Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
robert fisher & willard grant conspiracy (3944 bralcev)
Sreda, 8. 11. 2006
outlaw



Ob novem albumu Let It Roll in ob nastopu Roberta Fisherja pri nas.
willardgrantconspiracy.com
loosemusic.com
1. CD let it roll, 2 (on) LET IT ROLL willard grant conspiracy 9.23
CD bill frisell, 8 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
Lep pozdrav v oddaji Izven zakona, v kateri bova z vami naslednjo uro Milko Poštrak in Jure. Nisem si mogel kaj, da ne bi še enkrat zavrtel naslovne pesmi novega albuma Roberta Fisherja in njegove zasedbe Willard Grant Conspiracy, Let It Roll, Zarolajmo ali Zavrtimo. Kar se mene tiče, en najbolj silovitih in večplastnih poklonov samosvojosti, pokončni drži, ustvarjalnosti, eni od najbolj vznemirljivih kulturnih praks druge polovice dvajsetega stoletja in naprej, rock and rollu. Bolj neposredna navezava je ameriška državljanska vojna, iz katere nenazadnje skupina Willard Grant Conspiracy tudi vleče ime. Uvodna pesem na albumu Let It Roll, Distant Shore, je namreč oprta na protivojno sporočilo, dokument iz ameriške državljanske vojne, znan kot pismo Sullivana Ballouja. Vendar se, kot vemo, Amerika, kot marsikdo drug, tudi iz lastne zgodovine ni nič naučila. Tudi Let It Roll je, kot nam je povedal Robert Fisher na svojem nastopu v Škofji Loki, na svoj način protivojna pesem. Je pa predvsem duhovna pesem, bom rekel, čeprav v njej Robert Fisher slavi življenje tu in zdaj in ne v onostranstvu: »Tvoj bog je sprenevedav hinavec, ni mesta v nebesih niti zdaj niti kasneje…«. Seveda ne gre za kako blasfemijo, za kak pritlehen napad na boga ali verska čustva, kot bi si želel misliti kak dogmatski, demagoški ozkoumnež. Bog je v hiši, God is in the House, v enem trenutku v zanosu zakriči Robert Fisher. Seveda ne Bog, kot so si ga prilastili oblastniki, njihov bog je sprenevedav hinavec, temveč vrhovno, neskončno dobro. God is in the House je kajpak citat, namig na istoimensko pesem Nicka Cavea, na katerega vas je morebiti spomnil tudi kak drobec interpretacije Roberta Fisherja v tejle pesmi. Spomnil vas je mogoče tudi na Jima Morrisona in še koga. Seveda s tem nočem izrednega pevca in interpreta Roberta Fisherja zvesti na nekakšne primerjave. To govorim zgolj in le zaradi navezav. Ena od navezav je tudi Bob Dylan. Tokrat neposredna. Robert Fisher in sedanja različica zasedbe Willard Grant Conspiracy je namreč za revijo Uncut posnela izvedbo Dylanove klasike Ballad of a Thin Man.
2. isti CD, 9 (dylan) BALLAD OF A THIN MAN willard grant conspiracy 6.08
Ballad of a Thin Man Boba Dylana je uvrščena tudi na album Let It Roll. Mi smo jo v ponedeljkovi Tolpi bumov zaradi pomanjkanja časa, pa tudi zato, ker to pač ni pesem Roberta Fisherja, spustili, čeprav ima gotovo pomembno simbolno, razlagalno mesto na albumu Let It Roll. V ponedeljek smo spustili še dve pesmi, ki ju bomo poslušali danes. Tu pa se začne določena zmeda, ki jo je treba pojasniti. Album Let It Roll je namreč v Evropi izšel pri dveh založbah, pri Loose v Veliki Britaniji in pri nemški založbi ameriške glasbe Glitterhouse. Pri Glitterhouse so se zmotili v podatkih na ovitku, kar je pomembno za tiste od vas, ki boste kupile ali kupili njihovo različico te plošče. Četrta pesem namreč nima naslova Crush, temveč Skeleton, šesta ni Skeleton, temveč Breach, sedma pa ni Breach, temveč Crush. To lahko preverite na spletni strani /www.willardgrantconspiracy.com/. Jaz sedaj o tem razpredam tudi zato, ker smo v ponedeljkovi Tolpi bumov spustili tudi pesem Skeleton, ki jo bomo poslušali zdajle.
3. isti CD, 4 (on) SKELETON willard grant conspiracy 5.03
Naj zgolj kot zanimivost, ki lahko povzroča še dodatno zmedo, omenim, da je v besedilu pravkar slišani pesmi Skeleton tudi besedna zveza flying low, leteti nizko. Tako pa je, kot vemo, naslov ene od plošč skupine Willard Grant Conspiracy, kjer pa ni pesmi s tem naslovom. No, pesem s točno tem naslovom, Flying Low, pa je na pričujočem albumu Let It Roll. And I Think I Saw the Angels Flying Low, Mislim, da sem videl angele letati nizko, poje Robert Fisher v tej pesmi, ki sta jo napisala skupaj s Stevom Wynnom. Ker smo pesem že poslušali v ponedeljkovi Tolpi bumov, jo bomo zdaj preskočili. V Tolpi pa smo spustili še eno pesem, namreč Breach, ki me po delu napeva neskončno spomni na starejšo pesem Roberta Fisherja in Willard Grant Conspiracy, The Work Song. Poslušajmo najprej pesem Breach, nato pa za primerjavo še omenjeno The Work Song, in to tisto izvedbo, ki smo jo slišali na prvem ljubljanskem nastopu skupine Willard Grant Conspiracy jeseni 1999. leta in ki je zabeležena na koncertni plošči The Green, Green Grass of Slovenia.
