Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
MICE PARADE - Mokoondi (Bubble Core, 2001) (2817 bralcev)
Četrtek, 26. 4. 2001
Bozji_dar



Vsakdo, ki je že kdaj slišal za njujorško zasedbo The Dylan Group in hkrati zanemaril Mice Parade, solo projekt njihovega bobnarja in tolkalca Adama Pierca, pravzaprav veliko zamuja. V mišji paradi resda maršira samo en človek, vendar zaradi tega njegovo zvokovje ni prav nič osiromašeno. Prav nasprotno. Njegovi albumi zvenijo dostikrat precej bolj avanturistično, v svoji lastni kreaciji si pač lahko več privošči, in tudi novi album Mokoondi ni v tem pogledu prav nič drugačen od prejšnjih. Projekt Mice Parade lahko dojemamo kot Pierceov način sproščanja idej, ki jih znotraj Dylan Group ne uspe realizirati.
Kljub očitni improvizatorski naravi njegove godbe, je Pierce na vseh dosedanjih albumih vedno znova ustvaril skladen amalgam sofisticiranega popa, vibrafonskega muziciranja v stilu Tortoise in večplastnih delikatnih repeticij. V spremnih besedilih Adam razloži svoj pristop in ideje za katerimi stoji v svoji glasbi. Vse skladbe na albumu so bile posnete in zmiksane v enem poskusu, brez kakršnihkoli kasnejših popravkov. Na ta način je v situacijo, ko je praktično vse inštrumente odigral sam, v studijsko delo vnesel občutek improvizacije in na ta način odvrgel vse vnaprejšnje ideje o tem, kako bi morala določena skladba zveneti. Rezultat tega početja so fascinantne zamotane večplastne skladbe, ki v sebi nosijo neko povsem samosvojo svežino, redke napake pa le še dodajo šarm in karakter skladbam.
Čeprav se na trenutke Piercov pristop k ustvarjanju glasbe zdi preveč intelektualistično kompleksen, pa se glasba Mice Parade diči z nenavadno lastnostjo sproščene zapletenosti, ki enako dobro deluje v ospredju poslušalčeve pozornosti kakor tudi v njenem ozadju, pač glede na poslušalčevo trenutno razpoloženje. V skladbah meša celo paleto zvokov, s katerimi ustvari izzivajočo melodično celoto. Bogata instrumentacija se v skladbah perfektno zliva s čudovitimi melodijami, ambientalnimi zvoki in funky ritmi v bogate kompozicije. Raznolikost zvokov in nenazadnje tudi nov uporabljen inštrument »cheng«, vrsta kitajske harfe, pa poskrbijo za to, da skladbe še za odtenek bolj izstopajo.
Album Mokoondi odpreta dve tristavčni skladbi Open Air Dance ter Into The Freedom World. Slednjo bomo zaradi skromno odmerjenega časa morali izpustiti. Po subtilen kitarskem uvodu v prvem delu komada Open Air Dance se skladba prevesi v pomladno živahen in vesel drugi in tretji stavek. Sledila ji bo skladba Pursuant To The Vibe z dubovsko zmanipuliranim ritmom, ki ga je Doug Scharin, nam znan iz zasedbe HiM, posnel na skupnem koncertu skupin The Dylan Group, Him in Mice Parade sredi lanskega leta v Tokiu. To pa je tudi edini primer uporabe samplov, ki ga je moč zaslediti na albumu Mokoondi. Adam Pierce je namreč znan po svojem prepričanju v koristi, ki jih prinaša igranje v živo pred produciranjem istih zvokov s pomočjo sekvencerja in samplerja. Naslednji komad zveni v stilu Fele Kutija. Ponavljajoči se kitarski ritem, ki ga dopolnjujeta improvizacija na klaviaturah ter močan basovski groove močno spominja na njegovo črnsko legendo. Z desetim komadom »Ramda's Focus« Adam nadaljuje zgodbo o Ramdi s prejšnjega albuma Mice Parade, »The Castaway Team« pa v nekakšni maniri britanskih Stereolab počasi pripelje zgodbo h koncu. Za sam zaključek poskrbi kratka pesem »Man On The Beach In Brasil«, ki je točno to, kar nam sugerira njen naslov. Gre za posnetek nekega prijaznega možakarja, ki je s svojim petjem pritegnil Adamovo pozornost, medtem ko se je sprehajal po plaži nekje v Riu de Janeiru. Vašo pozornost pa naj pritegnejo naslednji komadi: tridelni Open Air Dance, Pursuant To The Vibe, naslovna Mokoondi, Ramda's Focus, The Castaway Team in za konec še Man On The Beach In Brasil.


Komentarji
komentiraj >>