Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sporočilo pravil spremljanja predsedniške kampanje (3787 bralcev)
Sreda, 26. 9. 2007
tomazza




V skladu z novim zakonom o volilni in referendumski kampanji smo bili mediji na Slovenskem dolžni najkasneje pred 45 dnevom glasovanja za predsednika republike 21. novembra določiti in objaviti pravila za izrabo programskega časa oziroma časopisnega ali spletnega prostora, s katerimi se mora prosto po veljavni zakonodaji Republike Slovenije zagotoviti enakopravnost organizatorjem volilnih kampanj pri predstavljanju predsedniških kandidatov in njihovih programov. Dokončno število tokratnih predsedniških kandidatov bo sicer znano danes opolnoči. Toda če se ob tokratnih predsedniških volitvah, lahko skorajda upravičeno vprašamo, v čem pa se pravzaprav sploh razlikujejo programi tokrat rekordno nizkega števila uradno potrjenih kandidatov in ene kandidatke, pa so še kako zgovorna prav pravila, ki so jih bili v skladu z letos novelirano zakonodajo o volilnih kampanjah primorana objaviti domača medijska trobila večinskega diskurza.



V skladu z novim zakonom o volilni in referendumski kampanji smo bili mediji na Slovenskem dolžni najkasneje pred 45 dnevom glasovanja za predsednika republike 21. novembra določiti in objaviti pravila za izrabo programskega časa oziroma časopisnega ali spletnega prostora, s katerimi se mora prosto po veljavni zakonodaji Republike Slovenije zagotoviti enakopravnost organizatorjem volilnih kampanj pri predstavljanju predsedniških kandidatov in njihovih programov. Dokončno število tokratnih predsedniških kandidatov bo sicer znano danes opolnoči. Toda če se ob tokratnih predsedniških volitvah, lahko skorajda upravičeno vprašamo, v čem pa se pravzaprav sploh razlikujejo programi tokrat rekordno nizkega števila uradno potrjenih kandidatov in ene kandidatke, pa so še kako zgovorna prav pravila, ki so jih bili v skladu z letos novelirano zakonodajo o volilnih kampanjah primorana objaviti domača medijska trobila večinskega diskurza.

Pravila za izrabo programskega časa Radia Študent, ki jih lahko v celoti objavljena najdete na naših spletnih straneh, pravzaprav ne prinašajo kake bistvene novosti. Ker je Radio Študent medij, katerega novinarsko delovanje temelji na neodvisnosti od političnih in kapitalskih centrov moči v domači in širši evropski družbi, o kandidatih za predsednika republike poroča in predstavlja njihove predvolilne aktivnosti v skladu z zakonom in lastno neodvisno uredniško politiko. Enakopravnost predstavitve kandidatov in njihovih skorajda v ničemer razlikujočih se programov pa zagotavlja v okviru rednega spremljanja njihovih aktivnosti v informativnem OFF programu in posebnih volilnih rubrikah ter oddajah. O dolžini, načinu, obsegu in vsebini novinarskih prispevkov o kampanji in kandidatih za predsednika ter kandidatki za predsednico pa samostojno odloča uredništvo Radia Študent, ki brezplačnih in kritično novinarsko neovrednotenih predstavitev tudi v tokratni volilni kampanji ne namerava objavljati.

Zavod Radio Študent sicer predsedniške kandidate in njihove volilne štabe, vabi, da del sredstev, ki jih bodo pognali za tokratno uradno predvolilno kampanjo, namenijo tudi za oglaševanje in sporočanje oglasnih vsebin v okviru oglasnih terminov ter pod pogoji, ki so prav tako objavljeni na spletnih straneh www.radiostudent.si.

Toda če so že volilni programi predsedniški kandidatov razen programa častne izjeme in edine kandidatke, pravzaprav brez bistvenih in vsebinsko oprijemljivih razlik, temu še zdaleč ni tako, če pod drobnogled vzamemo Pravila spremljanja predsedniške kampanje, kot so jih objavila domača medijska trobila večinskega diskurza.

Pri denimo pravilih predsedniške kampanje časnika Delo, pod katera je podpisan odgovorni urednik dr. Janez Markeš, tako že v podnaslovu pade v oči krepko natisnjeno opozorilo, da časnik predsedniškim kandidatom ne zagotavlja brezplačne predstavitve. In še, da časnik redakcijskega prostora ne bo namenjal objavi uradnih obvestil, sporočil ali drugih dokumentov kandidatov njihovih štabov oziroma organizatorjev volilne kampanje.

Še nekoliko bolj zgovoren pa je denimo prvi odstavek Pravil za izrabo programskega časa na Radiu Ognjišče v času volilne kampanje za volitve predsednika Republike Slovenija 2007, pod katera je podpisan glavni in odgovorni urednik Franci Trstenjak. No, resnici na ljubo je zgovoren že naslov, iz katerega je jasno razvidno, da se na radiu Ognjišče radio sklanja z j. Toda kaj pomeni ob nacionalni radioteleviziji biti osrednji katoliški medij na Slovenskem je samo po sebi jasno iz prvega stavka teh pravil. Navajam. V času volilne kampanje od 21.09. 2007 do 19.10 2007 se lahko v programu Radia Ognjišče predstavijo kandidati, njihovi predlagatelji in politične stranke, ki v svojih programih in nastopih zagovarjajo oziroma neposredno ali posredno ne nasprotujejo nauku Katoliške cerkve in z njim povezanim krščanskim vrednotam. Konec navedka.

Primera pravil spremljanja tokratne predsedniške kampanje, kot sta jih v skladu z novim, s strani aktualne oblasti sprejetim zakonom o volilni in referendumski kampanji, objavila provladni časnik Delo in osrednji katoliški medij v državi – Radio Ognjišče sta še kako zgovorna predvsem zato, ker črno na belem dokazujeta stanje v domačem režimskem medijskem prostoru, na katerega v peticiji evropskim institucijam s prvopodpisanima Blažem Zgago iz Večera in Matejem Šurcem iz Radia Slovenija opozarja 438 v Sloveniji delujočih novinark in novinarjev.

Kajti ker se je ta oblast v glavne in v smislu državotvornega večinskega diskurza najbolj vplivne medije že dodobra infiltrirala, ji kakih posebnih z zakonom določenih pravic za na volitvah kandidirajoče se predstavnike domače politične kaste preprosto ni več potrebno normativno zahtevati. Provladna in prokatoliška uredništva domačih medijev pa so zaradi tega pri svojem delu povsem lahko uredniško neodvisna in samostojna, saj že še kako dobro vedo, kaj to pomeni in kako jim je za poročati o trenutni politični kasti na oblasti, ki si jih je finančno dodatno podredila s sredstvi Sklada za pluralizacijo medijev.

Zato pa je ta preobrat, po katerem se lahko celo provladni časnik Delo in povsem katoliški radio Ognjišče, ob vsej tej vsebinsko brezbarvni predsedniški kampanji, kot smo ji tokrat priča, na ves glas širokoustita s samo sebi lastno uredniško neodvisnostjo, pravzaprav najbolj usodno zgovorna reč, s katero bosta postregli tokratna predvolilna kampanja in same predsedniške volitve.

ODPOVED: Tudi tokratni N-eurio moment sem s sporočilom Pravil spremljanja predsedniške kampanje časnika Delo in radia Ognjišče v zobeh prispeval Tomaž Z.


Komentarji
komentiraj >>