixmaster, cut faster!

Treklista:
Trigger Man, Magnet, Bangzilla, Tranzmission, Shamen's Lamp, Dart, Full Range Earmuff, Marvel, Extra Beast, Skanner 13, Burn Center, MJ-12 Strike in The Joust.

Današnjo tolpo bumov, v kateri smo poslušali MIX MASTER MIKE - Bangzilla (Scratch 2004) je pripravil Borja.


Komentarji
komentiraj >>