Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Projekt Pokisls: elektroakustična kompozicija, izvedena kot posneta radijska zvočna igra. (3377 bralcev)
Ponedeljek, 19. 12. 2005
BMW



Boštjan Perovšek (1956) je glasbenik, ki ustvarja glasbo tudi na osnovi zvokov naravnega okolja, urbanih sredin in zvočnih (re)interpretacij besedil. Deluje doma in v tujini samostojno in kot član skupine za eksperimentalno glasbo SAETA. Pri samostojnih projektih sodeluje z znanstveniki različnih smeri in z ustvarjalci s področja vizualnih umetnosti. Je tudi avtor glasbe za scenska dela in film.

Pokisls
Koncept projekta Pokisls temelji na spoznanju, da je razumevanje znanega pričakovano in da je nerazumevanje znanega možno. Če izberemo besedo, ki jo poznamo iz vsakdanjega življenja, pričakujemo, da nam bo na prvi pogled razkrila vsebino, da bomo iz njene povezave z drugimi besedami dojeli pomen misli, ki jo prinaša kombinacija s seboj. Če nam znano postane nerazumljivo, ugotovimo, da kombinacija znanega lahko prinaša neoprijemljiv rezultat. Tako posamični elementi obstajajo kot znaki ali simboli sami po sebi, in šele naknadna razvrstitev v drugačno formo prinese rezultat, ki ga spoznamo za sprejemljivega. Ob poslušanju besed, kombiniranih v stavke v znanem jeziku, pričakujemo, da bomo na koncu razumeli sporočilnost povedanega. Če do tega ne pride, povedano razpade na posamične zvočne dele, ki jih dojemamo kot zvočni niz; govor pričnemo dojemati kot glasbo. Podobno dojemamo pesem v neznanem jeziku, ko človeški glas preide iz polja podajanja misli v direktni, povedni obliki v polje abstraktne zvočne oblike, za dojemanje katerega ni vedno nujno, da se ujema z našo predstavo o povezavi sporočilnosti besedila z njemu pripadajočo glasbo. Ko se odpravimo v urbano okolje neznanega jezika, preidemo v ambient, ki je perceptivno podoben naravnemu okolju, saj zvočno dojemanje uglasimo le na zvok kot niz zvočnih, medsebojno povezanih dogodkov. Projekt Pokisls pretvori znane besede v zvočno maso, ki jo tako dojamemo kot niz medsebojno povezanih zvočnih dogodkov v naravi. Beseda pokisls sama po sebi ne pomeni nič, lahko pa sproži asociacije in ugibanje, kaj naj bi predstavljala; zveni znano, a kljub temu ne vemo, kaj pomeni. Osnovni element je besedilo, napisano v znanstveni formi z značilnima besednjakom in strukturo za področje obravnave. Razdeljeno je na tri dele, ki so vsebinsko in strukturalno ločeni. V prvem delu, uvodu, pisec podaja snov na običajen znanstveni način. V drugem delu besedilo ohrani samo formo znanstvenega v obliki besed in stavčnih zvez, ki jih prepoznamo kot znanstvene, vendar zaznamo, da so povezave nepričakovane in skoraj nesmiselne. Besede in stavke sicer prepoznamo, vendar jih ne razumemo. Zadnji del pojasni témo in delno komentira srednji, nesmiselni del. Projekt Pokisls je elektroakustična kompozicija, izvedena kot posneta radijska zvočna igra za interprete besedila, programiranje pretvorb besedila in obdelavo zvoka. Koncept in kompozicija: Boštjan Perovšek Besedilo: Primož Potočnik, Boštjan Perovšek

Izvedba:
- govorci Radia Študent
- Primož Potočnik: programiranje manipulacije besedila "txt to MIDI; MIDI
to txt"
- Boštjan Perovšek, elektroakustična obdelava besedila govorne izvedbe,
elektroakustična obdelava besedila MIDI izvedbe, mešanje in zvočna produkcija
Produkcija: Boštjan Perovšek, Moderna galerija, Radio Študent, 2005



Komentarji
komentiraj >>