4. isti CD, 6 (on) BREACH willard grant conspiracy 9.22
5. CD green,green grass of slovenia, 7 (oni) THE WORK SONG willard grant conspiracy 5.48
Dve različni pesmi Roberta Fisherja in zasedbe Willard Grant Conspiracy, Breach in The Work Song, ki pa imata nekaj skupnega, prelepo melodijo in čudovito vzdušje. Mimogrede, Robert Fisher je ob tej primerjavi pripomnil, da je na pesem Breach mogoče še bolj navezana pesem August List z albuma Flying Low. Pa smo spet pri prej omenjenih povezavah. Flying Low kot del besedila, kot naslov plošče in kot naslov pesmi. Mi smo zdajle pesem The Work Song, izvirno s studijskega albuma Mojave, kot pove tudi del besedila te pesmi, poslušali v koncertni izvedbi z nastopa Willard Grant Conspiracy kot gostov na koncertu The Walkabouts jeseni 1999. leta tudi zato, da smo opozarjali na nastop Roberta Fisherja na gradu v Škofji Loki. Njegov nekdanji tesni sodelavec kitarist in pisec glasbe Paul Austin pa medtem resno dela v zasedbi Transmissionary Six, skupaj s Terri Moeller, ki smo jo slišali peti spremljevalne glasove tudi v tejle izvedbi. Še več, opozorili so me, da se je Paul Austin medtem s Terri Moeller tudi poročil.
Z omenjene koncertne plošče Green, Green Grass of Slovenia bomo slišali če eno pesem, Ballad of John Parker, in to predvsem zato, ker poročila z akustičnega ali samostojnega nastopa Roberta Fisherja na Dunaju pred kratkim govorijo tudi o tem, da je tam Robert Fisher pričujočo pesem odpel a capella, brez glasbene spremljave. Točno to smo dobili tudi v Škofji Loki. Zanimivo, a capella izvedba ima bistveno drugačno razsežnost, kot s plošč znana različica. Ballad of John Parker.
6. CD green,green grass, 5 (oni) BALLAD OF JOHN PARKER willard grant conspiracy 2.33
Paul Austin je pravzaprav očitno zasedbo Willard Grant Conspiracy prepustil Robertu Fisherju že v času albuma Regard the End leta 2003. Vendar jaz zaradi površnosti tega sploh nisem opazil. Zdelo se mi je, da je le trenutno odsoten. Še posebej, ker sta oba, Paul Austin in Robert Fisher, prispevala svoje komentarje ob posameznih pesmih na pregledni zbirki There But for the Grace of God izpred kakega leta ali dveh. Šele, ko sem dobil v roke novo ploščo Let It Roll, sem dojel, da je očitno Paul Austin medtem za stalno v zasedbi Transmissionary Six, Robert Fisher pa nadaljuje pod imenom Willard Grant Conspiracy.
Album Regard the End smo iz raznih razlogov, predvsem zaradi obilice drugih plošč, pa tudi zaradi moje malomarnosti, v pričujoči oddaji Izven zakona ob njegovem izidu preskočili, zato zdaj z njega poslušajmo še par pesmi, najprej The Trials of Harrison Hayes.
7. CD regard the end, 2 (on) THE TRIALS OF HARRISON HAYES willard grant conspiracy 3.16
The Trials of Harrison Hayes, pesem Roberta Fisherja z albuma Regard the End, objavljenega maja 2003 pod imenom Willard Grant Conspiracy. Takrat je že odsotnega Paula Austina nadomeščal Simon Alpin, ki je bil z Robertom Fisherjem soavtor nekaterih pesmi. Druge, kot recimo pravkar slišano, je podpisal Robert Fisher sam, nekatere pa so bile predelave ali razgradnje tradicionalnih napevov. Tradicionalni napev so vzeli kot izhodišče in iz njega naredili novo pesem. Naslednja, ki jo bomo slišali z albuma Regard The End, ima naslov Ghost of the Girl in the Well.
8. isti CD, 4 (on) GHOST OF THE GIRL IN THE WELL willard grant conspiracy 4.50
Ghost of a Girl in The Well, pesem, ki je, kot je povedal Robert Fisher na nastopu v Škofji Loki, kjer jo je izvajal, že zelo stara. Napisal jo je pred dvanajstimi leti po resničnem nesrečnem dogodku, ko je neko dekle utonilo v vodnjaku.
Verjetno ni odveč omeniti, da sta bili obe zadnji plošči Roberta Fisherja in Willard Grant Conspiracy, torej Regard the End in nova Let It Roll, posneti v studiu Metro v Ljubljani. Snemalec je bil Janez Križaj. Gre seveda za povezavo s Chrisom Eckmanom, enim od vse več ameriških ustvarjalcev, ki se zataknejo v Ljubljani zaradi ljubljene osebe.
Naslednji teden v oddaji Izven zakona par novih plošč ustvarjalcev, ki objavljajo pri založbi Loose, ki je, podobno, kot nemška založba Glitterhouse, tudi svojevrstno evropsko okno v Ameriko.
Milko Poštrak se poslavljam. Z albuma Regard the End poslušajmo še zaključno pesem z naslovom The Suffering Song.
9. isti CD, 11 (on) THE SUFFERING SONG willard grant conspiracy 7.54


Komentarji
komentiraj >>