Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 26. 1. ´05, 12.00: Kuatebriga – Kladivo, konj & voda (5997 bralcev)
Sreda, 26. 1. 2005
outlaw



Radio študent
Kuatebriga – Kladivo, konj & voda
Sreda, 26. januarja 2005, 12.00 – 12.30

Osrednja osebnost celjske zasedbe Kladivo, konj & voda je Danijel Bedrač, pisec večine pesmi, igral je akustično kitaro, bas in tolkala, skupino pa je ustanovil 1978. leta. Pevka je bila Damjana Golavšek, Sine Videčnik in Srečko Lavbič sta igrala akustične kitare, tamburinom, mandolino, basom in pela spremljevalne glasove, Avguštin Penič pa je igral violino, piščal in akustično kitaro. V prvem obdobju, od nastanka 1978. leta do 1983. leta, je v skupini ali z njo sodelovala še vrsta ustvarjalcev iz Celja, Žalca in okolice, od Vlasta Skaleta, Vena Dolenca, oba sta znana tudi kot samostojna ustvarjalca, Veno Dolenc kajpak predvsem iz Sedmine, pa klarinetist Mitja Beuermann, Gregor Strniša s klaviaturami, basist Nino DeGleria, harmonikaš Zoran Kolin in pianist Matjaž Železnik. Zbirka Opus Magnum 1979-1983, ki jo je septembra 1998. leta v obliki CD-ja objavila založba Vinilmanija, povzema večino pesmi s prve kasete Zorenje, objavljene pri OO ZSMS Žalec 1980. leta, ter skoraj vse pesmi s prvega pravega vinilnega albuma Vidov ples, izdanega pri RTVB 1983. leta.
Danijel Bedrač je pred ustanovitvijo zasedbe Kladivo, konj in voda, še v gimnazijskih letih, imel skupino The Invaders, ki jo je kasneje preimenoval v Plaz. To je bil klasičen rock trio, oprt na pristope, znane predvsem s konca šestdesetih let v skupinah, kot so bile Cream ali Hendrixova Experience. V tisti skupini bi se naj, pravi Bedrač, šli čisto improvizacijo. Bedračevi sodobniki in pomembni ustvarjalci iz istega kulturnega kroga so bili, ob omenjenih Vlastu Skaletu in Venu Dolencu, še Bori Zupančič, Branko Dobravc – Laki, kasneje Primož Schmidt in Aleš Jošt, ki sta igrala tudi z Markom Brecljem in še nekateri. Vlasto Skale je sodeloval tudi s skupino Kladivo, konj in voda, ob tem v samozaložbi objavil kake tri kasete, pri velenjskem Kulturnem centru Ivana Napotnika v zbirki Zaglas pa je 1997. leta objavil album z naslovom Kefa. Danijel Bedrač je s skupino Kladivo, konj in voda izvajal in posnel Skaletovo pesem Noč brez konca. Tudi Veno Dolenc je doma iz Celja, še od gimnazijskih let je veliko sodeloval in prijateljeval z Danijelom Bedačem. Kasneje se je preselil v hišo svoje stare mame v Tržič. Skupina Kladivo, konj in voda je izvajala njegovo pesem Kača, ki je v repertoarju skupine Sedmina znana pod imenom Ogledalo.
Danijel Bedrač je, ob delu v zasedbi Kladivo, konj in voda, organiziral tudi festivale t. i. akustične glasbe. Prvi je bil 1979. ali 1980. leta. Imenoval se je Mini festival akustične glasbe. Drugi in tretji sta že imela naslov Tradicionalni festival akustične glasbe. Četrtega so razdelili na dva večera, na t. i. akustičnega in t. i. alternativnega. Pod akustiko so uvrščali ustvarjalce, oprte na etno, folk in podobna izročila. T. i. alternativna glasba pa je zajemala skupine novega vala, med njimi mnoge oprte na t. i. kraut rock ali nemško elektronsko glasbo. Med temi je bil tudi Mario Marzidovšek iz Poljčan, Electric Fish iz Žalca in skupina Musica iz Trsta. Omenjena italijanska skupina je bila iz kulturnega kroga Il Posto Delle Fragole, s katerim je Danijel Bedrač, ob še nekaterih drugih celjskih ustvarjalcih, v začetku osemdesetih tesno sodeloval. Ta glasbeni in kulturni krog je bil vezan tudi na znane prelome v tržaški psihiatriji s konca sedemdesetih in začetka osemdesetih, ko so – v okviru antipsihiatrije in novih pogledov na duševno zdravje, predvsem tekstov Lainga, Cooperja in Bassaglie - razpustili in prestrukturirali tržaško psihiatrično bolnico San Giovanni. Danijel Bedrač je, kot mnogi slovenski pesniki, dal skozi izkušnjo alkoholizma, se načrtno zdravil, zatem pa v drugi polovici osemdesetih tudi študiral in v začetku devetdesetih diplomiral na takratni Višji šoli za socialne delavce, sedaj Fakulteti za socialno delo. V zadnjih letih Danijel Bedrač dela v Celju v Zavetišču za brezdomce.
