Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 30. 3. ´06 ob 19.00 (ponovitev 5. 4. ´06 ob 10.00) GOSSIP: Standing in the way of control (Kill Rock Stars, 2006) (3102 bralcev)
Sreda, 29. 3. 2006
polonap



* The Gossip – Standing in the Way of Control (Kill Rock Stars, 2006)

Tri leta bo, odkar nas je s svojim drugim albumom – Movement – zadela tedaj še precej mlada in surovo zveneča, a z izjemnim čustvenim nabojem, utelešenim v vokalu BETH DITTO, oplemenitena ameriška garažna pank-soul trojka, THE GOSSIP. Zasedba je bila tedaj stacionirana v washingtonski Olympiji, mestu, ki je desetletje poprej proizvedlo feministično-aktivistično hardcore-punk gibanje riot grrrl. Zasedba se je tudi sama uvrščala med njegove naslednice. Z njim ga je namreč povezovala sorodna politično-feministična agenda, pa tudi glasbene preference, ki so se vsaj deloma prekrivale z referenčnim okvirjem zasedb riot grrrl. Svojo punk orientacijo zagovarjajo še danes, s tem, ko se ne želijo prodati tako kot številni beli moški indie-rockovski bendi, se obnašati in govoriti straight, ter ustrezati lepotnim in političnim kriterijem, ki jih vsiljuje glasbena industrija. BETH DITTO se svoje debelosti in lezbičnosti pač ne sramuje.
Danes imajo THE GOSSIP svojo bazo v Portlandu, še enem mestu z bogato underground tradicijo. Ob kreativnem jedru – kitaristu NATHANU HOWDESHELLU alias BRACU PAINU in vokalistki BETH DITTO – pa je po novem v skupini tehnično bolj vešča HANNAH BLILIE, ki je zamenjala originalno bobnarko KATHY MENDONCA. Rejting skupine se je medtem dvignil: njen potencial so prepoznale zasedbe, kot so YEAH YEAHS YEAHS, JON SPENCER BLUES EXPLOSION, THE KILLS, SONIC YOUTH ali LE TIGRE, ki so jih vzele s seboj na turneje in jih na ta način predstavile širši publiki.
Plošča Standing in the Way of Control je njihov tretji studijski album, ki razodeva neko novo zrelost in izkušenost skupine. Čeprav ta še vedno vztraja na nepopustljivem, plesnem punku, cepljenem na soul in noise, zveni plošča dosti bolj izčiščeno, manj rudimentarno in garažno od predhodnic – ne nujno pozitivna preobrazba, za katero je zaslužen producent GUY PICCIOTO, sicer znan po sodelovanju s FUGAZI, BLONDE REDHEAD in THE CRANIUM. Na albumu je manj silovite mladostniške ihtavosti, značilne za plošče Movement, That's Not What I heard ali Arkansas Heat. V glasbo pa se ob tem vtihotaplja do zdaj neznana grenkoba in otožnost, ki odraža BETHINE osebne tegobe zadnjih let. Plošča je namreč nekakšen dokument nedavnih sprememb v njenem življenju – odhoda KATHY MENDONCA in svežega sodelovanja s HANNAH BLILIE, še bolj pa bolečega boja z depresijo, v katero je BETH zapadla pred dvema letoma in s katero se je spopadla v psihiatrični bolnišnici. Strah, razočaranja in bolečina so zato v glasbi in v samem vokalu močno prisotni. BETH tokrat ne zveni le jezno, ampak tudi žalostno, včasih celo prazno.
Tudi tokratni album, opremljen z naslovnico izpod rok KIM GORDON, ni daljši od dobrih 35 minut. Skladbe na njem pa so večinoma daljše kot na predhodnicah, ki so se v glavnem držale punk dolžine dobre minute ali dveh. Učinkovita raba preprostega instrumenarija – bobnov in kitare – v povezavi z bistvenim razločevalnim elementom THE GOSSIP, BETHINIM vokalom, proizvaja intenzivno, plesno godbo, iz katere izstopata le dva bolj umirjena komada – resigniran Coal to Diamonds in zaključni, s klavirsko spremljavo in bobni opremljen Dark Lines. Med našpičenimi komadi, v katerih se THE GOSSIP najbolje odrežejo, pa je nosilna skladba prav naslovna Standing In the Way Of Control, katere plesni remiks so – mimogrede – posnele LE TIGRE. Ob njej je treba omeniti vsaj še uvodno Fire With Fire ter s sonic-youthovsko kitaro podprte Eyes Open, Holy Water in Keeping You Alive.
Kljub implicitni hvali, ki smo jo do zdaj namenili plošči Standing In the Way of Control, nas ob poslušanju navdaja občutek, da se THE GOSSIP nahajajo v nekakšnem prehodnem obdobju. Zrelost, izkušenost in izčiščenost namreč mestoma delujejo v škodo brezskrbni energiji, ki so jo v glasbi oddajali nekoč. BETH pa na trenutke – denimo v komadu Listen Up! – zveni zgolj rutinsko. Če so se odločili za korak naprej, za večjo rafiniranost, bo nemara potrebno še nekaj časa, da se bodo v novo podobo zares vživeli.

pripravila Polona Poberžnik


Komentarji
komentiraj >>