Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Nedelja, 2. 9. ´07 ob 15.00; GANG STARR: Mass Appeal: The Best of Gang Starr (Virgin, 2006) (4369 bralcev)
Nedelja, 2. 9. 2007
jizah



Gangstarr: Mass Appeal

Dopisniško prijateljstvo pod patronažo založbe "Wild Pitch" je konec osemdesetih po razpadu prvotnega GangStarrja, vodila do dveh imen. Ustanovitelja zasedbe Guruja ter izjemnega producenta, danes enega največjih producentov na svetu, Dj Premierja. V kolikor so imele vse takratne zvezde nek svoj stil sta GangStarrja sprva ven udarila z jazzom, ki sta ga z leti nadgradila v bolj tipično rapersko formo, slonečo na močnih bobnih Dj Premierja in na angažiranih besedilih Guruja. Kar je najbolj zanimivo je, da pravzaprav nihče od njiju ne izvira iz New Yorka, čeprav vedno govorimo o newyorškem dvojcu - Guru prihaja iz Bostona, Dj Premier pa se je rodil na jugu ZDA v Houstonu. No, vsekakor sta fanta skupaj soustvarila del zgodovine hiphope, v hiphop pa pripeljala sample jazza in s tem sprožila pravo eksplozijo t.i. jazzy hip hop ansamblov.
Keith Elam in Christopher Martin sta imeni, katerih vlogi v historičnih bukvah hiphop analitikov nikoli ne pozabita biti omenjeni. V resnici gre kajpak za raperja in tudi muzikanta Guru-ja (Keith Elam) ter za enega najvplivnejših in najbolj prepoznavnih hiphoperskih producentov vseh časov Dj Premierja (Christopher Martin). Fanta sta se združila bolj kot ne naključno oz. s pomočjo bistrih glav na žal že pokojni založbi "Wild Pitch".

GangStarr je v osnovi zasedba, ki je nastala že leta 1987 pod vodstvom Guruja, takrat znanega še pod imenom Keithy E. The Guru ter njegovih raperskih in DJ-skih kolegov, kot so DJ 1, 2 B Down in Mike Dee. V začetku so sodelovali z bolj in manj znanimi newyorškimi producenti kot so Donald D., J.V. Johnson ter DJ Mark The 45 King, človek, ki je kasneje ustvaril dva ultimativna raperska hitiča, Eminemovega Stana ter Jay-Z-jevo "Hard Knock Life". V tej zasedbi so za založbo "Wild Pitch" izdali tri single in nato razpadli, zgodbo pod imenom Gang Starr pa je bil voljan nadaljevati le Guru.

Nekdo z založbe "Wild Pitch" je slišal za signifikantno produkcijo Dj Premierja, Guru in Premier pa sta se kmalu srečala in njuna kemija je delovala. V kolikor je v osrčju hiphoperske zlate dobe vsak pomembenjši raper in producent izkazal sebi lasten stil, s katerem se lahko kiti še danes sta za kreativnost začetnikov zlate dobe zelo zaslužna tudi GangStarrja. Public Enemy so so bili politično angažirani, De La Soul so v svojo produkcijo vzeli mnogo influenčnih pop komadov, za stil so si izbrali rožice in delovali kot nekakšni hiphop hipiji ter rapali v nekakšnem kodiranem jeziku, Krs-One je z Boogie Down Productions vodil novo ekipo zavednega hiphopa, kateremu je dodajal reggae, Rakim je prvi sinkopiral in rapal kot inštrument, Slikc Rick pa je s svojo karizmatičnostjo in dodelanim imidžev posrkbel za revolucijo in prve zametke hiphoperske mode, kot jo poznamo še danes. Ko k vsemu temu dodamo še Slick Rickov začetek resnega raperskega storytellinga, Run-DMC-jevo približevanje srednjemu slovanju z mešanje rocka in rapa, energičnost in igrivost L.L. Cool J-a ter tudi začetkov militantnega rapa, ki je sprva eksponiral s pojavom Kool G Rapa na vzhodni, kasneje pa še s pojavom N.W.A. na zahodni obali, je bilo težko najti nekaj novega. In kaj sta našla GangStarrja? JAZZ!

Hiphop in jazz takrat še nista bila ravno povezana in njuna mešanica je bila nekaj novega, do takrat so raperji namreč prevzemali precej samplov baziranih na discu in funku, tudi popu in kitarskem rocku, jazz pa je ostajal na prašnih policah njihovih staršev vse do pojava Dj Premierja, sicer južnjaka iz Houstona v Teksasu ter Bostončana Guruja. Fanta sta nekaj časa delovala celo dopisno, Dj Premier je iz New Yorka, kjer živi praktično ves čas svoje kariere pošiljal beate in produkcijske zasnove Guruju v Boston, Guru pa je z Bostona v New York pošiljal besedila. A kmalu je GangStarr postala inštitucija, ki si tovrstnega ustvarjanja ni mogla več predstavljati, saj so sledile vseameriške turneje, a pred tem je skupina vendarle morala nekaj dokazati in pokazati. Gimnastičnost za gramofoni Dj Premierja in sicer lahko monoton, a v produkcijo prijetno vpenjajoč vokal Guruja sta se skupaj stopila kot najboljša čokolada v ustih. Prvenec "No More Mr. Nice Guy" iz leta 89 je poskrbel za nekaj opaznih hitov, kot so bili recimo " Words I Manifest", "Positivity" ter skladba "Jazz Music" posneta za Spike Lee-jev film "Mo' Betta Blues". V tistem času eden največjih črnskih režiserjev je k sodelovanju povabil GangStarr, kar je seveda pomenilo, da je dvojec na poti ultimativne slave, ki jo je dosegel in presegel s svojo drugo ploščo, v začetku leta 1991 izdano "Step In The Areno", ki pa ni več izšla za založbo "Wild Pitch", ki jo je vmes vzel zakon trga, marveč za založbo Chyrsalis, ki spada pod tvrdko Virgina, za katero so kasneje izšle vse njune plošče, kljub temu, da so se založbe znotraj distribucijske mreže Virgina večkrat zamenjale. "Just To Get A Rep", "Who's Gonna Take The Weight?", "Lovesick" in ostale skladbe so šle v legendo, ravno tako kot album sam. Gang Starr s svojo vizijo rapa in jazza sta dokončno uspela.

