Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Ponedeljek, 6. 11. ´06 ob 17.00; mariborski festival IZZVEN !!! (3002 bralcev)
Ponedeljek, 6. 11. 2006
MarioB





Mario Batelić bo recenziral vse tri dni mariborskega godbeno raznorodnega festivala Izzven (v celoti!) ...
* Mariborski jazzovski festival Izzven je v treh dneh ponudil kar nekaj zelo dobrih koncertov, nekaj pa je bilo takšnih, ki bi jih radi čimprej pozabili. Prvi krivec za medel začetek je trio nizozemskega saksofonista Yurija Honinga, ki je znan kot liričen saksofonist in z njegovimi liričnimi komadi ni bilo pravzaprav nič narobe, česar pa nikakor ne moremo reči za njegove bolj na bop naslonjene skladbe. Te so namreč vse preveč spominjale na tradicijo, namesto da bi ji dali oseben podpis. Slednjega ni manjkalo pri bobnarju Joeyju Baronu z njegovim kvartetom Killer Joey, ki naj bi posodobil bluesovsko, jazzovsko ter rhythm in bluesovsko zgodovino. Žal se je ustavilo pri muziciranju bolj za svojo dušo; očitni znaki užitka, ki ga je bilo zaznati na obrazih glasbenikov, pa niso nalezli podpisanega.

Osrednji, petkov dan je ponudil glasbeno najbolj zaokrožen program ter privabil tudi največ obiskovalcev. Zaradi nepričakovanoga zanimanja za Charlesa Gayla je bila dvoranica Malega odra Narodnega doma nabito polna in tudi podpisani sem koncert žal moral poslušati pred (sicer odprtimi) vrati. Seveda ta izkušnja ni verodostojna, a naj za potrebe recenzije vendar omenimo, da se je včasih njegov saksofon izvil do aylerovsko spiritualnih širjav. Z gnečo na koncertu Little Axe ni bilo težav, saj je bil koncert v Veliki dvorani, a vseeno koncert ni potekal v idealnem okolju. Ozvočenje je bilo namreč prešibko, da bi do zadnjih vrst prihajale vse nianse in okraski pretanjene medigre tria, ki igra angažirani blues z dodatki gospela, psihedelije, duba, reggaeja in rocka. Za popolno doživetje smo se morali preriniti pred oder, kjer je bila jakost zvoka primerna. Poleg omenjenih dveh koncertov smo glasbeno in prizoriščno pestrost zaokrožili še s koncertom švedskega dua Sherrif v Kibli, ki je uvedel petkovo koncertno dogajanje. Sheriff s klaviaturami, kitaro in bobni ustvarjata izredno minimalistično godbo s počasnimi, ponavljajočimi se motivi. Precej zadeta kombinacija, ki te kar prijetno omami.

Kljub neposrečenemu začetku Izzvena, je bil njegov zaključek malone odličen. Za to je najbolj zaslužna pianistka Satoko Fujii s svojim kvartetom, s katerim je zamešala vnetljivi koktajl raznorodnih godb od balkanskih neparnih ritmov in razplesane balkansko jazzovske trobente prek neulovljivih funkovskih prekucij do tihih avantgardnih meandriranj.

Dober uvod v takšno večplastno muziciranje je bil nastop ženskega tria Queen Mab, ki mu je uspelo jazzovsko improvizacijo cepiti z neoklasično avantgardno glasbo, ne da bi v tej zvočni zlitini katerikola od vsebin prevladovala. Pravi zaključek Izzvena je za večino jazzovskih obiskovalcev pomenil neke vrste zaključno zabavo, saj je bil na sporedu koncert retropop skupine Melodrom, v nabito polni Kibli. Zato je podpisani večino koncerta žal zamudil, tako da recenzijo zaključujemo le s pohvalo organizatorju, da je tudi tak band uvrstil na program.

Na Izzvenu je bilo »malo not', in včasih malo več ven« MarioB.


Komentarji
komentiraj >>