Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 12.9.´05, 15.30: (3053 bralcev)
Ponedeljek, 12. 9. 2005
jizah



radio študent ponedeljek, 12.9.2005
off recenzija + komentar

MTV DAN 10. 9. 05

*Nekaj mesecev smo poslušali pogovore o tem, kako bo MTV Adria štartala v slovenski in jugoslovanski medijski prostor. Razvilo se je ničkoliko debat, različnih mnenj, govoric in vsega kar sodi zraven k nastanku televizije, ki naj bi vsaj po imenu sodeč sledila vzorcu ostalih MTV-jev. Iz vsega skupaj nekako logično povežemo to, da naj bi tudi MTV Adria nadaljevala z bolj kot ne cenenim glasbenim programom velikih in masovnih pop hitov, med katerimi le redko najdejo kaj bolj kakovostnega oz. drugačnega. No, vsi, ki smo razmišljali tako, smo se vsaj ob začetku oddajanja programa MTV Adria konkretno zmotili in bili pozitivno presenečeni.

MTV Adria je svoj neuradni krst doživel 1. septembra, ko smo si prek satelita že lahko ogledali program, kot si ga je začrtala ekipa zbrana okrog tega projekta. Žal pa so fantje pogrnili na organizacijski osnovi, saj programa niso vpisali v register medijev, kar je več kot le banalen spodrsljaj tako velikega projekta, tako, da je velika večina kabelskih operaterjev MTV Adrio vklopila šele v soboto 10. 8., ko je potekal tudi t.i. MTV Dan, z dvema koncertnima prizoriščema – zagrebškim in ljubljanskim. Programsko je MTV Adria vsaj zame osebno precejšnje presenečenje, saj je v primerjavi s prejšnjim MTV-jem, ki smo ga lahko gledali, glasba drugačna, bolj kvalitetna in sploh ne zgolj potrošniška in v domeni največjih glasbenih založb. Ob pogledu na videospote s katerimi se je čez dan bohotil MTV Adria sem svojo skepso kaj hitro spremenil v bolj vedro razpoloženje. Vas zanima zakaj? Ob recimo enournem pogledu na videospote, ki so bili na MTV-ju je playlista izgledala nekako takole – The White Stripes, Let 3, Nine Inch Nails, Melodrom, Darkwood Dub, Vrooom, T.B.F., Queens Of The Stone Age, Garbage in dva tipično MTV-jevska spota. Jadranje med alternativno glasbeno formo, dodano s ščepcem komerciale in popa, se zdi kot pravšnjo ravnotežje v slovenskem medijskem prostoru, ki se bo hote ali nehote vsaj delno oziral po MTV programu. In če bo le-ta še naprej ponujal spote Dubioze Kolektiv, T.B.F., Hladnega Piva, Eda Maajke, Nine Inch Nailsov in podobnih, bo to za naš prostor ogromen glasbeni presežek, saj nam komercialne radijske in TV postaje ponujajo zgolj veliko mero cenenega šodra, od MTV-ja pa vsekakor ne pričakujemo, da bo takoj ob začetku oddajanja postal izključno alternativna televizija, saj to že v osnovi nikoli ni bil. Je pa vsekakor vsaj z videospoti in glasbenim izborom, ki nam ga ponujajo daleč pred skoraj veliko večino medijev, največji problem pa predstavljajo oddaje, ki jih MTV dobiva od ostalih MTV-jev. Zaenkrat torej fantje spretno kolobarijo po več različnih žanrih, med katerimi je velika večina na strani t.i. alternativne glasbe.

Ob prvem dnevu oddajanja po večini slovenskih kabelskih sistemov pa se je zgodil tudi že omenjeni ljubljanski in zagrebški MTV Dan. Zvezdniški The Hives in Let 3 so nastopili tako v Zagrebu kot v Ljubljani, tako, da sta se oba benda takoj po nastopu odpravila iz enega prizorišča proti drugemu. V Zagrebu so tako zadnji nastopili Let 3, v Ljubljani pa švedski The Hives. Dogajanje pa se je začelo že veliko prej, saj je že ob 17:30 svoj nastop pričel ljubljanski Menartov raper Nikolovski, ki je nastopil pred približno desetimi ljudmi, kar je takoj potrdilo tezo, da je nastopajočih vendarle preveč in da bo le malo ljudi na nastop prišlo pred dvajseto oz. enaindvajseto uro. Križanke so se počasi polnile, kot drugi so v kar precej razočarajočem nastopu nastopili Melodrom, nato pa so na oder stopili reški posebeži Let 3, ki se niso prav nič »šparali« za finalni nastop na zagreški Šalati, temveč so z obilico gostov, od breakdance plesalcev, dveh backvokalistk, folkorne skupine in vsega ostalega, še enkrat bolj presenetili in bili daleč najboljši izvajalec ljubljanskega dela festivala. Njihov zabavljaški pristop, z zdravo mero provokacije in trdnim ter uigranim glasbenim jedrom, kostumografijo in vsem ostalim, je navdušil tistih nekaj, vsekakor pa manj kot tisoč ljudi veliko množico.