Nadaljevala sta s tretjim albumom "Daily Operation", ki je izšel dobro leto kasneje, na njem ja prvič opazen rahel odmik od jazzy hiphopa, ki ju je do takrat poosebljal. Premier je s svojim ušesom za hite in močnimi bobni vedno rad rahlo nadgradil samega sebe in tako se je dokazal tudi izven tipične jazz-hiphop forme, kar ga je naredilo velikega. Prav tretja plošča je postala prelomna, prvič sta se uvrstila med prvih 20 na črnski lestvici albumov, kar je do takrat uspelo zelo malo raperjem, a prav zaradi rahle oddaljevanja od markantne jazzy hiphop formule sta se Premier in Guru tudi prvič tudi kreativno razšla. Skupina je sicer delovala dalje, vendar je Guru leto kasneje lansiral prvo nadaljevanje kultne jazzy hiphop serije "Jazzmatazz", Dj Premier pa je vmes začel producirati za največja imena takratnega hiphopa, kot so bili velikani Krs-One, Nas, Notorious B.I.G., Jeru The Damaja in drugi.

Mnogi so takrat že videli konec GangStarrjev, a so se ušteli. Leta 1994 je namreč izšel album "Hard To Earn", ki je priplezal do drugega mesta r&b/hiphop lestvice albumov in definiral nov, studijsko dovršen zvok GangStarrjev, z mnogo kratkimi sampli, močnimi bobni in uličnimi himnami kot so "Code Of The Streets", "Speak Ya Clout", "Mass Appeal", "Suckas Need Bodyguards" in drugimi. Sledile so velike ameriške in evropske turneje, po novem nadaljevanju Jazzmatazza in sodelovanjih Dj Premierja pa sta se GangStarrja leta 1998 vrnila z izjemno "Moment Of Truth", kjer sta upoštevala vse možnosti sodobne produkcije in se z lahkoto zavihtela na vrh r & b in hiphop lestvice s kompozicijami kot so "Royalty", "You Know My Steez", "The Militia" in drugimi. Po tej plošči je bilo dokončno jasno, da sta GangStarr postala kult, vmes sta ustvarila tudi "GangStarr foundation", ki je v svoji zgodovini pod svojim okrilje vabil izvajalce večinoma izhajajoče iz New Yorka in Bostona, kot so recimo Jeru The Damaja, Bahamadia, Group Home, True Master, Big Shug, Freddie Foxxx, Afu-Ra, Krumbsnatcha in drugi. Šlo je za izvajalce, ki jih je produciral Dj Premier ali pa jih je pod svoje okrilje prevzel Guru, ki je z izdajo plošče Jazzmatazz tudi sam vsaj rahlo zajadral v produkcijske vode.

GangStarr sta se dokončno razšla po izdaji dokaj neuspešnega albuma "The Ownerz" iz leta 2003, saj se je Guru vse bolj ukvarjal s svojo lastno založbo in kliko "Illkid", Guru pa je začel producirati za največja imena svetovne raperske in neraperske produkcije. Spisek njegovih produkcij zavzema skoraj vsa najvidnejša raperska imena, pa tudi Christino Aguilero in mnoge druge. Lani pa je založba Virgin izdala album "Mass Appeal: The Best Of Gang Starr", kjer najdete vse njune največje uspešnice z vseh obdobij njunega delovanja, in ki smo jo danes po delčkih poslušali.

1. 1 – WORDS I MANIFEST iz Mass Appeal
tjaša vpad 1
2. 8 – JAZZ THING iz Full Clip
3. 15 – JUST TO GET A REP (mass Appeal)
tjaša vpad 2
4. 5/B – TAKE IT PERSONAL (Full Clip)
5. 6- EX- GIRL TO THE NEXT GIRL (Mass Appeal)
tjaša vpad 3
6. 5 - CODE OF THE STREETS (Mass Appeal)
7. 7A – MASS APPEAL (Full Clip)
tjaša vpad 4
8. 11 – ROYALTY (Mass Appeal)
tjaša vpad 5
9. 2A – FULL CLIP (Full Clip)
tjaša vpad 6
10. 9A – THE MILITIA (Full Clip)
11. 4 – SKILLS (Mass Appeal)





Komentarji
komentiraj >>