Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
IMMORTAL TECHNIQUE: The Third World (Viper, 2008) (ponovitev 22. 8. '08 ob 10.00) (3460 bralcev)
Petek, 15. 8. 2008
jizah



Jizah recenzira novo stvaritev politično angažiranega reperja Immortal Technique, ki je tokrat za zasnovo vzel življenje na ulici v državah 'tretjega sveta' ... (v celoti!)
* Mnogim neznana založba Viper Records, od leta 2000 skrbeča za aktivistične glasbenike najrazličnejših formatov, je od izida drugega pravega albuma latino aktivističnega raperja Immortal Techniqua, tudi njegovo domovanje. Technique se z vsakim albumom bolj približuje aktivističnemu formatu založbe, zasnovanem po prvotnem planu socialno relevantnega, do družbe nemalokrat kritičnega gledišča, potujočega od političnih, socialnih, aktivističnih do strogo žanrovskih značilnosti te samosvoje založbe.

Raper Immortal Technique rojen v vojaški bolnišnici v južnoameriškem Peruju, je iz domače Lime skupaj s starši v newyorški Harlem pribežal v zgodnjih osemdesetih, ko je izbruhnila civilna vojna v Peruju. V osemdesetih so ga nevarne ulice Harlema prevzgojile v nasilnega meščana, ki je kmalu končal za zapahi enega newyorških zaporov. Med pogojnim izpustom in po njem je postal vse bolj viden člen znotraj newyorškega raperskega podtalja, kjer je kar po tekočem traku zmagoval na različnih raperskih »battlih« in pobiral razne nagrade. Vmes so nastajale njegove prve kompozicije, ki so kasneje pokazale pravi obraz, ko je izdal album »Revolutionary Vol. I«, za katerega je zbiral denar precej časa in ga je posnel izključno z lastnimi finančnimi sredstvi. Album je kasneje doživel ničkoliko različnih reizdaj, a slavo znotraj aktivistično-podtalne publike, si je Immortal priboril šele z drugim albumom »Revolutionary Vol. 2«, s katerimi je prepričal predvsem ljubitelje političnega gostobesedičenja.

Po petih letih koncertiranja ter pripravljanja novega materiala »Revolutionary Vol. 3« in »The Middle Passage«, pa se je v prvi polovici letošnjega leta pojavila informacija, da naj bi Immortal skupaj s svojim dolgoletnim partnerjem in velikim imenom hiphop DJ-stva, Dj Green Lanternom namenil posneti album, ki bo hkrati tudi mixtape. V osnovi naj bi šlo torej za material nastajajoč v stilu albuma, ki paje prevzel mixtape obliko in se je izlil v »zmixano« formo, torej komadi med seboj ne bodo povsem ločena celota. Albuma »Revolutionary Vol. 3« in »The Middle Passage« sta tako postavljena ob stran, luč sveta pa je konec šestega meseca ugledal mixtape/album »The 3rd World«.