Danijel Bedrač je ustvarjalec, ki se ne omejuje z glasbenimi slogi. Na vprašanje, zakaj je v času prodora punka in novega vala konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih igral z akustičnimi glasbili, je odgovoril, da takrat pač niso imeli pogojev za ustanovitev rock skupine. Niso imeli glasbil niti prostora za vaje, ob tem pa je želel besedila ali poezijo podajati na mehkejši način. V tistem času, konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih, je bila podobna skupina v tistem koncu, ob že omenjeni Sedmini, še Epitaf. Takrat so nastopali tudi na festivalu v Subotici.
Plod prej omenjenega sodelovanja z antipsihiatrično ustanovo Il Posto delle Fragole je bilo več nastopov po Trstu, v Vidmu, Padovi in drugod, kjer so sodelovali še Mario Marzidovšek, nekdanji član skupine Laibach, Srečko Bajda, pa ptujsko-mariborska skupina Masakr in še nekateri. Objavili so tudi skupno kaseto Condotte Pertubate ali Moteno vedenje. Na tej kaseti je zabeležena tudi takratna Bedračeva zasedba Lokalna televizija. Ob Lokalni televiziji je delovala še zasedba Desant, ob njiju pa so se kasneje v Celju in okolici pojavile še zasedbe Juhuhu stric Vinko in njegovi, iz katere sta izšli zasedbi Semprini in Strelnikoff, pa Sfinkter, v kateri sta bila Primož Jeza in Danijel Bedrač. Bedrač je 1995. leta sam pri založbi Coda objavil kaseto z naslovom Luna, ki jo je posnel ob pomoči pevca Karla Kompoša Ptiča in pevke Nene Žmajde. Kaseta je razkazovala tedanje zanimanje Bedrača za techno zvoke, h katerim se je vračal tudi kasneje. Bil je tudi navdušen poznavalec nemške elektronske glasbe, kar je delil z že omenjenim Mariom Marzidovškom.
Sredi devetdesetih je Bedrač ustanovil novo, električno različico zasedbe Kladivo, konj in voda, v kateri so bili, ob Bedraču, še kitarist Brane Mihajlovič Kosta, prej omenjeni pevec Karlo Kompoš Ptič, basist Evgen Oparenovič in njegov brat, bobnar Levin Oparenovič. Skupina je 1996. leta pri založbi Conan objavila CD z naslovom Na cesti. Naslovna pesem je ena verjetno najbolj znanih in ključnih Bedračevih pesmi še iz prvega obdobja skupine
Konec devetdesetih je Danijel Bedrač razpustil zasedbo Kladivo, konj in voda, v kateri je prihajalo do vse več trenj in zamenjav članov. Po tistem je pri založbi Studio trg v Celju objavil le še eno uradno kaseto, Grafika srca, na kateri pojeta Klarisa M. Jovanovič, sedanja življenjska sopotnica Vena Dolenca in ustvarjalka v zasedbi Duma Levantina, ter omenjani Karlo Kompoš Ptič. Klasično kitaro je igral stari Bedračev sodelavec Srečko Lavbič, električno kitaro pa Bedračev sin Žiga. Na kaseti so le štiri pesmi, na eni strani v t. i. akustičnih, na drugi pa v t. i. elektronskih ali računalniško podprtih, techno oblikah.
Ob omenjenih uradnih izdajah ima Danijel Bedrač kopico domačih, pretežno z računalnikom narejenih posnetkov. Recimo demo CD Bad Karma, kjer se je oprl na izročilo Kraftwerk, Schultzeja, Tangerine Dream, Throbbing Gristle, Prodigy in drugih, na plošči pa so priredbe raznih klasičnih pesmi iz šestdesetih in sedemdesetih. S prijateljem G. R. Matelo iz Žalca je pod imenom Shithead Folk Trio objavil kaseto z naslovom Paranoja v kondomu. Konec devetdesetih je napovedoval objavo CD-ja s ponovno posnetimi pesmimi s prej omenjene kasete Grafika srca in s par novimi, vendar mu zatem to ni uspelo. Polno je zaposlen v celjskem zavetišču za brezdomce, doma pa še naprej, ko utegne, snema tekoče glasbene zamisli.
Milko POŠTRAK


Komentarji
komentiraj >>

Re: Sreda, 26. 1. ´05, 12.00: Kuatebriga – Kladivo, konj & voda
alem [17/10/2006]

poljubi kot jesen
odgovori >>