Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 28. 7. ´06 ob 19.00 (ponovitev 4. 7. ´07 ob 10.00) CUT CHEMIST: The Audience´s Listening (Warner, 2006) (2774 bralcev)
Petek, 28. 7. 2006
Borja



* The Audience's Listening je bila zadnje mesece ena težje pričakovanih plošč v hiphop krogih po celem svetu. Zasluge za to grejo predvsem dejstvu, da gre za prvenec Cuta Chemista, sicer že dolga leta, približno dobro desetletje, precej dejavnega in izpostavljenega didžeja in producenta, ki prihaja iz zahodne obale ZDA. Album je Chemist, čeprav se mu material nalaga že vrsto let, vneto pripravljal zadnje leto in pol, izšel pa je, zanimivo, pri eni od monopolnih velikank, Warnerju. Iz ogromnega števila posnetkov, naj bi jih bilo okoli sto, jih je na koncu izbral dvanajst.
Lucas MaccFadden a.k.a. Cut Chemist je svojo producentsko pot začel leta 1993, ko je kot B stran singla skupine Unity Comitee izšla njegova mini kolažna kompozicija »Lesson 4: The Radio«, nekakšen poklon Lekcijam 1-3, ki sta jih par let pred tem zlepila newyorški legendi Double D in Steinski. Preboj je Lucasu uspel malo kasneje in sicer s hiphop skupino Jurassic 5 in njihovim prvim EP-jem, ki ga je on v celoti sproduciral, gor pa se je znašla tudi njegova prva »uspešnica« - »Lesson 6: The Lecture«. Z Jurassic 5 je izjemno uspešno sodeloval do lanskega leta, zaradi snemanja svoje prve plošče The Audience's Listening pa se je od skupine distanciral in tako na njihovi novi plošči, ki jo pričakujemo ravno te dni, ni prisoten. V intervjuju za Billbord je Cut Chemist celo namignil, da je zasedbo dokončno zapustil.
Poleg tega je Chemist znan tudi kot bivši didžej in sodelavec latin funk zasedbe Ozomatli, predvsem pa po živih projektih, ki jih v zadnjih letih pripravlja skupaj z DJ-em Shadowom, med njimi sta najbolj znana Brainfreeze in mlajši Product Placement.



Stilsko je The Audience's Listening izjemno razgibana plošča. Seveda pričakovano temelji na cut & paste tehniki lepljenja semplov in ritmičnih zank, vendar pa je vsak posnetek posebej zgodba zase, najbolj osupljiva pa je Lucasova paleta semplov, ki jih je zbral, med drugim na potovanjih po svetu. Sam pravi, da na plošči najdemo »nekaj brazilskih zadev, rockerskih, celo vzhodno evropskih in mnogih drugih. Plošči sem hotel dati teksturo, ki pravi, »Hej potujem po celem svetu in kupujem plošče««.
Število semplov je zares ogromno. Cut Chemist stalno vmešava tudi vokalne vzorce, monologe obskurnih izvorov (eden najopaznejših je »In case of a Nuclear attack, the protection of records is essential«), po čemer je bil znan tudi v preteklosti. Veliko se igračka z zvokom, največkrat tako, da vključuje hecne detaljne koščke, kratke skreče in hitre spremembe osnovne ritmične strukture. S temi elementi (in že omenjenimi monologi) hoče biti duhovit in večinoma mu to tudi uspe.
Eden od razlogov, zakaj je album The Audience's Listening zamujal, je tudi ta, da so pri Warnerju od Lucasa zahtevali, da vse semple »počisti«, kar pomeni, da jih prijavi, da se kontaktira lastnike avtorskih pravic prav vseh zvočnih koščkov na plošči in se jim uporabo plača. Glede na to, da je Cut Chemist znan tudi kot strastni beat digger, torej kot kopač za starimi vinili, je jasno, da so nekateri sempli, ki jih je uporabil, obskurni. Tako je bilo iskanje pravnih ustanov in z njimi povezanih lastnikov pravic te (pozabljene) muzike pogosto izjemno tečno delo, ki je verjetno Lucasu pognalo kakšen siv las.

