Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Petek, 4. 1. ´08 ob 19.00 (ponovitev 11. 1. ´08 ob 10.00) DESECHOS: Dosymedio (PIAS Spain, 2007) (3043 bralcev)
Petek, 4. 1. 2008
Boris V.



Predstavljamo ploščo ´Dosymedio´ španske skupine Desechos izdane leta 2007 pri založbi PIAS Spain. Začeli so v devetdesetih, sicer pod drugim imenom, kot hip hop trojka, ki se je sčasoma razvila v mnogočlansko zasedbo, a še vedno uporablja rap kot glavno izrazno orodje. Dodatno ga je podkrepila z reggaejem, rockom, funkom in skajem, navdihuje pa se tudi v glasbenem izročilu Latinske Amerike (v celoti!)
* V nocojšnji Tolpi bumov predstavljamo ploščo »Dosymedio« španske skupine »Desechos«, izdano pri založbi »PIAS Spain« lanskega leta. Ker gre za domačemu ušesu relativno neznano glasbeno grupacijo, je prav, da jo predstavimo v širši luči in tako osvetlimo tudi njeno preteklost oziroma izvor. Zasedba »Desechos« izhaja iz benda »Hechos contra el decoro«, ki je nastal sredi devetdesetih v Madridu z namenom biti hiphop grupa z dvemi MC-ji in DJ-jem. Vendar je sčasoma ta organizem rasel in se razvil v mnogočlansko zasedbo, ki je sicer še vedno uporabljala rap kot glavno izrazno orodje, a ga je podkrepila z reggaejem, rockom, funkom in skajem, navdihovala pa se je tudi v glasbenem izročilu Latinske Amerike.

»Hechos contra el decoro« so izdali štiri albume pri baskovski založbi »Esan Ozenki/Gora Herriak«, dodatno pa so zasloveli, ko so prispevali par komadov za znan španski film »Barrio«. Po spremembah zasedbe, značilnih za vsak mnogočlanski bend, so izdali še ploščo leta 2000 z naslovom »Línea de fuga«, nato pa še čisto zadnji izdelek, posvečen obsojencu na smrt, Thomasu Millerju. »Hechos contra el decoro« so sicer prenehali obstajati, ne pa tudi energija članov benda. Tako se je večina njih povezala v »Desechos« in leta 2003 so izdali svojo - v narekovajih - prvo ploščo z naslovom »Cuando es mañana« ter z njo nakazali, da se glasbeno niso dosti oddaljili od svojega prejšnjega zvoka.

Temu je blizu tudi njihova druga plošča z imenom »Dosymedio«, ki jo je, kot prejšnjo, sproduciral Daniel Alcovar. Ohranili so svojo značilnost, torej dva izmenjujoča vokala, moškega prispeva Nacho, ženskega pa Gema. Čeprav oba večinoma repata, se plošče še zdaleč ne da uvrstiti strogo v rap žanr. To namreč preprečuje v svojem bistvu rockovska naravnanost benda. Če se za trenutek ustavimo pri vokalnem delu, lahko izpostavimo, da se z raperskega vidika »flow« in tehnična struktura tekstov obeh vokalistov ne moreta primerjati z mojstri tega žanra. Vendar je treba poudariti, da se izvrstno zlivata z glasbo, tako da bi bilo standardno repanje preveč monotono in dolgočasno, kar nikakor ne bi šlo skupaj z dinamiko celega benda.

Vse postane bolj jasno, ko ugotovimo, da vokalistov sploh ne moremo ocenjevati z raperskimi merili, saj sta oba to formo zgolj dodala ostalim in se nista osredotočila prav na njo. Uporabljata tudi - recimo temu - ska reggae stil, temu pa botruje tudi godba, ki velikokrat prav kliče po takem izrazu. Poleg stila sta vokalista in tekstopisca ohranila tudi ostrino in politično angažiranost, kar vsakemu njihovemu izdelku doda novo vrednost.

»Desechos« se na plati »Dosymedio« poslužujejo večih glasbenih zvrsti, od prej omenjenega rapa pa do rocka, reggaeja in skaja, recimo v komadu »Mucho por hacer« ter drum&bassa v predzadnjem komadu »Puertas al mar«. Čez celo plato so prisotna pihala, ki poleg repa predstavljajo glasbeno rdečo nit celega izdelka. Dejstvo, da bend v bistvu izhaja iz hiphopa, se odraža tudi v skrečih, ki pa nažalost niso vrhunski, čeprav jim tudi porazne kakovosti ni za pripisati. Na plošči so prisotni tudi trije skiti, ki pa, resnici na ljubo, potek plate prej prekinejo, kot pa mu dajo nov zagon, zato jih bomo v nocojšnji Tolpi mirno preskočili.

Presenečenje plate je vsekakor gost, ki bi ga prej težko povezali z »Desechos«. Govora je o Bebe, eni najbolj znanih pop pevk v Španiji, pa tudi širše, ki je bila absolutni hit prejšnjega leta. Do te mere, da se je bilo nemogoče skriti pred njenimi komadi, kar jih je po dolgotrajni zvočni kuri kljub kvaliteti naredilo za skoraj neposlušljive. Vendar izpade omenjeno sodelovanje na komadu »Aguja de báscula« oziroma »Jeziček tehtnice« solidno, kjer vsi sodelujoči pašejo skupaj in hkrati ohranjajo svoj glasbeno identiteto.

Z novo plato so »Desechos« definitivno razveselili svoje fane, vendar bi težko rekli, da je tako navdušujoča kot prejšnja, »Cuando es mañana«. Poraja se tudi vtis, da je prepad med »Desechos« in njimi v obliki »Hechos contra el decoro« z vsakim izdelkom večji, kar ni dobro. Tehnično so bili v prejšnji zasedbi bolj podkovani, sedaj pa bolj medlo deluje tudi glasbena inovativnost in domišljija. Kljub temu bi jih bilo nadvse prijetno videti v živo in se napolniti z energijo, ki preveva vsak njihov glasbeni izdelek, kaj šele nastop pred publiko. Na spletni strani Radia Študent je podana povezava do njihove strani »Myspace«, kjer lahko vidite tudi par spotov, ter nastope v živo

pripravil Boris Vasev



Komentarji
komentiraj >>