Immortal tokrat nadaljuje svojo pot, le da gre pri »The 3rd Worldu« za še bolj nasilno, besedilno zaprto in bolj napadalno verzijo njegovih prvih dveh albumov, ki besedilno nit vleče iz življenja na ulicah "tretjega sveta". Verbalni boji za socialno pravičnost, reformo zaporniškega sistema, ekonomsko enakost in predvsem grajanje ameriškega (in globalnega) političnega reda, so povedani z enodimenzionalnega gledišča. Skozi njih ne izvemo skoraj nič novega, verbalno pa Immortal vendarle ni tak as, da bi besedila venomer obrnil tako dobro, da bi poslušalec o njih razmišljal, saj svojim svetovno nazorskim pogledom ne dodaja kaj dosti svojega mnenja, temveč besediči o že znanih oz. slišanih zadevah. Že res, da znotraj svojega prvožogaško brutalnega pljuvaštva, govoriči o teorijah zarot, kritiki ameriške politike, ekonomski brezbrižnosti svetovnega gospodarstva za države tretjega sveta, kritiki studijskih »gangsta« raperjev in raperske glasbene industrije ter globalni nepoštenosti in podobnih stvareh z veliko mero »jajc«, vendar pa se strogo oklepa agresivne tematske zasnove. Radikalno revolucionarstvo globalni zavednosti ne bo preneslo kaj prida sporočila, dokler Immortal Technique svoje trohice ironije ne bo razširil in ji dodal vsaj majhno mero pozitivnosti ali humorja. Njegov storytelling ostaja osnovna izrazna forma, ki svoj čar izgubi, ko Immortal preraste mero političnega modrovanja, s hujskaštvom in pavšalnimi, stereotipnimi ocenami, kot so recimo opazke o »arijcih« ali nepravih vegetarijancih. Tehnično je sicer svoje rapanje v tej 5 letni abstitenci precej izboljšal, rapa bolj na beat, popravil je svoje dihanje in vhode v komade, hkrati pa je pričel rapati bolj agresivno in še manj emocionalno, s tem, da flowa kaj prida ne spremeni skozi kompletno ploščo.

Večji problem pa na albumu »3rd World« predstavljajo hudo povprečne podlage, nastale izpod rok manj znanih producentov, kot so Southpaw, Spictacular, Shuko in podobni ter malce bolj znanih producentov, kot so recimo Buckwild, Bronze Nazareth in Dj Green Lantern, ki je poskrbel tudi za mixtape obliko albuma. Njegovi največji problemi so omejeno scratchanje, nedomiselnost, neinspirativnost in neizvirnost, ko pa k temu dodamo še njegovo venomer isto ponavljanje zadnjih vrstic besedila v prehodih med enim in drugim komadom, »rewinde« ter neprestano in neumestno dretje besede »invasion«, pa sodu izbijemo dno. V sicer tipični samplerski maniri se nekompleksni beati zlivajo s povečini šlampastim samplanjem različnih črnskih starih godb, ki pa z besedili Immortal Techniqua nimajo nobene resnejše povezave. Še več, večkrat se zdi, da so podlage celo namenoma postavljene v ozadje, da bi bil večji poudarek na njegovih angažiranih besedilih.

Album/mixtape »3rd World« je besedilno veliko direktnejši od njegovih predhodnikov, opozarja na probleme in odrinjenost "tretjega sveta", a trpi za neemocionalnim polaganjem rim, pa tudi resnejše ponovljive vrednosti nima, saj ob večkratnem poslušanju postane monoton, kajti vokalno k stvari pristopa sila podobno. Največja zamera plošči/mixtapu pa izvira prav iz nedorečenega statusa albuma oz. mixtapa. »3rd World« namreč marketinško in promocijsko ponujajo kot čisto pravi album, ki naj bi bil svojstven v tem, da je hkrati tudi mixtape. V kolikor bo album uspešen in bo požel dobre kritike poslušalstva in strokovne javnosti, bo album na koncu verjetno vpisan v njegovo diskografijo kot čisto pravi album, v kolikor pa bo sledil prodajni in kritiški polom, pa bodo album predstavili kot vmesni mixtape med načrtovanjem dveh drugih albumov. In glej ga zlomka, brezkompromisni raper, ki vneto plete teorije zarote, odkrito napada vlado in se kiti s tem, da ima »jajca« je ravno z nedorečenostjo svojega albuma dokazal, da »jajc« nima temveč, da igra le dvolično vlogo naštudiranega marketingarja, kakršne v svojih kompozicijah sicer venomer grobo okrca. Boljšo, nezmiksano različico albuma pa lahko dobite zgolj preko iTunesov, kar je pri vsej njegovi globalnosti nova globalna napaka, ki s "tretjim svetom" nima nikakršne zveze.

pripravil Jizah



Komentarji
komentiraj >>