Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 3. 2. ´05, 19h: DIPLO – Florida (BigDada, 2004) (3214 bralcev)
Petek, 4. 2. 2005
Borja



Radio Študent
Glasbena redakcija
Tolpa bumov, petek, 4.2.2005, 19.00

DIPLO – Florida (BigDada, 2004)

*Wes Pentz oziroma Diplodocous, na kratko Diplo, je v Philadelphiji živeči didžej. Znan je predvsem po velikem številu mixtejpov, ki jih je v večini primerov posnel skupaj s kolegom Low Budgetom, s katerim tvori ekipo Hollertronix. Njun stil didžejanja je precej eklektičen, saj sega od hiphopa, miamijskega booty bassa pa vse do popa, rocka in rare groova. Diplo je del svojega otroštva preživel na Floridi in album s tem imenom, ki ga je izdal septembra lani, je nekakšna refleksija na izkušnje in doživetja iz tega obdobja Diplovega življenja.

Album je izšel na založbi BigDada, ki je za hiphop specializirana podzaložba britanske neodvisne velikanke Ninja Tune. Pri Ninja Tune so se namreč pred leti, ko je število izdaj raslo z izjemno hitrostjo, odločili ustanoviti dve podzaložbi: N Tone za izdajanje bolj eksperimentalnih zadev in BigDado za izdajanje hiphopa. N Tone je po parih izdajah ostala na mrtvi točki, medtem ko se je založba BigDada na čelu z Roots Manuvo, Tyjem, cLOUDDEAD, New Flesh in tudi Diplom uveljavila kot ena najuspešnejših hiphop založb v Veliki Britaniji.

Čeprav bi Dipla na prvo žogo vrgli v koš skupaj s producenti pretežno instrumentalnega hiphopa, ki ga kombinirajo z raznimi zvrstmi – od elektronike do art rocka, torej z Dj Shadowom, RJD2-jem, Blockheadom, Prefuse 73 …, pa jih zares povezujejo le podobne produkcijske tehnike. Že po prvem poslušanju albuma Florida je jasno, da česa podobnega ne bi naredil ne Shadow ne RJD2. Analogija z Blockheadom je bolj primerna. Oba - občasno tudi Shadowa - zanima ustvarjanje melanholičnih zvočnih panoram. Vendar pa je Diplov zvok še bolj surov, aranžmaji se zdijo nametani, vendar vseeno smiselni, ritmi bi težko bili bolj surovi, manj spolirani. Čeprav ima Diplo uho za vzorce, kot se spodobi za vsakega brskalca po ploščah (crate diggerja), pa ga v nasprotju z zgoraj omenjenimi producenti ne zanima, kako učinkujejo kombinacije raznih vzorcev. Bolj ga zanima surovo nizanje vzorcev in struktur, ki pa se mu posreči prav zaradi njegovega občutka za razvoj znotraj komada, občutka za tenzijo in sprostitev.

Album Florida se začne z zvokom čričkov, ki nas postavijo v močvirja Floride. Takoj po Intru pride komad Big Lost s pompoznim aranžmajem vzorčnih godal. V melodiki se godalom pridružijo še linije hammond organa, ritmična podlaga pa je izjemno surova. Nekje na polovici se pojavi še klavirski aranžma. Kombinacije vseh melodičnih struktur so “zmetane skupaj”, nespolirane, surove. Sledi balada Sarah z izjemno počasnim ritmom, s specifičnim klavirskim in bizarnim pihalnim vzorcem.

Eden od vrhuncev plošče je komad Into the Sun. Tu gostuje vokalistka Martina Topley-Bird, sicer priznana britanska pevka, ki je bila v preteklosti nominirana za nagrado Mercury. Komad se začne z vzorcem, ki izvira iz zapuščine Beatlesov. Diplo je ta vzorec, zato da bi dosegel bizarno in melanholično ozračje, obrnil tako, da se vrti nazaj. Ritmični del komada predstavlja elektro oziroma upočasnjen booty bass ritem.

Na plošči Florida najdemo še dva vokalna komada, Diplo Rhytm in Indian Thick Jawns. Diplo Rhytm je hiter, ritmično nalomljen komad, kjer se povežeta jamajška in brazilska ulična tradicija vokaliziranja oziroma rapanja - jamajška v obliki Sandre Melody in Vibez Cartela, brazilska v obliki Pantere Os Danadinhos. Diplo je ljubezen do brazilskega favelskega funka že izrazil par let nazaj, ko je izdal miks Favela on Blast. Indian Thick Jawns pa je hiphop komad v stilu založbe Def Jux. Za vokale tu poskrbi P.E.A.C.E., sicer član legendarne zasedbe Freestyle Fellowship.

Diplo pokaže še največ občutka za strukturiranje vzorcev v melanholičnem in teksturno bogatem tekstu v zadnjem komadu na plošči, komadu z naslovom Summer’s gonna hurt You. Pri tem komadu kombinacija počasi razvijajočih se sintetičnih ritmov in godalnih ter kitarskih vzorcev funkcionira zares odlično. Na vrhu te osnove Diplo doda še kombinacijo moških in ženskih vokalov. Rezultat je enkraten.

Florida je pretežno melanholičen in nostalgičen album. Je tudi poklon obrti in umetnosti vzorčenja. Na albumu Diplu zares uspe na neposreden način združiti razne vplive – od rocka, favel funka, hiphopa do booty bassa in elektronike, ki ju je zaznati predvsem v ritmičnih vzorcih.

Zanimivo je, da je bilo okoli izdaje albuma Florida veliko pompa; a, če vzamemo za primerjavo izvajalce iz iste založbe, sta po mnenju avtorja tolpe dolgometražca, ki so ju v istem letu pripravili Sixtoo in Blockhead, bolj premišljena in izdelana.

Treklista: Big Lost, Sarah , Into the Sun feat. Martina Topley-Bird, Way More, Diplo Rhythm (feat. Sandra Melody, Vibez cartel & Pantera Os Danadinhos) , Works, Indian Thick Jawns (feat. P.E.A.C.E.) in Summers Gonna Hurt You

Današnjo tolpo bumov je pripravil Borja.


Komentarji
komentiraj >>