Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Razstava Pig's Period Mu Yuminga (3761 bralcev)
Petek, 27. 6. 2008
mcolner



Razstavo kitajskega umetnika Mu Yuminga v ljubljanski Rdeči galeriji (Atelje 2050) v precep jemlje Miha C.
V Rdeči galeriji se je pred dobrim tednom dni odprla samostojna razstava kitajskega umetnika Mu Yuminga, ki je dvignil malce prahu že zaradi svojega porekla in provinjence, saj se ne zgodi prav pogosto, da Slovenija gosti umetnike iz te razraščajoče velesile. To se je verjetno nazadnje zgodilo pred dvema letoma na gradu Kodeljevo v sklopu festivala Mesec fotografije, ko so bili na skupinski razstavi Plan of Coincidence ob domačih Janu Babniku, Tomu Brejcu in Tomažu Gregoriču predstavljeni kitajski fotografi Lui Ren, Yan Shi in Yening.

Tokrat je razstavna produkcija pristala v Rdeči galeriji, ki zajema stopnišče in kletne prostore Ateljeja 2050. Ta organizacija kljub prekinitvi prejemanja podpornih sredstev s strani javnih financerjev v zadnjih letih z veliko mero entuziazma in improvizacije izvaja nemoten in reden galerijski program.

S pomočjo zasebnih sponzorjev in kitajskega veleposlaništva je tako v Ljubljano prispel Mu Yuming, umetnik, ki ne sodi v najvišji zvezdniški rang vzpenjajoče se kitajske umetnostne scene, saj si tovrstnih umetnikov nobena domača institucija ne more privoščiti. Kitajska sodobna umetnost je namreč nekje na prelomu tisočletja postala neverjetna modna muha in trend. Iz prestižnih in ekonomskih razlogov si je tovrstne produkcije poželel skoraj vsak vidnejši zahodni zbiralec ali galerist, kar je v navezi z močnim domačim trgom pripeljalo do popolne nedostopnosti in elitizma teh prvoligašev, ki nemalokrat v neskončnost ponavljajo lastne izrazne posebnosti predvsem zavoljo prodaje.

Mu Yuming, ki je bolj znan pod imenom Farmer MU, prihaja iz kitajske periferije, južne province Yunnan, po končani državni likovni akademiji v Pekingu pa je odšel v Evropo. Kljub visokoleteči karieri naj bi ostal izjemno preprost, tradicionalen in domoljuben državljan, ki skozi svoja umetniška dela na subtilen način slavi moč svoje domovine. To je vsekakor koncept, ki se ga zahodnjaška striktno protinacionalna umetnostna sfera boji kot hudič križa, a ga v kontekstu kitajske eksotike nekako sprejema.

Pig's Period je eden od izjemno dolgoročnih projektov tega umetnika, ki skozi različne umetnostne medije izraža psihično in fizično zmogljivost človeka – umetnika ter deluje na v Evropi že malce prežvečeni new age predpostavki "nazaj k naravi". Obdobje prašiča je začel ustvarjati v letu 2002, ko je kot Farmer MU pričel svojo pot iz mestnega okolja nazaj na podeželje, kjer naj bi po svoji romantični viziji mirno živel, ustvarjal ter se preživljal s kmetovanjem. A vendar več kot očitno, glede na njegovo mednarodno aktivnost, tega ni storil.

Razstava v Rdeči galeriji tako ponuja risarske objekte na stenah, ki se navezujejo na tradicionalno kitajsko kaligrafijo, kjer s preprostimi stiliziranimi upodobitvami oseb, živali in narave opozarja na premajhno ekološko ozaveščenost na globalni ravni ter prevprašuje možnosti preživetja v 21. stoletju.

Ob vsem tem je opazno umanjkanje samorefleksije v odnosu do lastne domovine, saj je namreč najnevarnejša svetovna polucija prav prenaseljenost, ki bi morala po ekološki plati biti trn v peti sodobne Kitajske, vendar na drugi strani vselej zmagovita ekonomija potrebuje poceni ljudske mase za večjo tržno konkurenčnost. Ta segment Mu Yuming deloma obdela v drugem delu postavitve, kjer se predstavi z odlično sugestivno serijo deloma režiranih fotografij, na katerih se v povsem vsakdanjih situacijah kitajskih mest in vasi pojavljajo zahodnjaško oblečeni akterji, zakriti z maskami. Na tak način avtor predstavlja bizarno razslojenost in različnost sodobne kitajske družbe, deloma moderne, deloma povsem tradicionalne.

Pot fotografij ga vodi iz mesta proti podeželju, kjer naj bi našel lepši svet. Na žalost je realnost Kitajske povsem drugačna, saj kmetovalci iz podeželja zaradi slabih kmetijskih donosov in razdrobljene zemlje hodijo opravljat podplačano tlako na gradbišča v večja urbana središča. Tako imajo fotografije brezpravne raje in figur z maskami večplastni pomen, ki si ga je iz perspektive zahodnega gledalca težko interpretirati. Lahko je subtilna družbena kritika obstoječe mešanice komunističnega in turbokapitalističnega sistema ali zgolj idealizacija realnega stanja v tej svetovni velesili.

Na žalost spodaj podpisani zaradi tehničnih težav v galeriji ni uspel uzreti dela postavitve z dvema videodeloma, ki zaključujeta celostno postavitev tega projekta. Mu Yuming je tako ostal podobno enigmatičen kot večina kitajskih umetnikov, ki nikdar radikalno ne izkažejo svojih sporočil, vsaj tistih delikatnih ne. Mu Yuming je tako v svojem projektu Pig's Period deloma uspel zajeti osebno idealizirano pozicijo lastne družbe ter obrise pritajene kritike le-te.

V Rdečo galerijo se je podal Miha C.


Komentarji
komentiraj >>