Glasba> Tolpa bumov

Petek, 9. 11. ´07 ob 19.00 (ponovitev 16. 11. ´07 ob 10.00) OHMEGA WATTS: Watts Happening (Ubiquity, 2007)
Petek, 9. 11. 2007

avtor/ica: Borja

Ohmega Watts: Watts Happening

Ohmega Watts, sin jamajških priseljencev v ZDA, s pravim imenom Milton Campbell, prihaja iz Brooklyna, a sedaj živi v Portlandu. MC-ja od daljnega leta 1993, producira pa od leta 1997. Watts med glavne glasbene vplive uvršča hiphoperske starošolarje, kot so Run DMC, Eric B & Rakim, Dj Premier, The Roots, … in, zanimivo, tudi novejše ustvarjalce, kot so RJD2, Britanci Herbalizer. Svojo glasbeno kariero je začel v rap skupini Lightheaded, prvič pa je nase resno opozoril leta 2004, ko je pri kalifornijski založbi Ubiquity izšel njegov prvi single z naslovom “A Request”. Single je bil odlično sprejet tako v hiphoperskih kot tudi drugih glasbenih krogih in leta 2005 je sledil Miltonov prvenec z naslovom “The Find”. Album je požel odlične kritike, Wattsa pa uveljavil kot enega bolj eklektičnih izvajalcev levopoljnega hiphopa, ki je izjemno vešč pri skladanju predvsem pozitivnih, plesnih komadov. Nadaljevanje plošče “The Find” smo zato zadnje leto precej nestrpno čakali in oktobra je končno izšla plata z naslovom “Watts Happening”. (v celoti!)

* Ohmega Watts, sin jamajških priseljencev v ZDA, s pravim imenom Milton Campbell, prihaja iz Brooklyna, a sedaj živi v Portlandu. MC-ja od daljnega leta 1993, producira pa od leta 1997. Watts med glavne glasbene vplive uvršča hiphoperske starošolarje, kot so Run DMC, Eric B & Rakim, Dj Premier, The Roots, … in, zanimivo, tudi novejše ustvarjalce, kot so RJD2, Britanci Herbalizer. Svojo glasbeno kariero je začel v rap skupini Lightheaded, prvič pa je nase resno opozoril leta 2004, ko je pri kalifornijski založbi Ubiquity izšel njegov prvi single z naslovom “A Request”. Single je bil odlično sprejet tako v hiphoperskih kot tudi drugih glasbenih krogih in leta 2005 je sledil Miltonov prvenec z naslovom “The Find”. Album je požel odlične kritike, Wattsa pa uveljavil kot enega bolj eklektičnih izvajalcev levo poljnega hiphopa, ki je izjemno vešč pri skladanju predvsem pozitivnih, plesnih komadov. Nadaljevanje plošče “The Find” smo zato zadnje leto precej nestrpno čakali in oktobra je končno izšla plata z naslovom “Watts Happening”.

Wattsov drugi album je v veliki meri podoben prvencu. Kar pomeni, da je večino dela opravil kar sam. Ohmega Watts je tako kovač beatov, producent kot tudi MC ter oblikovalec hkrati. Tako kot za prvi album je tudi za “Watts Happening”naredil naslovko. Čeprav je prava redkost, da ista oseba dela tako produkcijo materiala kot tudi vokale, pa to prakso seveda še najpogosteje najdemo prav v hiphop glasbi. Jasno, hiphop je že od samega začetka v Bronxu izjemno nizko tehnološka zvrst, ki se je načeloma lahko loti kdorkoli, brez glasbenega predznanja in z le neko osnovno, ceneno opremo. Velik del podzemne hiphoperske skupnosti se muzike tako tehnično kot tudi ideološko lotuje po principu DIY (do it yourself). Pa vseeno ni ravno ogromno izvajalcev, ki bi delali beate in MC-jali. Kot eden pionirjev te fleksibilnosti v “hiphop skupnosti” nedvomno izstopa Diamond D, ki je daljnega leta 1992 izdal kultno ploščo Stunts, Blunts & Hiphop in ki jo mora seveda poznati vsak resnejši hiphoperski pikolovec.

