Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nedelja, 15. 4. ´07 ob 19.00 (ponovitev 22. 4. ´07 ob 10.00) ANTIBALAS: Security (Anti, 2007) (3193 bralcev)
Nedelja, 15. 4. 2007
MarioB



Antibalas: Security

Brooklynski konzorcij vzdrževalcev žgočih afro ritmov je svojo motoriko zagnal leta 1998, najprej pod imenom Antibalas Afrobeat Orchestra. Trdo jedro banda se je ustalilo leto po ustanovitvi, doslej pa je skozi band šlo okrog 30 glasbenikov. Podatek, ki sam po sebi ne bi nič pomenil, dobi nov pomen, če vemo, da so Antibalas sodelovali tako s Femijem kot Seunom Kutijem ter s kopico glasbenikov zasedb Africa 70 in Egypt 80, ki jim je poveljeval Fela Anikulapo Kuti, že pokojni oče afrobeata in malo prej omenjenih, nam tudi s koncertov dobro znanih, Femija in Seuna. (več!) ...
Antibalas se namreč radi spreminjajo in preizkušajo vedno nove možnosti prerazporeditve godbenih in človeških ter družbenih in družabnih potencialov. Nenazadnje je nov, odličen album Security njihova prva izdaja za napredno založbo Anti, pododdelek punkovske Epitaph. Založba Anti, če ste na tem terenu prvič ali pa ste pozabljivi, skrbi za dotok novih zvočnih avantur častitiljivih in kultnih imen iz vseh možnih zvrsti od soula prek rapa do takih kot so Solomon Burke, Tom Waits, Michael Franti and Spearhead, Muggs, Refugee All-Stars ali Blackalicious. Nova ni le založba, temveč tudi producent, nihče drug kot John McEntire iz Tortoise, ki je enako storitev doslej nudil med drugim na izdelkih Stereolab in Toma Zéja.

In nova je tudi glasba, ki ima, kljub temu, da se kajpak naslanja, navdihuje, črpa, povzema in prevzema iz Felovega afrobeata, zdaj že pravzaprav zgodovinske glasbene oblike, ki se je izoblikovala konec 60-ih in na začetku 70-ih, močan duh po sedanjem zvokovnem trenutku. Antibalas so se morda le na prvencu Liberation Afrobeat Vol. 1 iz leta 2000 čvrsto oprijeli za afrobeat matrico, na vsakem naslednjem izdelku – pričujoči album Security je njihov četrti studijski album – pa je bilo moč v manjši ali večji meri začutiti ali včasih le zaslutiti vplive in odkruške drugih zvrsti. Ker je bilo z vsakim albumom tovrstnega mešanja več, prinaša Security posledično največ žlahtnega sožitja in sobitja doslej. Drobci karibskih in latinskoameriških godb, dub, svobodnjaški jazz, eksperimentalna glasba (kovinska tolkala v komadu Beaten Metal), druge afriške godbe (etiopski “groove”) in podobni zvoki se bratijo in sestrijo v slabi uri več kot dobre godbe. Koherenca in tekoča dinamka raznolikih sestavnih delov pa priča o tem, da so Antibalas zapopadli ne le črke Felove muzike, temveč tudi duha njegovega poslanstva o sožitju in medsebojnem oplajanju raznorodnih godb.

pripravil Mario Batelič


Komentarji
komentiraj >>