Kultura> Plesna

Maja Delak: Serata artistica giovanile
Ponedeljek, 12. 5. 2008

avtor/ica: Ariana Ferfila

Prejšnjo sredo je bila v Linhartovi dvorani premierno uprizorjena SERATA ARTISTICA GIOVANILE koreografinje Maje Delak v produkciji Zavoda EMAnat. Prisluhnite njeni recenziji danes ob 16h!


ZAVOD EMANAT DOBIVA KRILA

Cankarjev dom je 7. maja premierno gostil novo uprizoritev koreografinje Maje Delak SERATA ARTISTICA GIOVANILE v produkciji zavoda EMANAT. Upravičeno bi lahko rekli, da se vzpostavlja in afirmira še en zavod s samosvojo politiko, dejavnostjo in krogom sodelujočih. Če je Maja Delak skoraj desetletje delovala znotraj mednarodne plesne skupine ENKNAP, na pragu 21. stoletja vzpostavila temelje umetniške gimnazije z modulom za sodobni ples, je bil pred dvema letoma ustanovljen zavod za afirmacijo in razvoj umetnosti plesa - EMANAT. Dejavnosti omenjenega zavoda se izvajajo na treh področjih: založništvo, izobraževanje in umetniška produkcija. Če pri založništvu omenimo knjižno zbirko PREHODI, na področju izobraževanja neformalni program AGON, pa pod umetniško produkcijo spadata decembra uprizorjena predstava DRAGE DRAGE in pa sveža odrska SERATA ARTISTICA GIOVANILE.

Izhodiščno se je večer uprizarjanja razdelil na sedem slik. Strukturno gledano se uprizoritev spogleduje s prireditvijo futurističnega večera Ferda Delaka v Gorici daljnega leta 1926. Vendar če si je Ferdo Delak tisti večer prizadeval uprizoriti ''koreografično skico o odrskem življenju'', potem si nova različica SERATA ARTISTICA GIOVANILE osem desetletij kasneje prizadeva približati se manifestaciji doživljanja sodobnosti.

Kako? Preko artikulacije telesnosti skozi gib, telesni spomin, izpoved, pesem, tekst. Za izhodiščen se izbere dialog med klavirskimi kompozicijami slovenskega skladatelja Marija Kogoja, ki se v živo izvaja pod prsti Marjana Peternela in zvočnimi ambienti Luke Prinčiča. Zvočna podlaga, čeprav za vsako sliko specifična, glavnemu akterju - telesu - služi kot potencialni okvir celovitega uprizarjanja prepleta telesne, racionalne in emocionalne izkušnje v konkretnem tu in zdaj.

Če bi rekli, da je telo v vsakem momentu uprizoritve SERATA ARTISTICA GIOVANILE že v situaciji prezentacije, potem v ospredje postavljamo kompleksnost in zmožnost zapisa telesnosti ter tvorjenja jezika, ki ne more mimo plasti zgodovinskosti in čustvenih konotacij, telesne individualne gibalne logike. Jezik, ki se z gibajočim udejanja, je pri vsakem performerju samosvoj, specifičen v prezenci gibalne linije, kar pa v koreografskih delih Majo Delak vedno znova spodbuja k raziskovanju.

Ponovitev si lahko ogledate še 15. maja v Linhartovi dvorani.

Poročala Ariana.



Arhiv Spletne strani Radia Študent Ljubljana 89,3 MHz
http://old.radiostudent.si/article.php?sid=15255