Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
DPU poročilo - 24.4.2007 (3616 bralcev)
Ponedeljek, 28. 4. 2008
DPU



Ciklus predavanj »Totalitarizem«. Poročilo s predavanja Geoffroya Gerauda z naslovom »Metazgodovina totalitarizma kot posledica maja ‘68 ali kako je Francija postala laboratorij konservativne revolucije« Predavanje je potekalo 24. 4. v klubu Gromka.

Ciklus predavanj »Totalitarizem«. Poročilo s predavanja Geoffroya Gerauda z naslovom »Metazgodovina totalitarizma kot posledica maja ‘68 ali kako je Francija postala laboratorij konservativne revolucije«
Predavanje je potekalo 24. 4. v klubu Gromka.

Geraud je predavanje osnoval na Bourdiejevi ugotovitvi, da spodletele revolucije sprožijo uspešne kontrarevolucije. Po Bourdieju je bil maj '68 v Franciji primer takšnega procesa – sicer eksplozivnemu uporu ni uspelo trajno spremeniti družbene ureditve, čemur je sledila mogočna restavracija.

V dogodkih maja '68 so si v Franciji stali nasproti trije pomembnejši akterji: tradicionalna levica (sindikati in komunistična partija), nova družbena gibanja in represivni aparati države. Mnogo militantnih maoistov, ki so delovali na robu ali celo v neposrednem nasprotju s politiko francoske partije, se je kasneje spreobrnilo. Prav tako so se v sedemdesetih spreobrnili številni trdi stalinisti, ki so bili v šestdesetih člani partije.

Prva posledica neuspeha revolucije maja '68 je bilo uničenje zgodovinskega spomina. Čeprav se je revolucija začela kot ena največjih splošnih stavk – in je bila kot taka del zgodovinske tradicije delavskih uporov v Franciji – se je začela v medijih in zgodovinarskih razpravah prikazovati predvsem kot boj za osvoboditev marginalnih družbenih skupin, medtem ko je bil njen razredni naboj potisnjen v pozabo.

Tej operaciji sta sledili krepitev in protiofenziva konservativnih družbenih sil. Konica na kopju ideološke protiofenzive, ki je pometala z intelektualnimi dosežki burnih šestdesetih, so bili spreobrnjeni bivši levi radikalci, ki so se predstavljali kot novi filozofi. Ti nekdanji maoisti in stalinisti so uspešno prekinili z intelektualizmom delavskih gibanj in se prilagodili diskurzu množičnih medijev. Novi filozofi so se uveljavili in promovirali predvsem po televiziji in kmalu postali ključni oblikovalci javnega mnenja v Franciji. Angažirani levičarski intelektualci so postali stvar preteklosti – nadomestili so jih strokovnjaki za vprašanja morale in človečnosti.

V diskurzu novih filozofov imajo teorije o totalitarizmu pomembno mesto. Z njihovo pomočjo se novi filozofi postavljajo na pozicijo zunaj zgodovine in razrednih bojev in tako kot predstavniki abstraktne človečnosti obsojajo zločine radikalnih gibanj iz preteklosti s pomočjo moralne in strokovne avtoritete skesanih bivših pripadnikov teh gibanj.

A teorije o totalitarizmu postanejo še bolj absurdne, ko jih iz moralne presoje preteklosti novi filozofi uporabljajo za analize sedanjosti – tako je enemu izmed njih nedavno uspelo izjaviti, da so stavke kot take totalitaren način delavskega boja.

Naslednje predavanje bo 8. maja ob 18h v klubu Gromka. Predaval bo filozof Jan Princel, predavanju pa bo naslov »Totalno tolerantni«.

ODPOVED: Poročilo je napisal Primož Krašovec.



Komentarji
komentiraj >>