Za njim so na oder prikorakali sarajevski Dubioza kolektiv, ki so svoje delo opravili pričakovano, zmoti le veliko koketiranje z Asian Dub Foundation, sploh, če bi jim iz imena odvzeli Asian, saj tako tekstualno kot glasbeno v mnogih aspektih spominjajo na njih. Po nastopih so vedno sledile kar malce predolge pavze, med katerimi pa se je veliko dogajalo v predverju, saj smo se obiskovalci lahko zastonj okrepčali z določenimi pijačami, hostese so nam non-stop ponujale lističe za raznorazne nagradne igre in tako dalje - skratka bilo je precej živahno, promocijsko in za redne obiskovalce koncertov nenavadno. Po Dubiozi kolektiv je sledil koncert Guštija in Polone, ki nekako sploh ni sodil v sicer precej alternativno obarvan program, progresivnih in očitno tudi z MTV-jem rastočih bendov različnih republik naše skupne bivše države.

Nastop bomo hitro pozabili, zato pa so prijetno presenetili beograjski Darkwood Dub, za katere sem do sedaj menil, da so predvsem bend za manjša prizorišča, v katerih imajo stik s publiko in nam njihova glasba nekako pride v notranjost telesa, vendar so tudi s tem nastopom dokazali, da so se razvili v več kot dober koncertni bend, ki publiki ne teži z nenehnim dvigovanjem rok, temveč jih pelje po svojem lastnem svetu.

Kot zadnji pa so nastopili švedski novodobni pankerji The Hives, ki so v Sloveniji nastopili že pred sedmimi leti, svoje vloge zadnje postavljenega benda pa niso upravičili, saj so po dobre pol ure postali popolnoma monotoni. S svojim pozitivno naravnanim in očitno zelo naštudiranim imidžem jim stika s publiko nikakor ni uspelo vzpostaviti, kljub temu, da so koncert odigrali brez napake in bili najbolj profesionalno organiziran bend med vsemi. Pogrešali smo predvsem tisti kanček spontanosti, s katero skupina zadiha, tisti delček, ko jih dejansko začutiš in veš, da niso stroji, s popolnoma natančno pripravljenim programom, temveč skupina, ki dela z dušo in srcem.

Kot celota je koncert, sploh glede na presenetljivo dobro izbiro skupin, uspel. Zvok je bil skozi vse nastope dober, organizacijskih fiaskov ni bilo videti, kot napako bi lahko navedli le dva problema. Prvi je vsekakor to, da je bil program sestavljen iz skupin, ki jih širša masa na žalost ne pozna, saj nastopajo po manjših klubih in bodo svojo slavo poželi šele z nenehnim vrtenjem na MTV-ju. To pa nas pripelje do tega, da bi moral biti koncert izpeljan kak teden ali dva kasneje, ko bi se ti bendi prijeli, pri masi, ki do sedaj v delo MTV Adria, razen nekaterih izjem ni imela vpogleda. Druga napaka pa je bila previsoka cena vstopnic, saj prav vsi, razen The Hives, sicer nastopajo po manjših klubih, ljudje so jih že videli in so za njih odšteli veliko manj denarja, kot pet tisočakov, kot jih je bilo potrebno odšteti za MTV dan, The Hives pa tudi niso tako velik in zvezdniški bend, da bi za 5.000 sit privabili kakšno veliko množico. Prav zaradi tega so bile Križanke na pol prazne, kar praznovanju, kot naj bi bil MTV dan vsekakor ni v veliko čast. Po drugi strani pa je MTV dokazal, da ima hrbtenico in jajca, ki bi ju v skupni zmesi z možgani, lahko prelil v več kot spodoben program, ki bi presenetil mnoge. Apel leti torej predvsem na publiko, katera do sedaj, zaradi znanih razlogov MTV-ja ni spremljala, saj so fantje očitno program zastavili veliko bolj kvalitetno kot smo mislili. Skepso lahko za nekaj časa postavimo v kot in počakamo kaj bo prinesel čas…

spisal: Jizah


Komentarji
komentiraj >>