Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
?etrtek, 5.1.?06, 19h: THE WARLOCKS – Surgery; Mute Records 2005 (3038 bralcev)
Četrtek, 5. 1. 2006
bruc



Radio ?tudent

Glasbena redakcija

Oddaja Tolpa bumov: The Warlocks – Surgery

?etrtek, 5. 1. 2006, ob 19.00



THE WARLOCKS – Surgery; Mute Records 2005





*Multiin?trumentalist Bobby Heckscher je ob koncu devetdesetih let, potem ko je zaklju?il poglavje z bendom Magic Pacer in si je ?e pred tem nabral dovolj izku?enj ob sodelovanju z Beckom, pri snemanju albuma »Stereo Pathetic Soul Manure« pri?el okoli sebe zbirati ?tevilne glasbenike. Ob koncu devetdesetih se je v Los Angelesu oblikovala devet?lanska zasedba The Warlocks, ki je svoj navdih iskala pri godbah prototipa Velvet Underground, hkrati pa sku?ala v izraznost vklju?iti elemente krautrocka in space rocka. Nastala je privla?na razli?ica neo-psihadeli?nega glasbenega izraza in kaj kmalu so The Warlocks pri?eli sodelovati z najstarej?o neodvisno ameri?ko zalo?bo Bomp!. Rezultat tega sodelovanja je bil leta 2001 izdani EP, poimenovan po bendu. Predstavlja zgo??eno kombinacijo ?tirih kitaristov, dveh bobnarjev, basista in ?tevilnih zanimivih vlo?kov na klaviaturah in tamburinu.



Sledil je prvenec »Rise and Fall« in utrdil The Warlocks na tronu neodvisne psihadeli?ne produkcije v okolici Los Angelesa. Hipnoti?na repetitivnost prepletajo?ih se kitarskih riffov je v tistem ?asu velikokrat za?la tudi na podro?je hardrockovske izraznosti, zasanjane »d?ankijevske« vokalizacije Heckscherja pa so ustvarjale kontinuiteto zamaknjenosti in od?tekanosti.



Na ?ivih nastopih je bend blestel in zelo hitro so jih opazili tudi pri inventivni zalo?bi Birdman, ki je leta 2002 izdala EP »Phoenix« in za tem ?e istoimenski album. Tudi na slednjem je mo? ?utiti ?a??enje Velvet Underground in vpliv psihadelije s konca ?estdesetih. Floydovsko za?etno obdobje s Sydom Barrettom na ?elu je na tem plo??ku prav tako nepresli?ano, vendar se The Warlocks niso zadovoljili zgolj z obujanjem preteklosti. Z bujno in?trumentacijo in produkcijo so ustvarili magi?no, zamaknjeno godbo, ki je v svojo glasbeno perspektivo zajela tudi tema?ne zna?ilnosti bendov, kot so bili v osemdesetih Jesus and Mary Chain ali ?e pred njimi v sedemdesetih Suicide in po drugi plati tudi nem?ki »krautrock« duo Neu!.



Na albumu »Phoenix« je Bobby Hecksher odigral kitaro, bas, orglice in klaviature, JS Rees in Corey Lee Granet sta bila kitarista, drugi basist je bil Bobby Martinez, Laura Grigsby je igrala orgle, bobnarja pa sta bila Danny Hole in Jason Anchondo. Sedem?lanska zasedba je eklekticizem nadgradila v zelo so?no sodobno rockovsko zvo?no podobo, ter prepri?ala s svojimi repetitivnimi kitarskimi brnenji in hrupnimi ritmi?nimi prehodi.



?e na za?etku smo omenili sodelovanje med Bobbyjem Hecksherjem in Beckom. Slednji je svoj glasbeni vzpon pri?el v za?etku devetdesetih, ko se je sre?al s Tomom Rothrockom, producentom ?tevilnih zanimivih glasbenih izdelkov na podro?ju neodvisnih popularnih godb od za?etka devetdesetih pa vse do danes. Verjetno ni naklju?je, da je kot producent zaokro?il tudi kon?no zvo?no podobo zadnjega albuma The Warlocks, z naslovom »Surgery«.



Iz?el je letos pri Birdman oziroma Mute Records in predstavlja zrelej?o zvo?no podobo njihovega ustvarjanja. Zasedba se v primerjavi s prej?njim albumom ni kaj dosti spremenila, saj so v njej ostali vsi razen basista Bobbyja Martineza, ki ga je zamenjala Jeniffer Patricia Fraser. Bobnar Danny Hole se znajde le ?e na skladbi The Tangent, nadomestil pa ga je Robert Thomaso Mustachio. Na posameznih skladbah se jim je pridru?ila tudi ?elistka Tanya Haden.



Ob poslu?anju prve skladbe »Come Save Us« nas prepri?a mo?na ritemska kombinacija dveh bobnarjev, valujo?e in prepletajo?e se kitare, bohotnost klaviatur in sintetizatorjev, ter prepri?ljiv glas Bobbyja Hecksherja, vendar se po?asi iz skladbe v skladbo celota pri?ne meh?ati in pri?a smo pribli?evanju pop melodiki, raziskovanju v spektru milozvo?nih, tema?nih zvo?nih polj, ki jim na koncu vendarle zmanjka ostrej?ega in prepri?ljivej?ega zvo?nega naboja. Album zveni sodobno zaradi zelo izpiljene produkcije, vsebinsko pa se nekako ne more odlepiti od zvo?ne izvirnosti bendov, kot so bili ?e omenjeni Jesus and Mary Chain. Melanholi?na opojnost je prepredena z razvle?eno glasbeno repetitivnostjo, giblje se v obmo?jih valovanja med ?ivljenjem in smrtjo, ljubeznijo in sovra?tvom, upanjem in obupom in nas prepri?a, da to ni album za zadovoljitev brez odloga. Potrebno je ve?kratno pozorno poslu?anje, ki lahko ponudi odkrivanje perspektivnih svetlih plati ?arovnikov sodobne psihadelije. Zaradi zvo?ne kompaktnosti albuma lahko sklepamo, da si The Warlocks ?elijo prese?i polja neodvisne produkcije in sku?ajo s svojimi pop izleti priklicati ?ir?e ob?instvo. Kljub temu v njihovih besedilih in godbi ostaja dovolj ironi?nega samoizpra?evanja in dvoumnih iger, ki pri?ajo o ustvarjalnem potencialu benda.



?al moramo na koncu vendarle ugotoviti, da nas tudi po ve?kratnem poslu?anju »Surgery« prevevajo me?ani ob?utki, saj tema?ne, repetitivne, zasanjane in razvle?ene skladbe nekako ne uspejo dose?i zadovoljive mere dinamike in pestrosti. Manjka jim rockovski naboj, ki ga je bend v preteklosti gojil, sku?ajo ga sicer priklicati s ?tevilnimi kitarskimi »feedback« u?inki in bohotnimi »distorzijami«, a kljub vsemu neprepri?ljivo in le upamo lahko, da se The Warlocks v prihodnosti ne bodo razvodeneli v povpre?ju popularne glasbene industrije.



Tolpo je pripravil: Bruc


Komentarji
komentiraj >>