Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Lutkovna predstava KROKI IN PRIJATELJI v režiji Silvana Omerzuja in izvedbi Gledališča Konj: »Tudi krokodili so včasih žalostni.« (2469 bralcev)
Petek, 31. 3. 2006
Zala Dobovšek



Gledališče Konj, ki je prepoznavno predvsem po svojih lutkovnih predstavah za odrasle, tokrat preseneča najmlajše ljubitelje lutk. Njihovo značilno idejno-oblikovno robatost, črni humor in pikrost so za trenutek postavili ob stran in se v celoti posvetili otroškim očem. Predstavo Kroki in prijatelji Mete Brulec in Silvana Omerzuja, ki je bila premierno uprizorjena 29. marca v Cankarjevem domu in je nastala v tamkajšnji koprodukciji, je spretno in tenkočutno izpeljala animatorka Ajda Rooss Remeta. Uprizoritev skozi prigode krokodila Krokija, ki praznuje rojstni dan, pripoveduje o intimni občutljivosti, pomembni vlogi prijateljev, otožnosti, skromnih željah in prikupnih presenečenjih. Spomni nas, da nič na tem svetu ni samoumevno. Niti rojstni dan, še manj prijatelji, da sadne torte sploh ne omenjamo ...

Na velikem in izpraznjenem odru, potopljenem v temo, se na lahno osvetli osrednji dogajalni element – premična lesena mizica, ki kaj kmalu postane en velik svet v malem. Igralka-animatorka nas že s svojim uvodnim načinom pripovedovanja in taktičnem odkrivanjem tistega pod mizo povsem pritegne k zbranemu spremljanju zgodbe. Ker je njeno pripovedovanje izjemno čutno, se ji ob vodenju lutk uspe dvigniti nad samo dogajanje. Kljub njeni neprestani vidni prisotnosti, interpretativno prednost izključno pušča lutkovnim junakom in z njimi zaživi v nežni simbiozi. Rooss Remetova s svojo preprostostjo in obenem gracioznostjo v govoru in gibu ter nevsiljivo prezenco rahločutno dopolnjuje nadaljnjo uporabo rekvizitov, ki se ravno prav diskretno skrivajo pod dotično mizico.

Rekviziti, ki sta jih oblikovala Žiga Lebar in Boštjan Žgajnar, ter lutke po zamisli Sanje Grcić, kljub svoji enostavni in naturalistični obliki, še zdaleč ne ožijo gledalčeve interpretacije, ampak le še bolj vzpodbujajo h kreativnemu dodajanju lastnega namišljenega materiala. Scenski elementi so brez merske enotnosti, saj se obenem pojavljajo tako v vsakdanji velikosti kot tudi v pomanjšanih različicah. A njihova raba je izkoriščena pretkano, tako da »razumski vidik« odpove in ostane gledalcu res samo še vdaja v iluzijo, pravljičnost in prijetno opazovalno svobodo …

Kroki je strastni zbiratelj starin in najbrž največji ljubitelj sadne torte med vsemi krokodili. Praznuje rojstni dan, presenečenj pa od nikoder. Prijatelji ga na ta dan kot običajno obiskujejo, a nihče od njih s seboj ne prinese česa darilu podobnega. Veverica Zdenka, zajec Tine, sova Urša in merjasec Pavle Krokiju sicer ves čas predstavljajo zabavno, tu in tam tudi intelektualno družbo, pa vendar … Ga tokrat s spozabo vlečejo za nos? Ali morda celo za cikcakasti rep?

Rojstni dan utegne biti zaradi neuresničenih pričakovanj za Krokija prav travmatična izkušnja: »Ne gre za materialne dobrine, gre za pozornost.« Skromni Kroki ostaja ves čas nevtralno prijazen in navidezno neprizadet v prisotnosti svojih prijateljev, ki se zgolj pretvarjajo, da so pozabili na njegov rojstni dan. Ob razrvanosti in bridkem razočaranju pa je na robu krokodiljih solz … A ne za dolgo, kajti Kroki kmalu spozna, da je šlo za prijateljsko potegavščino. Ta mu je nehote povzročila mukotrpni suspenz, zoprno samospraševanje in preverjanje lastne občutljivosti. A vse to je ob pogledu na podarjeno gigantsko sadno torto utonilo v pozabo. Užitek je tokrat morda zradiral predhodno trpljenje, a hkrati je podčrtal zavedanje o pomembnosti prijateljev in boleči osamljenosti, ki včasih nenadoma nastopi.

Če sta pri tovrstnih predstavah pozornost ter zadovoljstvo otrok tisti ključni in prepričljivi merili za preverjanje uspešnosti uprizorjenega, potem je Kroki zdaj dobil še dodaten razlog, da se razvedri.

Na predstavo je prav tako brez darila prišla Zala Dobovšek.



Komentarji
komentiraj >>