Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 30. 5. ´05, 19h: Huun-Huur-Tu - Altai Sayan Tandy-Uula (Greenwave Records, 2005) (3296 bralcev)
Ponedeljek, 30. 5. 2005
MarioB



RADIO ŠTUDENT
GLASBENA REDAKCIJA
TOLPA BUMOV
Ponedeljek, 30. 5. 2005

Huun-Huur-Tu:
Altai Sayan Tandy-Uula (Greenwave Records, 2005)

Med svetovno znanimi etno-zasedbami ne najdemo veliko takšnih, katerih dejavnost smo lahko redno spremljali na domačih odrih. Ena takih redkih cvetk je tuvanska zasedba mojstrov grlenega petja Huun-Huur-Tu, ki nas je prvič obiskala leta 1996 na Drugi godbi. Po tem koncertu, ki še danes, skoraj desetletje pozneje, sodi med najboljše nastope, kar smo jih lahko spremljali na Drugi godbi, pa se je četverica še kar redno oglašala tako v Ljubljani kot tudi, kar ni pravilo za tovrstne zasedbe, po drugih slovenskih krajih.

Potem pa Huun-Huur-Tu kar nekaj let ni in ni bilo na spregled pa tudi o njihovih novih podjetjih smo večinoma slišali iz druge roke. Čez točno teden dni pa bodo načeli letošnjo Drugo godbo, in sicer s skupnim koncertom s švicarskim duom Stimmhorn. Zato bo tudi današnja oddaja za tiste, ki zasedbo že poznajo, več kot dobrodošla za obnovitev njihove zgodbe ter – ker v oddaji gostimo odlično ploščo – več kot odličen uvod za neposvečene.

Huun-Huur-Tu so dokaj kmalu po ustanovitvi začeli širiti temelje ljudske glasbe iz domače Tuve, fascinantno tehniko grlenega petja, pri čemer pevci lahko istočasno zapojejo dve melodiji, nekateri celo tri. V bistvu je samo predrugačenje tradicije zapisano že ob ustanovitvi zasedbe, saj v Tuvi tovrstne združbe, torej veččlanske zasedbe glasbenikov in pevcev niso del tradicije. Huun-Huur-Tu torej niso ne folkloristi ne tradicionalisti, pač pa preporodovci, obnovitelji ter hkrati novatorji in prinašalci sprememb.

Te spremembe so se dokaj zgodaj začele manifestirati v sodelovanju z glasbeniki iz drugih geografskih in glasbenih tradicij ter pozneje tudi z elektronskimi glasbeniki. Na albumu, ki ga danes predstavljamo, si je četverica iz Huun-Huur-Tu pomagala s prispevki obeh vrst glasbenikov. Čeprav so podobna snovanja v preteklosti dostikrat prinesla mešane občutke – če omenimo vsaj ne ravno posrečen album remiksov Spirits from Tuva – ali pa so ostala na pol poti, pa nov album prinaša celovito in dosledno izpeljano zvočno izkušnjo.

Gosta na albumu sta pravzaprav le dva, in sicer ruska glasbenika, Andrei Samsonov, ki skrbi za programiranje, klaviature in klarinet, ter Vladimir Volkov na kontrabasu. Če so prejšnja igračkanja z elektroniko na omenjenem albumu remiksov v nekaterih primerih dajala vtis eksploatacije oziroma izrabe fascinantne zvočne slike Huun-Huur-Tu v popolnoma druge namene, pa so tokrat uporabljeni elektronski posegi v funkciji poudarjanja najznačilnejših prvin njihove glasbe. Tukaj merim predvsem na zamaknjenost ter na svojevrstno svečanost, posvečenost godbe, ki so jo Huun-Huur-Tu že prej zlahka dosegali.

Skratka, album Altai Sayan Tandy-Uula v celoti preveva že znan duh Huun-Huur-Tu, najbolj slišen v zgoščenem zvočnem dogajanju znotraj enega samega komada, v katerem se prepleta več glasov s tuvanskimi ljudskimi glasbili. Tem je skoraj neopazno, a ob pozornem poslušanju še kako izrazito, dodana elektronska podlaga ter par akustičnih glasbil, ki le podčrtujejo sugestivnost skladb. Le-te so zložene s prefinjenim občutkom za dramaturgijo oziroma dinamiko albuma, ki očara prav s svojo fluidnostjo in že omenjeno zgoščenostjo, s katero včasih dosežejo učinek nezemeljskosti, eteričnosti, včasih pa se z nadrobno razdelanostjo in organizacijo zvoka približujejo soundtracku za kak poetičen, nostalgičen film.

Kljub gostovanju omenjenih glasbenikov in uporabi elektronike ostaja Album Altai Sayan Tandy-Uula nezgrešljivo huunhuurtujevski – v enaki meri zadet, hipnotičen, neposreden, čaroben in eteričen. Po kakovosti skladb, ki se poslušajo kar v enem dihu, ter učinku, ki ga pustijo na poslušalca, ga gotovo lahko postavimo ob bok njihovim najboljšim, zgodnjim albumom, kakršna sta bila recimo prvenec 60 Horses in My Herd ali pa epski Orphan's Lament. Je dokaz o močni in bogati tradiciji ter hkrati namig ali napotilo, kako se da to isto tradicijo podaljšati v današnji čas, ne da bi izzvenela ceneno ali posiljeno, ali pa, nedajbog, izumetničeno.

V današnji oddaji boste v celoti slišali album Altai Sayan Tandy-Uula tuvanskih grlenih pevcev Huun-Huur-Tu. Zavrteli se bodo naslednji naslovi:
1. Blessing
2. Kojamyk
3. Kongurai
4. Tandym
5. Xajan
6. Kara Turuya
ter
7. Altai Sayan Tandy-Uula

Oddajo sem pripravil Mario Batelić.


Komentarji
komentiraj >>