Watts pa na plati “Watts Happening” seveda ni čisto vsega naredil sam. Veliko so mu pomagali gostujoči MC-ji, torej skupina Lightheaded, pa Surreal in Jneiro Jarel, ki je prav tako MC in producent, pred kratkim je izdal album “Shape of the Broad Minds”. Z Jarelom je Watts posnel komad “Eyes & Ears”, enega vrhuncev plate “Watts Happening” . Pomagali so mu tudi razne vokalistke in vokalisti ter glasbeniki. Nekaj klaviaturskih linij mu je odigral moštveni kolega pri Ubiquity records Shawn Lee, komad “Platypus Strut” pa je posnel skupaj s člani nufunk, afrobeat zasedb Breakestra in Antibalas. Prav način, kako se je Watts lotil produkcije tega komada, kaže na njegovo fleksibilnost, domiselnost in organiziranost. Najprej je na semplerju pripravil nekakšno skico bobnov, potem neko osnovno bas linijo odmrmral Milesu Tackettu, torej frontmanu zasedbe Breakestra, ki mu jo je potem razdelal in posnel. V še treh različnih studijih je potem posnel saksofon, flavto, trobento, bobne in tolkala. Posnetega materiala se je potem lotil kot semplov, ga zrezal in na novo zaranžiral. “Platypu Strut” je tako nastal v kar petih različnih studijih, slišati pa je izjemno udarno, kot da bi ga posnela uigrana afrobeat skupina v šusu in na enem mestu. Tudi pri ostalih komadih na plati je Watts posvetil veliko pozornosti vsakemu elementu, na primer bobni so pogosto sestavljeni iz mnogih plasti, ki pa jih je ob poslušanju nemogoče ločiti.

Se pa “Watts Happening” tudi razlikuje od prve plošče Ohmege Wattsa. Pričakovano je produkcija “zrelejša”, kar v resnici pomeni, da je še bolj razvejana, da imamo tokrat opraviti s še več zvočnimi plastmi in da Watts vključuje še več glasbenih zvrsti. Kar pa ni nujno dobro. Čeprav so spremembe in eklektičnost materiala vedno dobrodošle, pa Ohmega Watts tokrat nekoliko zavije v bolj “ušesu prijazne”, že skoraj r’n’b-jevske vode. Na albumu “Watts Happening” je kar nekaj ženskih vokalistk, ki prispevajo svoje glasove za refrene določenih komadov, ki zato izpadejo pocukrano. Watts si je kar nekaj semplov “sposodil” iz nerodno poimenovane zvrsti “world music”, torej druge godbe, in sicer predvsem iz brazilske popularne godbe. Pri istih komadih, kjer imamo odpete refrene, slišimo tudi semple kitarskih linij bossa nove in še kakšne podobne viže. Vendar pa se najdejo tudi sodelovanja, ki so sijajna. Posnetek “Are you Satisfied” s starejšo soul funk pevko Sugarpie Desanto, ki naj bi bila tudi ena ljubših vokalistk pokojnega Jamesa Browna, na primer, čeprav gre za sentimentalno balado, ni osladen in deluje odlično kot vložek med komadi s hitrejšim tempom, ki prevladujejo na albumu.

“Watts Happening” ni tako tekoča plošča kot prvenec “The Find”. Na njej najdemo tudi nekaj posnetkov, ki ne delujejo kot celota. Vseeno pa Watts še enkrat dokazuje, da je zares vešč pri produkciji raznozvrstnih mastnih beatov, ki funkcionirajo odlično na funkersko orientiranih plesiščih. In Watts še enkrat dokazuje, da je MC z odličnim flowom, ki le redko moralizira in teži z religiozno naravnanimi besedili, čeprav sicer rad pove, da je globoko veren.
Back to the old school!

pripravil Borja Močnik



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=13352