Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Vladne službe upajo na vzpostavitev pravne države (3631 bralcev)
Sreda, 14. 2. 2007
tomazza



F R E N I J A ... Š I Z O -

Če iz službe vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko sporočijo, da res upajo, da bo občina Grosuplje izvršila odločbo Ustavnega sodišča iz leta 2002 in po petih letih zagotovila pogoje, da tudi občina Grosuplje kot zadnja izmed 20-ih občin dobi izvoljenega romskega svetnika, to zgolj potrjuje, kako zelo politično šizofrena je država Slovenija. Nič kaj novega sicer ni, da ji ob šizofrenosti povsem mirno lahko pripišemo tudi nepravnost, saj odločba ustavnega sodišča, da morajo občinski svetniki Grosuplja medse sprejeti tudi izvoljenega predstavnika v občini živeče romske skupnosti, vsekakor ni edina, ki jo na volitvah izvoljeni nosilci oblasti v tej državi ne želijo izvršiti. Da pa je ta politična šizofrenost na konkretnem primeru nezagotovitve pogojev za izvolitev romskega svetnika v občini Grosuplje povsem ideološka pa pove podatek, da je prvoborec zoper neuresničitev te odločbe ustavnega sodišča župan občine Grosuplje Janez Lesjak, ki je na lanskih lokalnih volitvah že drugi mandat zapovrstjo uspešno nastopil kot skupni kandidat v Državnem zboru opozicijskih strank, Liberalne in Socialne demokracije.
Če iz službe vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko sporočijo, da res upajo, da bo občina Grosuplje izvršila odločbo Ustavnega sodišča iz leta 2002 in po petih letih zagotovila pogoje, da tudi občina Grosuplje kot zadnja izmed 20-ih občin dobi izvoljenega romskega svetnika, to zgolj potrjuje, kako zelo politično šizofrena je država Slovenija. Nič kaj novega sicer ni, da ji ob šizofrenosti povsem mirno lahko pripišemo tudi nepravnost, saj odločba ustavnega sodišča, da morajo občinski svetniki Grosuplja medse sprejeti tudi izvoljenega predstavnika v občini živeče romske skupnosti, vsekakor ni edina, ki jo na volitvah izvoljeni nosilci oblasti v tej državi ne želijo izvršiti. Da pa je ta politična šizofrenost na konkretnem primeru nezagotovitve pogojev za izvolitev romskega svetnika v občini Grosuplje povsem ideološka pa pove podatek, da je prvoborec zoper neuresničitev te odločbe ustavnega sodišča župan občine Grosuplje Janez Lesjak, ki je na lanskih lokalnih volitvah že drugi mandat zapovrstjo uspešno nastopil kot skupni kandidat v Državnem zboru opozicijskih strank, Liberalne in Socialne demokracije.

Občina Grosuplje sicer z neizvršitvijo odločbe ustavnega sodišča o zagotovitvi pogojev za izvolitev romskega svetnika predvsem zavlačuje. Nenazadnje celo v službi vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko zgolj upajo, da jo bo izvršila, nikakor pa si ne upajo napovedati, kdaj naj bi to tudi dejansko storila. Od aktualne vlade vsaj deklarativno politično ideološko diametralno nasprotno orientirani župan Janez Lesjak pravi, da želijo pred spremembo statuta občine Grosuplje, ki je pogoj, da lahko sploh pride do volitev za romskega svetnika, od državnega zbora pridobiti mnenje, pod katerimi pogoji njihova občina sploh sodi v okvire zakona o lokalni samoupravi, ki ji nalaga, da kot 19 drugih občin na Slovenskem v občinski svet sprejmejo tudi predstavnika tam živeče romske skupnosti.

V občini Grosuplje sicer ta čas v slabih razmerah brez elektrike živi od 160 do 170 Romov. Pogoji za izvolitev romskega svetnika v občinski svet Občine Grosuplje pa bi morali biti glede na odločbo Ustavnega sodišča zagotovljeni že v 45-ih dneh po konstitutivni seji prejšnjega občinskega sveta 28. novembra 2002, torej najkasneje v prvi polovici januarja 2003. Toda zgolj na deklarativni ravni od aktualne vlade nasprotno ideološko orientirani Janez Lesjak, že drugi mandat kot skupni kandidat Socialnih in Liberalnih demokratov župan občine Grosuplje, je ob besedilu z zahtevami po dodatnih pojasnilih, po katerih kriterijih naj bi tudi občina Grosuplje spadala med skupaj 20 takoimenovanih romskih občin na Slovenskem, hkrati povedal, da občinska Statutarno-pravna komisija že pripravlja podlago za spremembo statuta občine.

