Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nedelja, 4. 3. ´07 ob 19.00 (ponovitev 11. 3. ´07 ob 10.00) IGOR LEONARDI Sangeeta (Sanje, 2007) (2837 bralcev)
Nedelja, 4. 3. 2007
MarioB



Igor Leonardi: Sangeeta

Stari maček slovenske jazzovske in objazzovske scene Igor Leonardi nas je tik pred iztekom preteklega leta presenetil z albumom, na katerem je zbral komade, ki so nastajali med letoma 1995 in 2005 na različnih koncih sveta, kjer je avtor tega albuma živel, igral ter iskal navdih. Pravim presenetil, ker Sangeeta, imenovana po hindujski besedi za glasbo, prinaša povsem drugačno glasbo od tiste, ki smo jo od Leonardija bili vajeni. Gre za izjemno učinkovit preplet raznovrstnih svetovnih godb, pri katerih nastajanju so Igorju, ki poleg kitar igra še na slab ducat inštrumentov, pomagali številni glasbeniki iz Afrike, ZDA, Indije in drugih dežel, ter kajpak Slovenije. (v celoti!) ...
* Stari maček slovenske jazzovske in objazzovske scene Igor Leonardi nas je tik pred iztekom preteklega leta presenetil z albumom, na katerem je zbral komade, ki so nastajali med letoma 1995 in 2005 na različnih koncih sveta, kjer je avtor tega albuma živel, igral ter iskal navdih. Pravim presenetil, ker Sangeeta, imenovana po hindujski besedi za glasbo, prinaša povsem drugačno glasbo od tiste, ki smo jo od Leonardija bili vajeni.

Gre za izjemno učinkovit preplet raznovrstnih svetovnih godb, pri katerih nastajanju so Igorju, ki poleg kitar igra še na slab ducat inštrumentov, pomagali številni glasbeniki iz Afrike, ZDA, Indije in drugih dežel ter kajpak Slovenije. Gostov je več kot dvajset, med njimi najdemo tako člane Leonardijevih Fake Orchestra- Jeleno Ždrale, Nina de Glerio in Aleša Rendlo- kot tudi svetovno znanega tunizijskega pevca Dhafera Youssefa, ki ozaljša komad ‘Spare Parts’ oziroma ‘Rezervni deli’, nastal za istoimenski film. Nekateri gostje so se preizkusili tudi kot avtorji ali soavtorji skladb, tako da je album resnično skupinsko delo, ki pa ves čas ohranja občutek celostne ideje in izpeljave.
Sangeeta ne združuje le godb z različnih celin, pač pa tudi različne »zahodnjaške« popularnoglasbene zvrsti, od zatripane ambientalne psihedelije prek jazza do lebdečega funkovskega duba. Vse te prvine so med seboj domiselno prepletene in pregnetene, pomembno vlogo pri končnem zvoku te presunljive zvokovne palete pa ima subtilno programiranje in vnašanje »neglasbenih« zvokov od joka Leonardijevega sina v uvodni zasanjani skladbi »Drops of light« do kakšnih drobcev zvoka s »terena«.

Albumu se niti najmanj ne pozna ne dolgo časovno obdobje nastajanja skladb kot tudi ne število gostov in raznovrstnost godb. Nasprotno, Sangeeto odlikuje fin, premišljen dinamični zvokovni lok, ki asociira tudi na podajanje filmske zgodbe in godbe. In ko smo že pri filmičnosti – na albumu je tudi omenjena Leonardijeva skladba za film Rezervni deli, odeta v orientalsko žalobnost. Spet drugod kakšen komad dobesedno kipi od pozitivnih čustev, denimo nalezljivo plesna in zvočno večslojna skladba Iya, ki je, kot da bi prišla s kakega albuma Salifa Keite. Nekateri komadi zaplavajo v odmerjenih dubovskih ali triphopovskih učinkih, sploh pa je značilnost večine komadov svojevrstna zračnost in včasih celo eteričnost. Odličen, raznovrsten, odlično odigran in produciran album, katerega gladko drseča vsebina bi morala – in upam, da se bo to zgodilo – najti svojo pot do veliko več slušnih kanalov, kot jih premoremo v deželici.

pripravil Mario Batelič


Komentarji
komentiraj >>