Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
11. Festival uličnega gledališča ANA DESETNICA: »Načrtni in naključni (p)ogledi« (3853 bralcev)
Torek, 8. 7. 2008
Zala Dobovšek



Več kot 80 gledaliških, plesnih in glasbenih dogodkov v okviru Festivala ANA DESETNICA je te dni (od 3. do 6. julija) zavzelo osrednje in stranske ulice ter parke mesta Ljubljane. Dinamičen program in množice gledalcev so med drugim pokazali, da poulično gledališče tudi pri nas vsako leto bolj krepi svoj namen, interes in sporočilnost. Na družbeni in kreativni ravni.

Tokrat o nekaterih načrtno in naključno obiskanih predstavah ...

Več kot 80 gledaliških, plesnih in glasbenih dogodkov v okviru Festivala Ana Desetnica je te dni zavzelo osrednje in stranske ulice ter parke mesta Ljubljane. Dinamičen program in množice gledalcev so med drugim pokazali, da poulično gledališče tudi pri nas vsako leto bolj krepi svoj namen, interes in sporočilnost - na družbeni in kreativni ravni. Tokrat o nekaterih načrtno in naključno obiskanih predstavah ...

Klikni za veliko sliko: Še pred uradnim začetkom festivala je v sredo (2. julija) v tako imenovanem »spoznavnem večeru« nastopil vrhunski artist David Dimitrov iz Švice, ki je svojo pokrito areno za več dni zakoličil v Argentinskem parku in obiskovalcem kar štirikrat ponudil svoj izzivalni Cirkus. Dimitrov, ki se je rodil v cirkuški družini in se sam vanj profesionalno podal že pri devetih letih, je poskrbel za največjo mero opazovalnega in, jasno, tudi lastnega adrenalina. Njegova impresivna telesna izurjenost, ki je rezultat nepredstavljive kilometrine vadbe, je med drugim zablestela predvsem v »dramatičnih« hojah po vrvi, hipnih saltah (takisto na vrvi) in predvsem nepozabnih izstrelih iz topa. Brez besed, a s polno mero suspenza in energično ter komunikativno prezenco je Dimitrov pošteno ogrel občinstvo za preostale dogodke, ki jih je Ana Desetnica ponudila v naslednjih dneh.

Svetovna premiera Kontejner Alhambra francoske skupine Osmosis je najbrž prvi dogodek, ki je v največji možni meri izkoristil nedavno zaprtje Prešernovega trga. Predstava, ki je nastala v koprodukciji Francije, Španije, Belgije in Slovenije, je skozi specifična odrska orodja obravnavala temo begunstva ter vanj vpete slepe vere, utopičnih sanj in prestrašenosti.

Komunikacija med neprebojnimi zabojniki in hrupnimi viličarji ter tremi krhkimi človeškimi telesi se je skozi večplastnost spreminjala skozi sicer ne vedno najbolj jasno ločene prizore. Strojno-človeški plesi, stilizirani paranoični begi in navidezno varna zaledja višine so se ob spremljavi bučnih zvokov, glasbe, petja in projekcij med seboj spreobračali v slabo uro trajajočim nastopu. Kljub stalni telesni dinamičnosti in neprestanemu vihtenju zabojnikov pa bi predstava morda vseeno lahko reducirala svoj čas in s tem toliko bolj pridobila na sporočilni intenzivnosti in splošnem efektu.

Klikni za veliko sliko: Gledališče Ane Monro se je letos v festival integriralo s predstavo Zlati osel, ki so jo v stilu »potujoče skupine« izvedli kar na vhodnih stopnicah Narodnega muzeja. Zgodbo, ki je nastala kot priredba ene izmed antičnih zgodb o metamorfozah, so Monrojevci skupaj z režiserjem predstave Craigom Westonom ponudili skozi mitološki diskurz, ki obenem ponuja univerzalne in sodobne iztočnice, te pa so predvsem uperjene v posameznikovo »družbeno prilagajanje« okolici. Kakopak nastopu ni manjkalo začinjenosti tako s »smrtno resnimi« kot humornimi igralskimi interpretacijami, rekvizitno umetelnostjo in neizbežnimi interakcijskimi posegi v občinstvo.

Kajetan Čop iz Burekteatra je svoje razumevanje Hamleta v pristni velenjščini podal na Šuštarskem mostu, in sicer kar s pomočjo kuharskih pripomočkov (kuhalnice, stepalnika, mešalnika, cedila in še česa, kar neobhodno spada zraven), ki so se prav presenetljivo in prepričljivo transformirali v glavne like kultne Shakespearove drame. Zgoščena pripoved, naslovljena Haprdans ali Hamlet Princ Danski - zapolnjena s sarkastičnimi komentarji, komičnimi primerjavami pa tudi lucidno psihološko obdelavo glavnih karakterjev - na leseni mizici razpre dogajanje od samega začetka do konca. Za podkrepitev atmosfer vseh dramatično napetih in spektakularnih momentov je pripomogla spremljava živo izvajane glasbe in doživeto izvajana dikcija.Klikni za veliko sliko:

Omenjene predstave so skozi količinsko prizmo le ščepec programa, ki ga je letos čakajočim in slučajnim gledalcem predočila Ana Desetnica. K produktivnemu učinku festivala so poleg njih vsekakor pripomogli še mnogi drugi - če jih navržemo le nekaj: legendarni Štefka in Poldka, eksperimentalno gledališče Antagon Theater iz Nemčije, predstava prikritih sugestij Čudoviti um, britanski plesno-akrobatski nastop Mimbre ... Potem pa še ...



Anin dogajalni vrvež je spremljala Zala Dobovšek.



Komentarji
komentiraj >>