Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 17. 6. 05, ob 19.00 FRENKIE - Odličan CD (Menart/FmJam, 2005) (4351 bralcev)
Petek, 17. 6. 2005
jizah



Frenkie - Odličan CD /Menart, Fm Jam/, 2005

Bosanski raperski heroj Edo Maajka, ki sicer živi v Zagrebu, nam na svojih koncertih že vse od izida svoje druge plošče »No sikiriki« predstavlja svojega bosanskega kolega Frenkieja. Nepoznavalcem so se Edove besede o svojem kolegu najbrž zdele prenapihnjene, spet drugi so trdili, da je Frenkie precej velik talent in gonilna sila, žal še vedno rahlo apatične bosanske rap scene. Adnan Hamidović, kot so starši poimenovali mladega mc-ja, se je rodil leta 1982, desetletje kasneje je zaradi vojne s starši odšel v nemški Nurnberg, kjer je ostal do leta 1998, ko se je vrnil v Tuzlo. Velja za enega prvih bosanski grafitarjev, v stik s tuzlansko in bosansko sceno, pa je prišel prek oddaje FmJam. Tako se je leta 1999 pridružil bosanski allstar raperski zasedbi Disciplinska komisija, v kateri so bili poleg njega še Edo Maajka, Koma, Mire, Hmza in Dj Soul. Z Disciplinsko komisijo deluje še danes, njegov veliki prijatelj Edo Maajka pa ga je vzel pod svoje okrilje ter mu zagotovil pogodbo s hrvaškim Menartom, za področje BiH pa je plošča izšla pri novoustanovljeni založbi »FMJam Records«. Širši javnosti ime Frenkie zaenkrat še ne pove ravno veliko, poznavalski raperski srenji pa je fant dobro znan vsaj po gostovanjih na ploščah Eda Maajke, srbskega Marčela in po mnogih drugih, na internetu objavljenih komadih.

Ob prvem poslušanju dobro poimenovane plošče »Odličan CD« lahko ugotovimo vsaj to, da je Frenkie kar nekaj let živel v Nemčiji, po kateri še vedno »hara« t. i. battle rap. Naslednja ugotovitev je, da fant nedvomno veliko govori o svoji mogoče celo največji ljubezni – grafitih. Od tu dalje je zgodba jasna, svoje življenje prezrcali na izdelek, na katerem najdemo kar precej veliko število gostov, ki pričakovano pokrivajo politično sprte države, saj se na plošči poleg članov matične zasedbe Disciplinska komisija, znajdejo še Edo Maajka, bosanski reggae-hiphop bend Defence, nemški producent in raper Flipstar ter srbski raper Marčelo, Baby Dooks iz Bolesne brače in Remi iz Elemental pa sta del zagrebške rap scene. Stilsko se Frenkie torej pričakovano giblje v vodah battle rapa, kjer s svojim hitrim in agresivnim rapom poslušalca sili, da se na ploščo skoncentrira, saj mu sicer uide kar precej besed, ki jih poba pove v svoji fuziji hitrosti, jeze in agresije. Tekstualno se poleg grafitov, raperskega egotripa in ostalih sestavin, ki sestavljajo battle rap, dotika tudi velikih založb, komercialne glasbe, stanja bednega bosanskega vsakdana in mnogih tipičnih raperskih tematik. Tekstualno se recimo od Edo Maajke razlikuje predvsem po tem, da je Edo veliko bolj »storytellerski«, veliko bolj ljudski in se s temami približuje tudi populaciji, ki rapa sicer ne spremlja. Za isto publiko je Edo bolj zanimiv tudi zaradi tega, ker ima bolj artikuliran vokal in se ga lažje razume, vsekakor pa je Frenkie najmočnejši pri svojem močnem vokalu ter raznovrstnemu flowu, ki najbrž seda na prestol »power flowov« v naši bivši skupni državi. V kolikor je v zadnjih letih postalo vse težje poslušati celoten izdelek, ki te pritegne tako, da ne uporabljaš tipke skip, smo tokrat dobili album, ob katerem se tipke skip ne uporablja. Ravno, ko se ti zazdi fant malce monoton, preseneti s kakšnim bolj reggae komadom, zatem pa te znova vrne v zvoke nemško-balkanskih beatov, prežetih z violinami, klavirji in v njegovem primeru tudi z močnimi in trdimi bobnarskimi prijemi, ki sovpadajo z njegovo agresivno tehniko rapanja. Na trenutke se nam beati, ki so delo palete različnih producentov, s katerimi večina balkanskih raperjev sicer ne sodeluje, prihajajo pa bolj ali manj iz ex yu in nemške scene, zdijo morda rahlo darkerski, vsekakor pa so zelo agresivni in brezkompromisni, tako kot mc sam.

O bosanski sceni bomo najbrž še veliko slišali, saj ima njihov rap predstavnike pravzaprav po celi Evropi, kamor so se naselili državljani BiH. V sami BiH pa poleg Disciplinske komisije v Mostarju delujejo Sove, tudi Sarajevo se prebuja, kar je poleg Brčkega in Tuzle, ki trenutno ravno po zaslugi Ede ter Frenkieja vodita bosansko sceno, povsem dovolj za neko solidno sceno. Piratstvo sicer prinaša vse manjše možnosti, da bi se scena, vsaj malo razvila tudi v smeri izdajanja plošč, a nič zato. Dokler bo Frenkie s svojimi flowom, vokalom in energijo, ki jo ima, ostajal v naših cd predvajalnikih, se za kvalitetni bosanski hiphop nimamo za bati. Vsem, ki Frenkieja še niste videli v živo, pa priporočam ogled njegovega koncerta. Do takrat pa vam bomo postregli z naslednjimi kompozicijami »Ready????«, »Audiobiografija«, »Creme de la Creme« z Edo Maajko ter Marchelom, »Soundtrack«, »Bruce Lee Rap« z Baby Dooksom, »Overdose« z Maajko, reggaejaški »Raise« z Defenci, »Veza« s Flipstarjem, »Odlična pjesma«, »95%«, »Hajmo rušit« z Edom in »Sunnett« z matično zasedbo Disciplinska komisija.

Jizah, 2005


Komentarji
komentiraj >>

gpt site
jame [06/01/2008]

gpt site get paid to read bux.to gpt sitemap flyemails
odgovori >>