Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Četrtek, 9. 11. ´06 ob 19.00 (ponovitev 16. 11. ´06 ob 10.00) ISIS: In The Absence Of Truth (Ipecac, 2006) (2885 bralcev)
Četrtek, 9. 11. 2006
Tea



Isis: In The Absence Of Truth

Na noč čarovnic, 31. oktobra, je izšel novi in za mnoge težko pričakovani album zasedbe Isis naslovljen 'In the Absence of Truth'. Čeprav bo držalo, da sta Resnica in z njo vred tudi Bog že dolgo tega odšla na počitnice v deželo Nije, se ni bati, da bi tisti, ki smo ostali v otipljivem svetu, z njunim odhodom izgubili lepoto. Tisto lepoto, ki jo je filozofinja Simone Weil razpela med "težnost in milost" in tisto lepoto, ki so jo Isis na novem albumu razpeli med metal in post rock. ( v celoti!) ...
* Na noč čarovnic, 31. oktobra, je izšel novi in za mnoge težko pričakovani album zasedbe Isis naslovljen In the Absence of Truth. Čeprav bo držalo, da sta Resnica in z njo vred tudi Bog že dolgo tega odšla na počitnice v deželo Nije, se ni bati, da bi tisti, ki smo ostali v otipljivem svetu, z njunim odhodom izgubili lepoto. Tisto lepoto, ki je levičarsko filozofinjo Simone Weil razpela med "težnost in milost" in tisto lepoto, katero Isis na novem albumu razpenjajo med metal in post rock.

Album In the Absence of Truth je nadaljevanje in obenem presežek glasbenih raziskovanj losangeleške peterice. Nadaljuje pot, na katero je zasedba krenila leta 2001 z albumom Celestial, na katerem se je prvič opazno oddaljila od tipičnega bostonskega metal in sludge hardcora in vanj s pomočjo kitarskih efektov in klaviatur vtkala elemente ambientalnega ali t. i. 'drone' hrupa. Kljub temu, da je novi zvok Isis precej spominjal na početje legendarne zasedbe Neurosis, so ga poslušalci in kritiki dobro sprejeli - končno je se pojavil bend, ki je z vsakim novim delom presenetil in očitno napredoval, s tem pa obljubljal, da nojzerskemu in metalskemu hardkoru dnevi le niso šteti.

Pred štirimi leti izdani Oceanic je navduševal tako raznolika plemena kot so hardkorovci, metalci, post in stoner rockerji ter celo nojzerji. Album je na dotlej še neslišanem presečišču združil elemente vseh naštetih žanrov. Tako, kot leta 2004 izdani album Panopticon, so tudi Oceanic odlikovali spretni prehodi med "težnostjo" in "milostjo" ter čudovite lebdeče melodije, ki so se prepletale, plastile in nadaljevale skozi celoten album. Nič manjši vtis na poslušalce ni naredila konceptualna zasnova vseh albumov Isis - Celestial in Oceanic sta se oprla na metaforične in simbolne pomene nebesne in morske modrine, Panopticon pa je svojo kritično ost izostril ob strukturalizmu Michela Foucaulta.

Od izida albuma Panopticon sta minili že dve leti, vendar je album dvignil toliko prahu, da se obdobje zdi krajše. Verjetno takšnemu občutku botruje tudi dejstvo, da Isis v tem času še zdaleč niso mirovali: poleg rednega nastopanja v živo so nadaljevali serijo CD izdaj koncertnih posnetkov, ki trenutno obsega štiri albume, pred kratkim so pri založbi Ipecac izdali DVD Clearing the Eye, pri nizozemski založbi KonKurrent pa so v seriji In the Fishtank izdali album skupaj s škotskimi postrockerji Aereogramme. Pesmi na albumu In the Fishtank so skoraj brez izjeme umirjene in nežne, celo tako zasanjane, da se je ob njih marsikateri ljubitelj temačnejše plati Isis lahko pošteno prestrašil, misleč, da omenjene pesmi napovedujejo tudi zvok na albumu In the Absence of Truth.

In the Absence of Truth gotovo je najbolj postrockovski ali kar progresivno rockerski album Isis doslej. Za sludgeom in metalom so izginile skoraj vse sledi - prisotna sta zgolj kot element stopnjevanja in nadgrajevanja melodij. Le dvojni bas boben pod udarci vedno natančnega Aarona Harrisa vztraja pri gromenju, ki bo zadovoljil tudi najbolj temačnega black metalca. Presunljive krike Aarona Turnerja je skoraj v vseh komadih zamenjalo njegovo petje, ki se mestoma povsem zlije z atmosferičnimi kitarsko-klaviaturskimi melodijami. Komadi poleg ritmične repeticije in vznesenega plastenja melodij v izpeve vključujejo progresivne kitarske solaže, kar je za Isis novost, ljubitelji zasedbe Tool pa jih bodo nemudoma prepoznali, saj so zelo podobni prijemom kitarista Adama Jonesa. Glede na to, da so člani Tool z Isis sodelovali že na albumu Panopticon in glede na to, da sta skupini v iztekajočem letu skupaj odigrali mnogo skupnih koncertov, se vplivu Tool ne gre čuditi. Upamo lahko le, da prijateljstvo in zvočna bližina zasedbama v bodoče ne bo škodila, temveč bo obema še naprej nudila izvirne in zanimive ustvarjalne dosežke.

pripravila Tea Hvala


Komentarji
komentiraj >>