Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Trk podatkov – UMETNOST IN TEORIJA KAOSA (4265 bralcev)
Sreda, 16. 4. 2008
IdaH



V mestni galeriji Nova Gorica je umetniški kolektiv BridA, ki ga tvorijo Jurij Pavlica, Sendi Mango in Tom Kerševan organiziral razstavo Data Collision ali Trk podatkov, ki jo sestavljajo štiri inštalacije. Razstava je vsebinsko presegla ustaljeno parafrazo povezovanja znanosti in umetnosti, čeprav tako kot druge tovrstne razstave zahteva razlagalni tekst, ki ga lahko najdemo v katalogu ob razstavi ...
V mestni galeriji Nova Gorica je umetniški kolektiv BridA, ki ga tvorijo Jurij Pavlica, Sendi Mango in Tom Kerševan organiziral razstavo Data Collision ali Trk podatkov, ki jo sestavljajo štiri inštalacije. Razstava je vsebinsko presegla ustaljeno parafrazo povezovanja znanosti in umetnosti, čeprav tako kot druge tovrstne razstave zahteva razlagalni tekst, ki ga lahko najdemo v katalogu ob razstavi.

K presežku je pripomoglo tudi sodelovanje z mednarodnimi umetniki, ki so v prvi vrsti znanstveniki in so v umetnosti našli najbolj ustrezno formo za izražanje znanstvenih teorij. Pri tem mislimo predvsem sistemsko teorijo in teorijo kaosa, pri kateri je dinamična enačba bližja poljubnosti in variabilnosti umetnosti kot pa eksaktni znanosti.

V času, ko je bil na pohodu opart, ki so ga v šestdesetih slikali še brez računalnikov, je francoski matematik in znanstvenik Benoît Mandelbrot razvil idejo o fraktalu. Njegove matematične grafe, s katerimi je podprl teorijo, bi lahko mirno vzporejali s podobami v galerijah. Tudi utemeljitelji teorije kaosa Hénon, Lorenz in Otto Rössler so prikazali grafe tako imenovanih čudnih atraktorjev, ki s samim prikazom že razložijo del kompleksnosti dinamičnih enačb.

Slednji je bil tudi mentor znanstvenika in umetnika Hansa H. Diebnerja [dibnerja], ki je na tokratni razstavi predstavil odzivno video inštalacijo Liquid Perceptron. Diebner [dibner] že skoraj desetletje razvija idejo o možnostih metodološkega prispevka umetnosti v znanosti. S pomočjo umetnosti želi utemeljiti potrebo po performativni logiki namesto trdilne logike. Inštalacija je projekcija simulacije manjšega odseka možganskih nevronov, ki reagirajo na prisotnost obiskovalcev galerije. Projicirana podoba nima lastnosti prečiščene estetike čudnih atraktorjev, pač pa je tudi likovno zelo nedoločljiva in kompozicijsko razpršena kot poljubnost misli. S tem prikaže totalno variabilnost procesov, ki jih ni nemogoče dognati s pomočjo predpostavk ali trditev. Hkrati pa jih je nemogoče predvideti tudi z ustaljenimi slikarskimi kompozicijami.

Talna avdiovizualna inštalacija Hear and now znanstvenika / umetnika Floriana Gronda je v tem smislu mnogo bolj estetizirana. Postavitev sestavlja čudovit žarčen dinamičen graf, katerega poti delujejo na medsebojni privlačnosti in združevanju glede na zvok. Graf in zvok se med seboj prepletata. V krogu je položenih osem zvočnikov, ki se poljubno odzivajo v dvanajstih jezikih. Inštalacija deluje kot babilonski stolp, ki izraža stokastični pristop k lingvistiki. Tako kot pri drugih sistemih tudi v jeziku ne moremo govoriti o absolutni eksaktnosti, ampak ga lahko izražamo zgolj s performativnimi parabolami.

BridA je kot kustos/umetnik razstavila inštalacijo Informacijski pospeševalnik, ki smo jo lahko ob koncu lanskega leta videli v Mestni galeriji Ljubljana. Vendar pa so inštalacijo zmanjšali, da so dopustili dovolj prostora tudi ostalim trem inštalacijam. BridA počne obratno sorazmerno, kar počne znanstvenik z umetnostjo. Sposodi si metodo, izrazoslovje, sklepanje, celo mehaniko, zanemari pa tisto, kar je za umetnost nepomembno, namreč dimenzijo utilitarnosti. Uporabnost za dokazovanje teorije pa je za znanstvenike, ki se ukvarjajo z umetnostjo, temeljnega pomena.

BridA sicer mehansko usposobi plastične ventilatorje in občasno dimno zaveso, ki se vali iz ogromnega črnega industrijskega kanala. Vendar to služi le ilustraciji zasičenosti z informacijami in pregorevanju informacijskih tokov. Informacije so presegle zgornjo mejo natlačenosti in ne služijo več svojemu namenu, ampak zgolj še estetskemu, če hočete likovnemu, izrazu. Zvok, ki se sprošča iz cevi, je torej le poetični stranski produkt, kot kozmične frekvence, ki se sproščajo v vesolju.

Vesoljna, univerzalna vprašanja napajajo tudi video inštalacijo Dragana Živadinova, Dunje Živadinov in Miha Turšiča Členitev časovnih serij – Spojni protokoli. Inštalacija govori o eksistencialnem vprašanju smrti, s katero se sooči vsak um. Vprašanje, ki se zastavlja je ali lahko s pomočjo znanosti ali umetnosti razrešimo ta paradoks življenja. Dizajnerski način prikazovanja njihovih prizadevanj na žalost ubija nekaj tiste poetike in variabilnosti, ki jo sicer lahko zaznamo pri video delih, ki so del istega projekta.

Umetnost mora ohraniti svojo odprtost in poetiko, če že ne zaradi drugega, vsaj za voljo znanosti.

Na obisku pri Bridi je bila Ida H.


Komentarji
komentiraj >>

Re: Trk podatkov – UMETNOST IN TEORIJA KAOSA
test [21/04/2008]

test
odgovori >>