Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
WHY?: Alopecia (Anticon, 2008) (1739 bralcev)
Petek, 14. 3. 2008
Bozji_dar



Božidar Plesnik se podaja v novo ploščo predrugačenega hiphopa zasedbe Why? ...

Zasedba Why?, ki se trenutno nahaja sredi dolge in naporne severnoameriške turneje na kateri predstavlja pravkar izdani novi album Alopecia, je rednim poslušalcem naših radijskih valov brez dvoma dobro znana. Gre za trio, ki je v preteklosti ustvaril že dva dolgometražna albuma in z njima pošteno pretresel glasbeni svet – še posebej tistega, ki si da opraviti s kritiškim pogledom na glasbeno ustvarjanje. Gonilno silo benda predstavlja človek po imenu Yoni Wolf – glavno grlo tega zanimivega konglomerata iz kalifornijskega Oaklanda. Presotala dva člana Josiah Wolf in Doug McDiarmid igrata v kolektivu precej manj opazno vlogo, toda zmotno bi bilo trditi, da gre le za one-man show. Why? So v tem smislu polnokrvna in polnovredna glasbena skupina, ki se je še iz preteklosti nesramno drži oznaka hip-hop. Zakaj nesramno? Preprosto zato ker Why? nikoli zares niso bili hip-hop bend. Yoni Wolf je ob večih priložnostih sicer rad nasul rim iz svojih rokavov, njegova lirika je imela dosti skupnih točk s hip-hopersko estetiko, istočasno pa je svoj vokal vseskozi izrabljal za raznorazne glasovne vragolije. Hja, tudi za povsem spodobno in rahločutno popevanje. Mladci in mladenke! Dejstvo, da bend izdaja svoje plošče na hip-hop založbi, pač ne pomeni nujno, da takšno godbo tudi igra. Sicer pa bi za založniško hišo Anticon le težko rekli, da gre za klasično hip-hop založbo za kakršno lahko smatramo denimo zloglasni Def Jam.

Novi album so fantje poimenovali Alopecia. Gre za medicinski izraz, ki opisuje stanje neobičajnega izpadanja las oz. povedano preprosto - za povsem običajno plešavost. Odkod jim aluzija na ta z glasbo le stežka povezljiv pojav, lahko le ugibamo, z manjšo mero domišljije in nekaj predrznega ugibanja pa lahko zakoličimo trditev, da so se z novim albumom odločili odvreči nepotreben lasni balast in predstaviti ogolelo podobo svojih glasbenih stremljenj. Ta so vsekakor nagnjena k precej svetlejšim in pozitivistično usmerjenim temam, nekje na relaciji med večglasnimi sončnimi pop himnami njihovih rojakov The Beach Boys in The Byrds, vsebinskemu bogastvu protestnikov s konca šestdesetih in sodobnimi heroji ameriškega indie pop podtalja, ki kitare izrabljajo za melodičnost in ritmiko skladb, manj pa za njihovo ostrino in samo hrupnost.

Vsebinsko Why? postajajo malce manj abstraktni in precej bolj vsakdanji. Naslove kakršni so Speech Bubbles, Whispers Into The Other in Light Leaves s prejšnjega albuma Elephant Eyelash, so zamenjali naslovi These Few Presidents, Song Of The Sad Assassin in The Fall Of Mr. Fifths. Gre za zgodbe pravih ljudi - primerke kalkuliranih rojstev, osvetlitev njihovih pripetljajev s ceste, iz kleti. Gre za zgodbe umikanja in bežanja od soljudi, izgube zaupanja v prijatelje, razblinjanje idealističnih predstav o svetu in življenju ipd. Umetniško inspirirane impresije iz preteklosti so nadomestili s temo vseh tem – dolgočasjem povprečnega vsakdana.

Če so o Why? zaradi njihovega prejšnjega albuma Elephant Eyelash bili polnih ust predvsem kritiki, se bo o Why? po Alopecii zagotovo govorilo tudi s strani širšega poslušalstva. Zlahka navdušljiva stvaritev postavlja to zasedbo ob bok njihovemu nekdanjemu soborcu iz založbe Anticon, Bucku 65, ki je s svojo metamorfozo iz proklamiranega hip-hop gobezdača v folkerskega pripovednika že zdavnaj našel svojo novo muzo. Dejstvo, da se bo starostna struktura poslušalcev zasedbe Why? ob nezmanjšanih merilih kvalitete skladb zelo verjetno znižala, pa je v njihovem primeru treba jemati za pozitiven uspeh. In če ob koncu uporabim še nekaj njihovih lastnih besed, se jim zaradi Alopecie v prihodnosti sigurno ne bo treba skrivati za svojimi brki in četudi o njih ne bomo slišali že več let, bo njihov pogreb tisti, na katerega bomo hoteli priti pa najsi bo od kjerkoli.


1. The Vowels, Pt.2
2. Good Friday
3. These Few Presidents
4. The Hollows
5. Song of the Sad Assassin
6. Gnashville
7. Fatalist Palmistry
8. The Fall of Mr. Fifths
9. Brook & Waxing
10. A Sky for Shoeing Horses Under
11. Twenty Eight
12. Simeon's Dilemma
13. By Torpedo Or Chron's
14. Exegesis




Komentarji
komentiraj >>