Ideološka šizofrenost domače politike na lokalni in državni ravni pa se kaže v tem, da županu Janezu Lesjaku pri zavlačevanju z izvršitvijo te odločbe ustavnega sodišča štango drži tudi aktualna podpredsednica Liberalne demokracije, Zdenka Cerar, ki je na lokalnem grosupeljskem političnem nivoju hkrati tudi predsednica občinskega odbora Liberalne demokracije in še predsednica občinske statutarno-pravne komisije. Glede na to, da Liberalna demokracija po lokalnih volitvah 2006 v občini Grosuplje ni več največja svetniška skupina, ampak je to skupina svetnikov Slovenskih demokratov, po novem celo Zdenka Cerar javno razglaša, da bo občinski statut po veljavni zakonodaji le potrebno spremeniti in s tem tudi dejansko omogočiti izvolitev romskega svetnika. Toda hkrati v prav janšističnem diskurzu dodaja, da iz občine Grosuplje želijo od državnega zbora izvedeti kriterije, ki veljajo za vse, oziroma enakopravno zakonodajo za vso državo.

Seveda podobno stališče delijo tudi v ostalih svetniških skupinah občine Grosuplje. Toda ta manever, s katerim želi občina Grosuplje predvsem še nekoliko zavlačevati pri uresničitvi ustavne odločbe in izvolitvi romskega svetnika, je nadvse prozoren. Ne glede na zahtevana pojasnila, za katere se zavzema tudi podpredsednica največje opozicijske stranke v Državnem zboru, Liberalne demokracije, je pač dejstvo, da lahko državni zbor ustavno odločbo zaobide zgolj s takoimenovanim ustavnim zakonom, za katerega sprejem pa je potrebna dvotretjinska poslanska večina.

S tem pa se dokončno razgali tudi vsa ta ideološka šizofrenost v domači politiki. Kljub temu, da se Liberalna demokracija v slovenskem političnem prostoru še tako zelo rada samooklicuje za prvoborko za človekove pravice in pravno državo, temu pač ni tako. In to ne zgolj zaradi janšističnega, če že ne celo jelinčičevskega besednjaka o enakopravnosti pred zakoni, pač pa zato, ker v imenu lokalnih populističnih interesov za vzpostavitev pravne države in romskega svetnika tudi v občinskem svetu občine Grosuplje ni poskrbela v prejšnjem mandatu, ko je bila tam največja svetniška skupina, pač pa tudi zato, ker se tudi drugih odločb ustavnega sodišča ni izvrševalo niti takrat, ko je imela Liberalna demokracija večino v državnem zboru in s tem mandat za sestavo vlade.

Službi vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko tako ne bo ostalo drugega, kot da o tem zavlačevanju občine Grosuplje obvesti aktualno vlado Janeza Janše. Ta je po veljavni zakonodaji pristojna, da svoji večini v državnem zboru predlaga ustrezne ukrepe. Zakon o lokalni samoupravi sicer v skrajnem primeru zaradi neizvrševanja odločb ustavnega sodišča vladi in njeni večini v državnem zboru omogoča celo razpustitev občinskega sveta in razrešitev župana.

Toda ker je v občini, v kateri je gor rasel prav aktualni predsednik vlade Janez Janša, trenutno največ svetnikov prav iz vrst Slovenske demokratske stranke, je scenarij, po katerem bi v občini Grosuplje prišlo do predčasnih volitev v občinski svet in za župana, pravzaprav neverjeten. Da pa tudi podpredsednica največje opozicjske stranke, Liberalne demokracije, aktivno sodeluje pri zavlačevanju z zagotovitvijo pogojev za izvolitev romskega svetnika v občini Grosuplje in s tem z vzpostavitvijo pravne države, pa je predvsem kronski dokaz politično-ideološke šizofrenije, ki smo ji v imenu kratkoročnih lokalno-populističnih koristi priča v slovenskem političnem prostoru.

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z neizvolitvijo romskega svetnika v občini Grosuplje v zobeh prispeval Tomaž Z.


Komentarji
komentiraj >>