Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
PREGLEJ: FESTIVAL DRAMSKE UMETNOSTI, ponedeljek ob 16.00 (2842 bralcev)
Ponedeljek, 11. 12. 2006
Alja



Klikni za veliko sliko: V soboto se je končal Preglej, bilateralni projekt izmenjave, ki je konceptualno povezal dramsko dogajanje dveh mest, vraščenih v drugačno kulturno okolje - Ljubljano ter New York. Prvi sklop se je odvil septembra in oktobra v Velikem jabolku, kamor so svoje znanje ponesli trije slovenski ustvarjalci, ki so v času dvotedenske rezidence sodelovali z lokalnimi dramskimi ustvarjalci Drugi del je potekal v prostorih gledališča Glej, delno pa tudi v stavbi Javnega sklada za kulturne dejavnosti. Tam so se odvijale delavnice dramske pisave, na katerih so poučevali trije ameriški dramatiki, namenjene tako laikom kot tudi tistim bolj izkušenim.


Osrednji del festivala so predstavljale večerne bralne uprizoritve, ki so združile zahodni in vzhodni potencial. Tako so drame slovenskih avtorjev režirali ameriški režiserji in obratno. Odvijale so se tudi okrogle mize, tematsko obarvane s problematiko dramskega ustvarjanja.

Gre za izjemno priložnost, saj se pri nas podobni dogodki ne odvijajo pogosto, sploh ne dramske delavnice, ki so bile celo brezplačne. O sami iniciativi za dogodek smo povprašali Simono Semenič, režiserko in dramatičarko, ki je tudi idejni vodja projekta. Vse tri delavnice so bile polne mladih in manj mladih neuveljavljenih piscev, ki bi si svoja dela želeli videti uprizorjene. Med njimi je bilo celo nekaj nadobudnežev iz Srbije ter Bosne in Herzegovine. Ameriški gostje so bili Jason Grote, Young Jean Lee in Ruth Margraff, kateri dramatiko poučujejo ter jo hkrati tudi uspešno ustvarjajo. Vsak se je delavnic lotil po svoji metodi, od katerih pa je vsaka temeljila na konkretnem pisanju prizorov. Osnova pisanja je uporaba domišljije, to pa je moč spodbuditi iz različnih situacij. Fizično gledališče, čustveno izzvan monolog, igra hitrih asociacij, glasbena podlaga, dialog določenih karakterjev in mnogo več. O svojih vtisih je govorila Young Jean Lee. Problem mladih ustvarjalcev so težko dostopni gledališki odri. Kako pa je v ZDA? Konkurenca je nedvomna velika, po drugi strani pa se tam vsakodnevno odvija veliko bralnih uprizoritev, delavnic, natečajev, na katerih se mladim upom lahko nasmehne sreča. Young Jean je znana po tem, da svoja dramska dela tudi sama režira, kar pri nas ni pogosta praksa. Na temo odnos dramatik-režiser se je odvijala tudi okrogla miza, ki je gostila tako ene kot druge. Ti se niso in niso mogli zediniti, kdo je bolj odgovoren za samo uprizoritev in kje so meje režiserjevega masakra nad delom scenarista.

Dramatiko je okušala Alja



Komentarji
komentiraj >>