Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
CANKARJEV DOM, DOBROHOTNI HRAM KULTURE? – namesto predvidene recenzije, zgolj komentar; ponedeljek, 16.IV.07 ob 16.00 (3690 bralcev)
Ponedeljek, 16. 4. 2007
Ariana Ferfila



Od 12. do 15. aprila je v Cankarjevem domu potekal festival argentinskega tanga, ki je vključeval delavnice učenja in skupinske vadbe osnovnih in nadaljevalnih korakov. V soboto 14.aprila si je bilo moč ogledati plesno predstavo Tango y amor v sami Gallusovi dvorani. Vendar kulturna redakcija Radia Študent ni dobila akreditacije za omenjeno uprizoritev, čeprav smo se dogodka želeli udeležiti in smo že teden dni prej poslali prek spleta prošnjo za akreditacijo.


Ker je to ustaljen in gladek postopek pridobivanja akreditacij naše redakcije, ki že vrsto let dobro sodeluje z vodjo promocijskih projektov Cankarjevega doma na področju gledališča in kulture, nas je tovrsten zaplet presenetil. Se mar lahko smatra za pojasnilo dejstvo, da je imela organizacijo omenjenega festivala čez produkcijska hiša Tango festival d.o.o. in da potemtakem veljajo drugačna pravila?

Problem je namreč ta, da smo od umetniške vodje festivala Janje Frank dobili obrazložitev, da naš medij ni izvršil promocijske usluge samemu festivalu, čeprav je Radio Študent v sobotni najavi dogodkov napovedal plesno predstavo Tango y amor. Ker torej glede na pojasnilo, da so do akreditacij upravičeni le novinarji tistih medijev, ki so sodelovali pri promociji festivala, se postavlja vprašanje: kakšne promocije pa? Spada sem promocija lovljenja potrošniških glav in denarnic, h kateri pa le pripada tudi sama najava sobotnega dogodka v etru Radia Študent in mar vendar ni pomembna promocija, ki se ima zgoditi po videnem dogodku, po uprizoritvi v obliki recenzije, refleksije, diskusije?

Dejstvo je, da ima vsak organizator kateregakoli festivala pravico komurkoli in kateremukoli mediju reči: ''NE, ne dobite akreditacije, niste nas promovirali, dvorana je polna". Vendar se postavlja vprašanje, mar se Cankarjev Dom res lahko ponaša s festivalom, ki bo namesto akreditiranja novinarjev in potenciranja recenzijskega, kritičnega pisanja, dal prednost 'frej' sedežu, ki bo morda navrgel še dodatnih par evrov?

Verjetno zadeva ne bi bila tako sporna, če bi se festival odvijal kje drugje, v komercialnem teatru, zasebni plesni šoli, a se zadeva odvija v hramu kulture slovenskega naroda, kateremu bi morda pa le bilo v interesu, da se o njegovem delovanju, uprizarjanju na odrih veliko piše, reflektira, debatira.

Le stežka verjamemo, da je Gallusova dvorana bila tako polna, da že teden dni prej ni bilo nobene karte več, sploh če so še pet minut pred predstavo ljudje na blagajni stali v dolgi vrsti. Lahko pa rečemo, da je žalostno, da se tovrstni zapleti dogajajo. Žalostno je, da argentinski tango domnevno ne potrebuje diskusije o lastnem izvoru, razcvetu v kavarnah in ulicah San Telma. Da se ne izrazi želje, da je pomembno pisati o umetnosti plesa, argentinskem tangu, ki v nedrju nosi ta intimni patos, bližino dveh teles, ki naslanjajoč se na najbolj elementaren korak, tvori gibanje skozi prostor v zanosu erotičnega soočenja moškega in ženske.

Pri argentinskem tangu ne gre za usodno privlačnost, nadvlado moške iniciative, gibalno manipulacijo, ampak za hlastanje po istočasnosti storjenih gibov. Ona, ki v mehkobi in budni pozornosti sledi impulzom svojega spremljevalca in on, ki vse gibalne smeri, ritem, dinamiko in elemente nosi v predelu okrog srca, prsnega koša, kjer se vse začne.

A vendarle govoriti o videnem na odru Cankarjevega doma, o plesni predstavi argentinskega tanga, ni v naši domeni, ker nas tam ni bilo. Morda je danes razumljivo, da če tango postaja tržna niša, turistična atrakcija, ki se pretirano prodaja na ulicah Buenos Airesa, zakaj potemtakem ne bi bilo tako tudi pri nas?

Besno in potrto sopihala Ariana.



Komentarji
komentiraj >>