Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Kómur mar je prôstost zlata, cvetéčih deklic naj ne ogleduje! (3245 bralcev)
Ponedeljek, 24. 4. 2006
vizualka



Oglaševanje je velik biznis. Ko se na oglaševalskem mestu pojavi tematika, ki ne ustreza večjemu številu prebivalcev, razsodišče oglas prepove. Da ne bo pomote, tu ne gre za ohranjanje morale ali celo etike, tu gre za denar. Če bodo imeli Slovenci o oglaševanju slabo mnenje, bodo manj verjeli njegovim prefinjenim strategijam. Iz tega bo sledilo, da bodo oglaševalci dobili manj naročil. Manj naročil pa seveda pomeni … manj denarja.

Dejstvo je, da je Playbojev plakat eden redkih, ki je ponujal točno tisto, kar je potrošnik ob nakupu resnično prejel – fotke golih žensk namreč. Ni nam ponujal še lažnega življenjskega stila ali popolne preobrazbe našega položaja v družbi, kot to počno mnogi drugi oglasi. Jezni krajani so v pritožbi sicer zapisali, da »predmetni oglasi namigujejo, da je nujno imeti popolno telo za pridobitev položaja v družbi.« Vprašanje, ki si ga ob tem velja zastaviti je, ali si prebivalec Slovenije res predstavlja, da je služba Playbojeve zajčice pridobitev položaja v družbi?

Kakorkoli že, težava gotovo nastane, ko si roki podata kapital in konzervativnost. Kapital podpira večinsko prepričanje potrošnikov, ti pa menijo, da bodo podobe nagih žensk pokvarile njihove otroke. Seveda zavedenih potrošnikov v tem trenutku ne zanima, da bodo otroci mnogo bolj trpeli zaradi kapitalističnega sistema, ki s pretkano ponudbo materialnih dobrin posamezniku, tlači vsakršno željo po solidarnosti, enakopravnosti in celo resnici. Tisto kar bo pokvarilo ta svet je podoba, podoba seksa.

Mediji pograbimo »vročo breskvico« in na ljubljanski komercialni televiziji se zgodijo Trenja. Je treba prepovedati tudi oglas za Geo, ki je tisto, kar nas vse najbolj zanima - govorim seveda o seksu - izrabila za promocijo poljudnoznanstvene revije. Tu se je odprla debata o umetnosti. V umetnosti je nago telo O.K., na plakatu za Playboy ne. Razčlenimo. Golo telo na plakatu odprto govori o seksu, umetniška dela pa so gola telesa upodabljala, da bi gledalcu z njimi podala neke druge vsebine.

Pa to velja? Pravzaprav ne. Dolgo časa je moral umetnik v zahodni Evropi, zaradi puritanskih nazorov, ki jih je utrjevala predvsem cerkvena oblast, podobo golega ženskega telesa preobražati v alegorije, da jo je smel postaviti pred javnost. Mesene Rubensove nagice v nas gotovo spodbudijo poželjivi nagon, a z rezervo. Včasih jih je pred tem varovala v mitologijo ovita zgodba, danes pa varni muzejski zidovi, ki od nas še vedno zahtevajo dobršno mero sprenevedanja. Moški pogled opazuje golo žensko telo, a namesto, da bi lastnik pogleda spregovoril o mesenosti, govori o konturah, barvah in linijah.

Če je umetnost pornografska, ni zato umetniško nič slabša. Skočimo v leto 1866 in si v spomin prikličimo razkrečeno kosmato mednožje Courbetovega Izvora sveta. Slika danes kot eno izmed ključnih umetniških del visi v prominentnem Musee d'Orsay v Parizu. V starih časih je goloto slikal čopič, danes pa to včasih počne fotografski objektiv. Umetniškost gotovo ni pravi argument, še vedno pa je pri nekaterih očitno izgovor za dopuščanje ali prepovedovanje golote.

Ker mi estetika Playboyevih plakatov ni pogodu, bi ob pogledu nanje obrnila glavo, kakor storim ob večini jumbotov, ki mi kvarijo pogled na slovenske doline in hribovja in me silijo v nekaj česar si ne želim. Prav tako včasih odvrnem pogled od novih steklenih arhitekturnih monstrumov, zaradi katerih se rušijo stavbe ob glavnih vpadnicah v slovensko prestolnico. A to še ne pomeni, da zahtevam prepoved arhitekture in prav gotovo ne, da preziram seks.

Seks je eno izmed osnovnih človekovih dejanj, prav kakor prehranjevanje, iztrebljanje, spanje ali pitje. Kakor otroka vpeljemo v radosti sedenja na stranišču, mu je treba dovoliti tudi seksualno radovednost. Če bomo seks in goloto, desetletja po seksualni revoluciji spet potlačili in pregnali v najgloblje kotičke našega doma, ga tabuizirali in iz njega naredili pošastno dejanje, ki je sicer žal nujno za razplod, a o njemu raje ne govorimo, bo prevladala nevednost, z njo pa … mnogo seksualnih težav.

Za splav, seks, za diafragme in za možnost tavanja pogleda se je odločila Petja.



Komentarji
komentiraj >>