Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 26. 10. ´06 ob 17.00; AVVA v Kinoteki !!! (3182 bralcev)
Četrtek, 26. 10. 2006
goran



AVVA

Goran Kompoš recenzira nastop audio-vizualnega dvojca AVVA (Billy Roisz & Toshimaru Nakamura) v ponovni rehabilitaciji serije Kino uho v Slovenski kinoteki ... ( v celoti!) ...
* Sinoči smo v okviru Kina-Uho: Rezilo Retrospektive zabeležili predstavitev novega DVD-ja 'Gdansk Qeen' v režiji audio-vizualnega dvojca AVVA. Pod to znamko družno ustvarjata eden najopaznejših sodobnih kreativcev iz tokijskega krožka Onkyo, v prevodu Zvočni odboj, Toshimaru Nakamura, ter dunajska video umetnica Billy Roisz. Gibanje Onkyo je pravzaprav oznaka za tokijske glasbenike, ki prakticirajo prosto improvizacijo s poudarkom na redukciji zvoka oziroma na glasbi, ki namesto na zvoku bazira na tišini. Te se skozi svojo pogruntavščino, imenovano 'no-input mešalna miza', loteva tudi Toshimaru Nakamura, ki je sicer večji del svoje kariere preživel kot kitarist v rockovskih formacijah.

Tega početja se je v letu 1995 naveličal in se posvetil samostojnemu strunanju, s čimer pa tudi ni prav dolgo vztrajal. Kot pravi sam, se ni več identificiral s kitaro, ker ta pač zahteva neko ekspresijo in gibanje, katera pa sta mu v tistem trenutku postajala vedno bolj tuja. Tako je postopoma vedno manj uporabljal kitaro in končno prišel tudi do sklepa, da le-to postavi v kot in se osredotoči zgolj na možnosti, ki mu jih ponuja mešalna miza. Povezal je vhodne in izhodne kanale in začel ustvarjati glasbo izključno z zankanjem in manipulacijo internega feedbacka. To mu omogoča, da se skozi vlogo skorajda opazovalca od svojega dela povsem emocionalno distancira in ustvari nek enakovreden odnos med glasbo, prostorom, inštrumentom ter njim samim. Tej korelaciji se skozi raziskovanje vezi in vrzeli med sliko in zvokom pridruži Billy Roisz. Kot to pove že njuno ime AVVA – audio/video, video/audio, iščeta nek diskurz med tem kar vidimo in tem kar slišimo. V praksi to deluje na precej abstraktni ravni, saj obiskovalec nima vpogleda v to, kako slika vpliva na zvok in tako pač spremlja enosmerni pretok informacij. Edini input video mešalne mize Roiszove je zvok, ki ga kreira Nakamura, ta pa povratno informacijo dobiva na manjšem monitorju, kjer spremlja grafične vzorce, ki jih pravzaprav generira njegov zvok. Abstraktni grafični liki, črte in trakovi, ki jih skozi kontrolo posameznih parametrov projicira Roiszova, torej na principu oscilacij brez časovnega zamika na platno prenašajo Nakamurovo zvočno manipulacijo. Verjetno se torej moment povratne informacije videa na zvok ustvari v podzavesti vsakega posameznika. Abstraktna zvočna polja in abstraktne vizualije se medsebojno prelivajo v neko notranjo arhitekturo in tako tudi slika dobi vpliv na to, kako slišimo in seveda obratno.

Direktnih intervencij med posameznimi procesi je tako s strani Roiszove kot Nakamure zelo malo. Vse skupaj poteka zelo naravno in obenem tudi skladno, kar je morda tudi posledica tega, da sta predstavljala že neke izdelane kose. Žal novega DVD-ja še nisem imel priložnosti videti, zato ne vem, koliko se tiste studijsko ustvarjene forme razlikujejo od teh, ki smo jih lahko videli včeraj v Kinoteki, so pa bile Nakamurove zvočne manipulacije precej bolj ekstremne v primerjavi s tistimi, ki jih objavlja na svojih ploščah. Medtem ko te skozi zahodnjaške oči delujejo precej zenovsko, pa zvočni impulzi, ki jih kreira, v živo bazirajo na elementarnih zvokih, hrupnih sekvencah in tišini. Kot pravi sam, teži k anonimnosti, brezimnim zvokom, ker njegov namen pač ni podajanje lastnih ekspresij ampak predvsem iskanje dialoga med zvokom in sliko. Bolj kot ilustracija zvoka na vizualni ravni ga torej zanima predvsem dialog, ki ga vzpostavita z Roiszovo. O tem, če jima to uspeva, pa pač presodi vsak posameznik sam.

Predstavitev DVDja 'Gdansk Queen' dvojca AVVA si je ogledal Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>