Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
INVERSE CINEMATICS: Passin' Through (Pulver, 2008) (ponovitev 29. 4. '08 ob 10.00) (3041 bralcev)
Torek, 22. 4. 2008
juREm



Jure Matičič recenzira prvenec Danila Plessowa aka Inverse Cinematics, elektronsko godbo, v katero se vtira jazz ... (v celoti!)

* Inverse Cinematics sta nas z dobro odmerjenimi dozami malih plošč« rajcala« že od leta 2002 naprej, akumulacija približno ene vinilke na leto pa je končno pripeljala do njunega prvega albuma Passin' Through, ki ga predstavljamo v današnji Tolpi bumov. Plošča sicer ni preprosto sestavljena iz do sedaj posnetega materiala, kot se pogosto zgodi pri elektronski srenji, saj je bil predhodno objavljen le en komad, vsi ostali pa so rezultat studijskega dela zadnjih dveh let. Res pa je, da bi bila velika škoda, če bi komad Detroit Jazzin' izpustili iz eklektičnega izbora dveh mladih Stuttgartskih producentov, saj gre za monumentalni »štiklc«, ki je zelo intenzivno krožil tudi po klubskih ozvočenjih. Danilo Plessow in Joachim Tobias sta ga sicer izdala že pred štirimi leti, tudi takrat na založbi Pulver Records, ki še danes predstavlja njun kreativni domicilj. Zaobideta ga edinole s solističnimi projekti, kakršen je na primer Danilov Motor City Drum Ensemble, s katerim smo se tudi na teh frekvencah v preteklosti že srečevali.

Danilo Plessow se z elektroniko sicer poigrava že od svojega desetega leta, pri dvanajstih pa mu je že uspelo sestaviti prve komade, ki so nastajali predvsem v španoviji z lokalnimi hip-hoperji. Še pred tem je Danilo obiskoval učne ure tolkal in igral pri lokalnem jazzovskem big bandu. Prav tam ga je učitelj navdušil nad Johnom Coltraneom in avantgardnim jazzom, ki ga Danilo na nek način oživlja še danes, čeprav ne tako dobesedno kot v big-bandovskih časih. Ker je bobne prodal že pred leti, na jazz spominja le še mentaliteta produkcije in pa cela plejada zvokov, ki sta jih Danilo in Joachim uporabljala v studiu. Tako kot je plošča Passin' Through odločilno zaznamovana z jazzovskimi manevri, pa jo zaznamuje še ena močna tradicija, ki jazzovske muzike prav tako šteje med pomembne vplive, namreč detroitska house in techno glasba. Primerjava z Moodymanom in podobnimi akterji detroitske scene je tako čisto na mestu, saj se Inverse Cinematics z veseljem podajata v območje brezčasnih elektronskih ritmov, tipičnih godal in malce melanholičnih zvokov detroitske srenje, pa četudi plošča Passin' Through deluje bolj eklektično kot izdelki elektronskih kolegov iz druge strani velike luže.

Zasluga za to gre tudi usmerjenosti v lomljene ritme in pa intenzivnemu delu z najdenimi »sempli«, iz katerih je plošča skoraj v celoti sestavljena. To pomeni, da sta fanta zavzeto brskala po starih vinilkah in se trudila z iskanjem še neodkritih zvočnih delčkov, ki po pravici povedano postajajo velika redkost. Plošči bi sicer lahko očitali nekaj povsem splošnih godbenih klišejev, vzetih iz zadnjih desetih let elektronske glasbene tradicije, ampak splošni vtis plošče teh nekaj črnih točk zlahka odtehta, še posebej pri komadih kot sta že prej omenjeni Detroit Jazzin' in pa Interplanetary Motivations, za katerega Danilo Plessow pravi, da nedvomno zaobjame bistvo plošče, tako kot Passin' Through zaobjame bistvo njegovega dosedanjega dela. V glavnem, gre za zavidanja vreden debi, ki smo ga čakali precej časa in je vsekakor izpolnil visoka pričakovanja. Plošče zaradi časovnih omejitev na žalost ne bomo mogli poslušati v celoti, zato pa bomo zavrteli prvih devet komadov.

pripravil Jure Matičič



Komentarji
komentiraj >>