Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DELTA 5 - Singles & Sessions 1979-81 (Kill Rock Stars, 2006) (3680 bralcev)
Nedelja, 26. 2. 2006
Bozji_dar



V poplavi bendov, ki jih ti tako imenovani revivali izvržejo, nemalokrat mrgoli bendov, ki niso pravzaprav nič drugega kot le blede kopije originalov izpred dvajsetih, tridesetih let. Pa še ena stvar je pomembna pri vsem skupaj. Če je originalni pojav določenih glasbenih trendov nosil v sebi velik družbeno ozaveščeni in tudi kritični potencial, značilen za tisto obdobje in splošno družbeno klimo trenutka, ta komponenta pri novodobnikih rada vse prevečkrat izpade oz. se izgubi v trendovski avreoli, ki obdaja znova popularne obujevalce nekdanjih žanrov.

Najbolj tipičen primer revivala v zadnjih nekaj letih je poleg premnogih folk-akustičarjev seveda post-punk zvok, ki se je na prehodu iz 70-ih v 80-ta izoblikoval predvsem v dveh centrih. Eden je bil metropolitanski New York, ki nas danes pač ne bo zanimal, drugi pa britanski Otok in znotraj njega industrijsko mesto Leeds, odkoder prihajajo bendi, kot so Gang Of Four, The Mekons in Delta 5.

V uvodu oddaje Razširjamo obzorja smo slišali prvi single zasedbe Delta 5, ki še danes ostaja njihova verjetno najbolj prepoznavna skladba in hkrati idealen prikaz zvoka, ki ga je gojila ta peterica iz Leedsa. Zgodba pravi, da so Delta 5 že po nekajmesečnem obstoju podpisali pogodbo z močno neodvisno založbo in distributerjem Rough Trade, ter že s prvim singlom poželi pozornost glasbene avtoritete na Otoku, Johna Peela. Ta je menda v svoji oddaji takoj potem, ko je prejel njihovo ploščo, še isti večer kar dvakrat spustil komad v eter. Impresiven start, ni kaj.

Toda impresivna je bila tudi glasba, ki so jo ustvarjali Delta 5. Če jih poslušamo z današnjimi ušesi si ne moremo kaj, da nas ne bi spomnili na njihove precej bolj znane rojake Gang Of Four in The Mekons, zaradi katerih so se resda prvotno zbrali skupaj, a potem enako aktivno pomagali sooblikovati prepoznaven zvok post-punka iz Leedsa. Prav lahko bi se zgodilo, da bi ob drugačnem razpletu dogodkov bile vloge omenjenih treh bendov zamenjane in bi danes vsi govorili o peterici namesto o četverici. Delta 5 se pravzaprav zdijo kot veliki osmoljenci tistega časa, saj so svojo prvo veliko ploščo izdali šele konec leta 1981, ko so se njihove ustvarjalne moči in vezi po nekaj izredno uspešnih singlih in ameriški turneji že precej skrhale. Album je doživel kritiški in komercialni polom, zaradi česar je bend kmalu razpadel. Upamo si trditi, da bi se zgodba verjetno odvijala precej drugače, če bi zbirko Singles & Sessions izdali na vrhuncu svojih moči. Zdi se prav neverjetno, da je kolekcija njihovih hitov izšla šele leta 2006, po polnih 25 letih.

O glasbi zasedbe Delta 5 se veliko novega pravzaprav ne da povedati. To je post-punk iz Leedsa v najčisteji formi, ki v sebi združuje politični naboj in do-it-yourself pristop, ki so ga pobrali od svojih punkovskih predhodnikov, medtem ko so glasbeno precej bolj avanturistični in raznoliki. Vplive so iskali tako v kitarski glasbi kot tudi v disku, dubu in krautrocku. Izrazita bas linija, odločna ritem sekcija in kričavo odrezave kitare odločilno opredeljujejo njihovo glasbo.

Še v večji meri pa njihovo glasbo zaznamuje feministično odrezav vokal pevke Julz Sale, ki je njihovo glasbo vsaj po občutku približal mnogim ženskim punk bendom iz tistega obdobja: The Slits, Raincoats in Bush Tetras. Nekoliko posebni so bili Delta 5 zaradi dveh basistk in brass sekcije, ki so jo občasno radi vključili v aranžmaje svojih komadov. Ena takih skladb, ki bi zvok zasedbe Delta 5 lahko distinktivno oddaljila od njihovih stanovskih kolegov iz Leedsa, je s trobili obarvana skladba Colour.

Zasedbo Delta 5 je leta 1979 ustanovila pevka in kitaristka Julz Sale skupaj z dvema basistkama Ros Allen in Bethan Peters. Kmalu potem, ko sta se jim pridružila še kitarist Alan Briggs in bobnar Kevin Knight, ki je za kratek čas igral tudi pri Gang Of Four, je peterica izdala prvi single Mind Your Own Business, ki je skupino od vsega začetka trdno ustoličil na sceni v Leedsu. Zaradi političnega aktivizma njenih članov in vedno večje popularnosti so jih nekoč napadli skrajnodesničarski nasilneži. Za člane benda je bila to kaplja čez rob in v navalu besa so dali pobudo za ustanovitev organizacije Rock Against Racism, ki se je kasneje razvila v zavidanja vredno politično ustanovo.

Njihov aktivizem se je vseskozi odražal tudi v besedilih pesmi. V njih erotično nabiti pozivi dobivajo srdite feministične odgovore “No! Mind Your Own Business!” ali pa primer iz skladbe Make Up, v kateri Julz poje o tem, kako kozmetika naredi tvoj obraz pomemben in se zatem vpraša če jo nosiš ti, ali ona nosi tebe. Delta 5 bi ob vseh ostalih oznakah lahko opredelili za nekakšno proto grrl-riot zasedbo, po kateri so se zgledovale številne kasnejše ženske skupine.

Na zbirki Singles & Sessions poleg skladb, ki so jih Delta 5 izdali na singlih, najdemo še posnetke iz treh sešnov, ki jih je skupina posnela na BBC-ju pri Johnu Peelu in Richardu Skinnerju. Dokaz, da so bili Delta 5 vedno dobri tudi v živo. Pred koncem oddaje Razširjamo obzorja bomo prisluhnili tudi trem skladbam, ki so jih Delta 5 odigrali na koncertu v Berkeleyu, v Kaliforniji, v okviru njihove ameriške turneje leta 1980. Gre za prvo javno objavo omenjenih posnetkov.

Založba Kill Rock Stars je z objavo dotične zbirke našla izredno tržno nišo, saj z njo po 25 letih znova obuja vreden spomin na skorajda pozabljeno skupino, ki je pomembno sooblikovala zvok post-punka iz Leedsa. Ob ponovnem zanimanju za taisti zvok z vnovičnim združenjem Gang Of Four, bi bilo skrajno krivično, da bi Delta 5 ostali v spominu zgolj peščice in še vdrugo ostali osmoljeni.


Komentarji
komentiraj >>