»Motivational Speaker« je značilno »cutchemistovski« intro, z že omenjenimi vokalnimi drobci in spremembami tempa. Prvi pravi posnetek, »My 1st Big Break« prav tako spominja na Lucasovo starejše delo, predvsem zaradi udarnih in hitrih bobnov, skrečanja in izjemne dinamike. »The Lift« je eden od bolj eksperimentalnih delov plošče. Vsebuje namreč sintetične elemente, elektronski ritem in nekakšno sint linijo. Prvi single z albuma - »The Garden« je ena najbolj dodelanih kompozicij na plošči. Začne se z jugglom, »odskrečano zanko« vzhodnjaškega sempla, razvije se počasi, bobni pa se vključijo šele po dveh minutah in pol. Vokalne linije si je Chemist sposodil od znane brazilske pevke Astrud Gilberto.
Posnetek »Spat« zaradi swingerske podlage in hecnih skrečev, ki oponašajo telefonski pogovor, na las, morda celo preveč, spominja na produkcije gramofonskega genija Kida Koale.
Za bolj ortodoksne hiphop fane sta se na plošči znašla dva posnetka. Prvega, »What's the Altitude«, ki ga odlikuje predvsem posrečen beat, je Lucas naredil skupaj z MC-jem Hymnalom. Pri drugem, »Storm«, pa sta sodelovala dva MC-ja, ki nedvomno sodita med v zadnjem času najbolj dejavne in hvaljene izvajalce ameriškega hiphopa, Mr. Lif in Edan. Pri »2266 Cambridge« je svojo žlico semplov dodal član kolektiva People under the Stairs- Thes One.
Album se konča s tremi močnimi kosi. Prvi, »Spoon«, je že rahlo cinematičen posnetek, s specifičnimi, večplastnimi sempli kitare in odličnim aranžmajem. »A Peak in Time« smo že slišali, saj ga je Cut Chemist prvotno sproduciral za kompilacijo lanskoletnega projekta Keep in Time, v okviru katerega se je en kup odličnih didžejev in producentov (med njimi Shadow, Nu Mark, Babu, J Rocc, Madlib...) povezal, snemal in nastopal s štirimi legendarnimi, a že pozabljenimi studijskimi bobnarji, ki so snemali z raznimi carji sedemdesetih let. Zadnji, »The Audience is Listening Theme Song«, zaradi funkerskih bobnov in bas linije ter zaradi hitrih, točnih skrečev spet spominja na vrhunce Lucasovega preteklega dela.

Da je plošča The Audience's Listening izšla pri Warnerju niti ne preseneti tako zelo, saj je Cut Chemist »people's man«, je eden glavnih protagonistov ne povsem mainstreamovske popularizacije turntablizma in s tem fenomenom povezanih praks. Verjetno sta bolj izpostavljena in tudi bolj »pop« le Q Bert in Dj Craze. Velike založbe seveda občasno rabijo svežino bolj podzemnih in (vsaj za njih) alternativnih glasbenih izrazov in takrat ali kradejo ali pa rekrutirajo nekakšne zastavonoše stilov in scen, kar pa Cut Chemist vsekakor je.

Z The Audience's Listening Chemist nedvomno ni razočaral, uspelo mu je sestaviti zvrstno dinamičen album, ki, kljub temu, da se zvočno (včasih že razdrobljeno) giblje na razne strani in se pogosto odmika od konvencionalnih hiphoperskih in turntablističnih oblik in vzorcev, ohranja nek starošolski groove. Čeprav pogrešamo par presežkov, pa na ploščku ne manjka domiselnosti in tehnične dovršenosti, s katero mislimo predvsem plastenje semplov, beatjugglanje in skrečanje.
Te dni pričakujemo nove plate tudi iz strani Shadowa in Jurassic 5. Po slišanem lahko verjetno špekuliramo, da je tole od teh treh precej pričakovanih in »nahajpanih«, hkrati pa na nek način tudi sorodnih, svežih albumov edini, ki visoka pričakovanja tudi upraviči. Cut Chemist ne komplicira, svoje delo pa obvlada.

pripravil Borja Močnik


Komentarji
komentiraj >>