Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 21. 2. ´07 ob 24.00; RAHSAAN ROLAND KIRK: Brotherman In The Fatherland (Hyena, 2006) (3510 bralcev)
Sreda, 21. 2. 2007
Bozji_dar



Klikni za veliko sliko: rahsaan roland kirk - brotherman in the fatherland

Pred kratkim odkrite in nikoli prej objavljene posnetke jazzovske legende, ameriškega multi-inštrumentalista Rahsaana Rolanda Kirka, ki so bili zabeleženi marca 1972 v Nemčiji, je konec lanskega leta lansirala brooklynska založba Hyena z ne preveliko pompa. Vlečni konj te založbe, producent Joel Dorn in nekdaj Rahsaanov veliki prijatelj, nadaljuje s kontinuiranim izdajanjem zapuščine tega velikega moža. To je že tretji koncertni posnetek, ki je izšel pri tej založbi in prikazuje Rahsaana v odlični formi na vseh njegovih pihalih in trobilih ter v neverjetno sončnem razpoloženju. Večina repertoarja na plošči predstavljajo priredbe bolj ali manj znanih skladb (ne samo jazzovskih), prav gotovo pa vas bo odpihnil zaključni set treh Coltraneovih priredb...
Že za časa svojega življenja je bil Roland Kirk kultni lik. Resda samo za izbrane poznavalce, za tistih nekaj srečnežev, ki so imeli možnost videti tega glasbenega velikana v živo, a vendarle. V njegovem razmeroma kratkem, toda ustvarjalno plodnem življenju, sta ga zaznamovali predvsem dve pomembni stvari. Prva je bila mati narava, ki ga je že v zgodnjem otroštvu prikrajšala za vid, druga pa je bila njegova goreča ljubezen - glasba. Poleg Stevieja Wonderja in Raya Charlesa je bil verjetno najbolj znan slepec iz soseske, svojim številnim fenom pa se je Rahsaan najbolj vtisnil v spomin po neki drugi stvari. Bil je namreč eden izmed prvih, če ne že kar prvi jazzovski muzičar, ki je pihal v več inštrumentov hkrati. Dva saksofona, prečna flavta in še kakšna doma narejena trobilska konfiguracija so se znali istočasno znajti v njegovih ustih. Na prvi bojni črti odrov je bil Rahsaan ponavadi oborožen s številnimi kosi glasbil okoli vratu in še kakšnim poleg. Idilična podoba človeka, ki stoji za svojo glasbo.

Vendar nekega splošnega spoštovanja in časti ta čudoviti človek v času svojega življenja vendarle ni bil deležen. Vedno nove generacije ljubiteljev njegovega igranja se imajo zahvaliti tistim nekaj gorečim navdušencem, ki so znali in še vedno uspešno prezentirajo Rahsaanovo glasbeno zapuščino. Eden izmed njih je gotovo njegov dolgoletni prijatelj Joel Dorn, ki danes vodi brooklynsko založbo Hyena. Na plošči Brotherman In The Fatherland so remasterizirali pred kratkim odkrite in nikoli prej objavljene posnetke iz Nemčije iz leta 1972. Torej iz obdobja, ko se je Rahsaan precej potikal po Evropi in je bil na višku svoje ustvarjalne moči. Za ilustracijo, le slabo leto zatem je izšla njegova izredno cenjena koncertna plošča Bright Moments, ki še danes predstavlja enega izmed vrhuncev njegove bogate diskografije. Joel Dorn je v nekem intervjuju dejal, da se vsakih nekaj let trudi izdati novo Rahsaanovo ploščo, pri čemer pa je izredno selektiven, saj luč sveta ugledajo le tisti najboljši posnetki do katerih se dokoplje. S kontinuiranim izdajanjem glasbene zapuščine tega velikega moža je uspel doseči to, da Rahsaanova glasba še naprej živi navkljub njegovi prezgodnji smrti v letu 1977. Nekoliko ironično pa izzveni dejstvo, da danes njegovo muziko pozna in globoko ceni precej več ljudi, kot jo je v času njenega nastanka pred tremi in več desetletji.

Brotherman In The Fatherland je že tretja koncertna plošča, ki je izšla pri založbi Hyena, in prikazuje Rahsaana v odlični formi na njegovih mnogoterih pihalih in trobilih ter v neverjetno sončnem razpoloženju. Posnetki odlične hi-fi kakovosti so nastali 3. marca leta 1972 v hamburškem Funkhausu in so bili originalno predvajani po nemški radioteleviziji. Kasneje so se občasno pojavljali v undergroundu med izmenjevalci redkih jazzovskih posnetkov. S Hyenino izdajo so sedaj prvič tudi javno dostopni.

Rahsaan je za to priložnost zbral okoli sebe druščino odličnih jazzovskih glasbenikov, Rona Burtona na klavirju, Henryja Petea Pearsona na basu, Richieja Goldberga na bobnih in Joeja Habao Texidorja na ostalih tolkalih, ki uspešno spremljajo Rahsaanove mojstrovine. Pogumen in močan zven njegovega tenor saksofona in popolno obladovanje inštrumenta se čutijo skozi celoten koncert, od uvodne skladbe Like Sonny do zaključnega seta treh turbinsko polnjenih Coltraneovih priredb. Rahsaan je v svoji dolgi muzičistični praksi izpopolnil tehniko krožnega dihanja, ki mu omogoča igranje izredno dolgih posameznih tonov in podaljšanih fraz pri sapo jemajoči hitrosti. Lep primer povedanega se da slišati v zaključku skladbe Pedal Up. Rahsaanov vseobsegajoč pristop k jazzu se jasno kaže v asimetričnem združevanju svobodne forme s popularnimi jazzovskimi in tudi nejazzovskimi temami. Coltraneu ob bok povsem enakovredno obdelajo tudi klasiko soul zasedbe The Temptations My Girl v čudovito sončni verziji ali pač Make It With You pop hipuzlov iz zgodnjih 70-ih, kalifornijske skupine Bread.

Koncertni posnetki na plošči Brotherman In The Fatherland predstavljajo legitimen doprinos k diskografiji odličnega glasbenika, ki šele po svoji smrti doživlja pravo renesanso. Vsakokratno vnovično odkrivanje in ocenjevanje njegovega dela ga kaže v luči vizionarskega ustvarjalca z ostrim in izdelanim glasbenim instinktom. Rahsaan bo nedvomno še dolgo živel.


Komentarji
komentiraj >>