Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
KÜNSTLERHAUS BETHANIEN – BERLIN; sreda, 11.VII.07 ob 16.00 (3884 bralcev)
Sreda, 11. 7. 2007
IdaH



Berlin je znan kot mesto kulturne avant-guarde tako imenovanega postmodernega časa. Svoj vrhunec je sicer že dosegel in počasi izgublja nekaj svoje ostrine. Za ustvarjalce in širšo likovno publiko pa je nedvomno priv

Berlin je znan kot mesto kulturne avant-guarde tako imenovanega postmodernega časa. Svoj vrhunec je sicer že dosegel in počasi izgublja nekaj svoje ostrine. Za ustvarjalce in širšo likovno publiko pa je nedvomno privlačen, saj se v poplavi kulturne dejavnosti utegne v enem večeru otvoriti tudi več kot 40 razstav. Seveda niso vse enako kvalitetne, zato se je najvarneje umakniti v nedrje bolj ali manj priznanih institucij. Ena takih je na primer Künstlerhaus Bethanien, ki ima nekaj podobne predzgodovine kot Metelkova.

Nahaja se v bivši bolnišnici iz 19. stoletja, približno 100 metrov zahodno od bivšega berlinskega zidu. Leta 1974 je bila predvidena za rušenje, vendar so se temu uprli njeni skvoterji in lokalno prebivalstvo. To je spodbudilo številne manjše urbanistične projekte, ki so dali slutiti, v katero smer se bo Bethanien razvijala. Danes Bethanien vodi največjo mednarodno organizacijo rezidenčnega programa za umetnike s 25. studiji.

Znani so predvsem po strogih kriterijih izbora, kamor se ni možno prijaviti individualno. Konec letošnjega leta bo pri njih gostovala tudi slovenska umetnica Uršula Bertol. Poleg rezidenčnega programa organizirajo tudi številne delavnice. Na leto priredijo 20 do 30 dodatnih dogodkov v obliki razstav, predstavitev avtorjev in performansov. Aktivno delajo na področju izobraževanja kustosov. Ti kustosi so tudi oblikovalci posameznih razstav v dveh večjih razstavnih prostorih. Poleg tega KünstlerHaus Bethanien ponuja tudi svetovanje glede ustreznih partnerskih organizacij in sponzorjev. Pri čemer so osredotočeni na brisanje v uč štrleče meje med vzhodno in zahodno Evropo. Aktivno se povezujejo s Poljsko, Madžarsko, Češko, Latvijo, Slovenijo, Ukrajino in Rusijo.

V 30 letih so izdali okrog 190 publikacij, knjig in katalogov. Verjetno najambicioznejša založniška dejavnost pa je izdajanje dvojezične revije za sodobno umetnost »Be Magazine« v nemščini in angleščini. Od leta 1997 pa se v svojem Media Arts Labu tudi aktivno ukvarjajo s proučevanjem net arta.

Trenutno si lahko v njihovih prostorih ogledamo dve razstavi. Fantastičen razstavni prostor imenovan Studio 1, ki se nahaja v bivši kapeli bolnišnice, zaseda razstava Gegen der Strich ali Proti črti. Prostor sestavlja ena glavna ladja in dve stranski z balkoni. Razstava se nanaša na simbolizem in dekadentno gibanje, na darkerske občutke in romanticiziranja melanholije ter okultnih izkušenj. Pred sabo vidimo neko novo obliko misticizma, ki se je zatekel v svoj intimen svet predvsem v obliki risbe pa tudi video montaže.


Naletimo na pretirano estetiko, ki jo nekateri dosežejo s sicer zelo zanimivimi tehnikami, vendar tematsko izpetimi motivi. Predstavljena so dela dvajsetih mednarodnih umetnikov, ki so na nek način povezani z Berlinom. Kot izstopajoče velja omeniti video risbo islandske umetnice Erle Heraldsdottir, alkimistične risbe Suzanne Treister in gotske groteske na manjše formate odpadnih furnirnih desk Marka Gröszerja. Sicer je razstava preveč hermetično zaprta v svojo akademskost in predvsem dolgočasna v primerjavi z razstavo Backjumps, ki se nahaja v pritličnih prostorih Bethanien. Razstava Backjumps – Urban Communication and Aesthetics – The Live Issue predstavlja že tretjo edicijo razstave ulične umetnosti izpod prstov kustosa Adriana Nabija.

Kakor koli že, pri razstavljanju ulične umetnosti v galeriji, vedno naletimo na praradoks. Od pojava prvih tovrstnih razstav je preteklo že nekaj vode. Grafiti so se uspeli znotraj umetnostnega sistema afirmirati do te mere, da je institucija tudi povratno vplivala na maniro ulične umetnosti. Tako na razstavi najdemo umetniške projekte, ki grafitov ne samo producirajo, ampak se z njimi ukvarjajo tudi v širšem urbanističnem smislu. Projekt Reclaim Your City mapira dela drugih avtorjev in predstavlja urbano pokrajino. Skupinski projekt Cubabrasil, ki je zasedel velik del razstavnega prostora, se je začel leta 2003 v Havanni. Prek 20 avtorjev je oblikovalo skupno inštalacijo, ki je komemorirala nekatere dosežke javne umetnosti s stenskimi poslikavami, freskami, mozaiki, fotografijami, inštalacijami. Pri tokratni postavitvi so sodelovali umetniki iz Kube, Brazilije in Berlina.

Razstava vsebuje tudi nekaj video del in kompleksnejših postavitev, ki v galerijskem prostoru skonstruirajo nek alternativni urbani prostor. Med umetniki, ki pa se neposredno poslužujejo lepih velikih belih sten galerije velja omeniti predvsem Mignatory Birds of the Solovei Republic, ki so močno ekološko angažirani. Ustanovili so lasten fiktivni ekosistem. Med zanimivimi avtorji, ki so zasedli galerijo, so še zloglasni berlinski grafit-inštalater Akim One, londonski Dave the Chimp, berlinsko mauritanski grafitar Mode 2, pariška SKKI in Zevs. Če se vam bo zaradi poletnega mraza prikupil sever in se boste odpravili v Berlin, si lahko razstavo ogledate tudi sami do 19. avgusta 2007.

Iz republike Solovei se je javila Ida H.



Komentarji
komentiraj >>