Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 7. 3. ´07 ob 17.00; MOVEKNOWLEDGEMENT iz Gala hale!!! (2915 bralcev)
Sreda, 7. 3. 2007
david



Moveknowledgement

David Verbuč recenzira nastop Moveknowledgement ob predstavitvi njihove nove plošče ... (v celoti!)
* Moveknowledgement so ena bolj razburljivih domačih zasedb, ki povrhu tega zvenijo povsem urbano in sodobno. V alternativnih krogih imajo precej širok krog poslušalcev in posedujejo nenazadnje tisto prepotrebno vrlino, ki jo potrebuje vsaka mlada zasedba – željo po raziskovanju, eksperimentiranju in razvoju.

Slednje je bilo pri Moveknowledgement v določeni meri prisotno sicer že od samih začetkov, vendar pa je ta tendenca v zadnjem letu dobila globlje razsežnosti in posledično pripeljala zasedbo do korenitejših sprememb in nenazadnje do precej drugačne in prenovljene podobe. To je v manjši meri najavljal že njihov drugi album, Ant People, zares pa je se je to manifestiralo šele na njihovem zadnjem, povsem svežem albumu Listen to Nebukadnezar ter na njegovi koncertni promociji včeraj v Gala hali na Metelkovi.

Moveknowledgement so namreč zmanjšali zasedbo in se s tem odpovedali jazzovskemu zvoku trobil ter soul in pop potezam, ki jih je v glasbo Moveknowledgement vnašala pevka Sandra. Poleg tega pa so sedaj manj funkoidni in predvsem ostrejši, bolj trdokitarski in psihedelični, po drugi strani tudi kompaktnejši. Nenazadnje pa se čedalje bolj prepuščajo različnim elektronskim inovacijam. V njihovem zvoku imajo namreč znatno večjo vlogo klaviature ter efekti in elektronski pripomočki, ki jih ob svojem petju in rapanju uporablja N'toko, rezultat pa se odraža v učinkoviti elektro, dub in nojz nadgradnji že sicer temačnejšega osnovnega zvoka Moveknowledgement.

Koncertno delujejo prenoveljni Moveknowledgement zavoljo opisanih sprememb zelo udarno in fizično, zvočno impresivno, pri čemer je osnova še vedno močno prisoten, vendar trši groove.

Posamezno se vsi glasbeniki na odru izkažejo predvsem z veliko mero predanosti, angažiranosti, energičnosti in z obvladovanjem glasbil in materiala. Pri tem gre mogoče izpostaviti N'toka, ki s svojimi novimi zvočnimi igračkami dodaja zvoku in odrski prezenci zasedbe neko dodatno dimenzijo in kvaliteto, tudi pogon. Ne glede na stopnjo kvalitete posameznikov pa je pri Moveknowledgement na odru čutiti neke vrste nezmožnost ustvarjanja ultimativnih presežkov. Sicer prihaja do mnogih in dobrih vrhuncev, ki pa, kot da bi bili obteženi z neko kontra silo, nekako ne izbruhnejo spontano čez rob. Zavoljo tega sicer vsak komad zase izstopi in zadovolji, vendar se zdi, kot da zasedba z vsakim novim komadom gradi na novo, s tem pa izgublja na nekem enotnem in tekočem toku.

Deloma je mogoče vzroke za to iskati tudi v samem materialu, v komadih, ki prinašajo sicer mnogo izredno dobrih momentov in nekaj presežnih hitov, vendar zanje ni mogoče trditi, da so dosledno in v celoti izdelani in izčiščeni balasta ter raznih oglatosti. Po drugi strani pa je mogoče sama produkcija, sicer čista in dobro uravnotežena, malenkost preveč pompozna in predvsem pri klaviaturah preveč votla.

Neke popolne konsistentnosti, izdelanosti in suverenosti v tej fazi, ko se Moveknowledgement dejansko ponovno stilsko oblikujejo in se nekako še vedno iščejo, nenazadnje še ni mogoče pričakovati. Na novo osmišljena zasedba zahteva določen inkubacijski čas, da izdela svojo svojo podobo in artikulira to, kar želi glasbeno in koncertno posredovati.

Če potegnemo črto, lahko ugotovimo, da so Moveknowledgement uspešno napredovali in se razvijajo v pravi smeri ter s tem stopajo še bolj v ospredje slovenske alternativne glasbene scene. Njihova nesporna kvaliteta se kaže predvsem v njihovi novi stilski usmerjenosti, ki pa še ni dokončno izdelana. Koncertno Moveknowledgement z novim materialom (vmes so sicer zaigrali samo dva komada iz starejšega repertoarja) ponudijo nesporen koncertni užitek, pri čemer pa jim manjka še kakšen korak do zares odličnega špila, ki mu ne bo mogoče ničesar očitati.

Za sam konec pa še nekaj besed o vizualijah. Te so s strani francoske ekipe Scene'Art Video dobro dopolnjevale in poživile glasbeno in vizualno podobo koncerta in zasedbe. Izkazale so se kot svojevrsten pristop do koncertnega VJ-janja, predvsem z uporabo in digitalno obdelavo stvarnih predmetov, ki so se ritmično in pomensko navezovali na glasbo Moveknowledgement.

Pripravil David Verbuč.


Komentarji
komentiraj >>