Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sreda, 24. 10. ´07 ob 23.30; VINCENT GALLO: Live at Royal Festival Hall, London 5. april 2004 !!! (3821 bralcev)
Sreda, 24. 10. 2007
goran



Vincent Gallo

Širše občestvo Vincenta Galla bržkone pozna predvsem po upodabljanju največkrat bizarnih likov v številnih kultnih filmih, med drugim tudi v svojem na pol avtobiografskem delu -Buffalo ’66. Tega je zaznamoval s svojo značilno estetiko, v kateri se opira na nek retro stil, poln minimalizma, seveda pa ni skoparil niti s sentimentalnostjo. Ta odseva tudi v njegovi glasbi, ki se v manjšem odmerku pojavi v filmu, skladbo ‘A Somewhere Place’ z uradnega soundtracka pa bomo v live verziji slišali tudi v nocojšnjem posnetku njegovega koncerta iz Londona v letu 2004. Gallo ni ne prvi ne zadnji zvezdnik, ki je pojavljanje na filmskem platnu dopolnil s prisotnostjo na koncertnih odrih in mnogi ga zato dajejo v isti koš z vsemi »wannabe« rockerji iz sveta sedme umetnosti. Potem pa je tu seveda še zajeten del tistih, ki v njem vidijo le velikega egocentrika in provokatorja (včasih tudi upravičeno – še posebno, če se znajdeš v škornjih Korineovega Harmonya ). Bržkone je skozi prizmo osebnosti na prvi pogled v resnici zoprn individuum, a včasih je pač potrebno pogledati tudi pod površje in takrat na Galla posije povsem drugačna luč. Razgali se nam skozi dušo senzibilnega umetnika in nas odpelje v svoje tesnobno, v usodo vdano okolje, kjer nas ovije v nekakšno melanholično prijetnost. (v celoti!)
* Širše občestvo Vincenta Galla bržkone pozna predvsem po upodabljanju največkrat bizarnih likov v številnih kultnih filmih, med drugim tudi v svojem napol avtobiografskem delu - Buffalo ’66. Tega je zaznamoval s svojo značilno estetiko, v kateri se opira na nek retro stil, poln minimalizma, seveda pa ni skoparil niti s sentimentalnostjo. Ta odseva tudi v njegovi glasbi, ki se v manjšem odmerku pojavi v filmu, skladbo ‘A Somewhere Place’ z uradnega soundtracka pa bomo v live verziji slišali tudi v nocojšnjem posnetku njegovega koncerta iz Londona v letu 2004. Gallo ni ne prvi ne zadnji zvezdnik, ki je pojavljanje na filmskem platnu dopolnil s prisotnostjo na koncertnih odrih in mnogi ga zato dajejo v isti koš z vsemi »wannabe« rockerji iz sveta sedme umetnosti. Potem pa je tu seveda še zajeten del tistih, ki v njem vidijo le velikega egocentrika in provokatorja (včasih tudi upravičeno – še posebno, če se znajdeš v škornjih Korineovega Harmonyja). Bržkone je skozi prizmo osebnosti na prvi pogled v resnici zoprn individuum, a včasih je pač treba pogledati tudi pod površje in takrat na Galla posije povsem drugačna luč. Razgali se nam skozi dušo senzibilnega umetnika in nas odpelje v svoje tesnobno, v usodo vdano okolje, kjer nas ovije v nekakšno melanholično prijetnost.

Od njegovih filmskih »wannabe rocker« kolegov pa Galla loči tudi bogata glasbena izkušnja. Na strune zabrenka še preden na torti upihne dvomestno število svečk, v zgodnjih najstniških letih sestavi svoje prve formacije, s katerimi preigrava glasbo zasedb King Crimson, Yes in drugih, pri petnajstih pa že nastopa ob boku no-wave bendov tipa Bush Tetras in Teenage Jesus and the Jerks. Pri šestnajstih v britanskem Manchestru požira punkovsko revolucijo, a se kmalu vrne v New York, kjer z eno vodilnih figur moderne umetnosti − Jean-Michel Basquiatom − sestavi nekakšno kvazikonceptualno formacijo Gray. Infiltrira se v cvetoči newyorški eksperimentalni milje in zabeleži odmevne nastope v legendarnih klubih CBGB ter Mudd. Ko Basquiat zaslovi, Gallo sestavi zasedbo Bohack in z njo posname svoj prvi album, takrat še precej eksperimentalne narave. Kmalu pa se čas prevesi v osemdeseta in New York zajame hip hop vročica, ki vase kakopak posrka tudi Prince Vinca, ki se bojda na zelo inovativen način loti »cut & pastanja«. Svojo glasbeno kariero nato pospravi v predal in jo obudi šele v letu 1997, ko za potrebe že omenjenega filma Buffalo ’66 posname nekaj novih kosov. Slaba štiri leta pozneje presenetljivo pristane v nedrju britanske etikete Warp in tam objavi svoj pravi prvenec, naslovljen ‘When’, s katerega se je v repertoarju koncerta, ki ga bomo slišali, znašlo sedem skladb.

Koncert v Royal Festival Hallu se je zgodil le dan po zaključku festivala ATP, na katerem so sodelujoče glasbenike izbirali tudi Sonic Youth, tja pa so med drugim povabili prav Vincenta Galla. V tej navezi se je zgodil tudi koncert v Londonu, kjer sta Galla na odru spremljala Jim O’Rourke, takrat še polnopravni član Sonic Youth, in njihov bobnar Steve Shelley. V večjem delu repertoarja so mesto dobile intimne, delikatne, folkovsko obarvane viže, ki jih je trojica postavila v še bolj krhko formo, kot smo je vajeni s ploščka ‘When’. Najbolj očitno predvsem zaradi Gallove krhke vokalne interpretacije, ki pa sta jo v nekoliko bluesovski maniri mojstrsko zapolnila oba gostujoča glasbenika. Za nekaj več dinamike v osrednjem delu se je Gallo preselil za klaviature in ponudil svojevrsten pogled na nežno postrockersko estetiko, v skladbi ‘My Beautiful White Dog’, ki jo poslušamo v podlagi, pa se glasbeniki spustijo v še nekoliko bolj abstraktno formo, ki spomni na Gallovo zgodnejše obdobje. Ob koncu se mu v različici skladbe ‘Moon River’ pridruži še PJ Harvey in postavi piko na i odličnemu koncertu, ki nesporno priča o Gallovem glasbenem talentu.

pripravil Goran Kompoš


Komentarji
komentiraj >>