Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
RAZLIČNI IZVAJALCI; Wild Style (25th Anniversary Edition) (Mr.Bongo, 2007) (4313 bralcev)
Nedelja, 24. 8. 2008
goran



Kultni film iz leta 1982 obeležuje zametke podtalne hip hop scene, ki se je v naslednjih letih z bliskovito hitrostjo razvila v čisto novo (globalno) kulturo. Številni začetniki hip hopa po celem svetu, prav film Wild Style navajajo kot glavni vir njihove inspiracije, kar ni nič presenetljivega, saj se v filmu pojavi cela vrsta najbolj legendarnih hip hop glasbenikov, grafitarjev in breakdancerjev. Dvojni plošček, ki je (ponovno) izšel ob 25. obletnici, ponudi vposluh v rojstvo rap glasbe. (v celoti!)

* Ob petindvajseti obletnici najbolj kultnega hip hop filma vseh časov je ponovno izšel tudi filmski zvočni zapis, v katerem je mesto našlo nekaj legendarnih dj-ev in mc-jev, ki so postavili standarde za praktično celotno rap glasbo. Film, ki se opre na zgodbo o legendarnem grafitarju Leeju Quinonesu je luč dneva ugledal v letu 1982, torej v času, ko je hip hop v New Yorku že dosegel popularnost in ko so se pojavile tudi prve svetovne turneje (denimo Afrike Bambaate in njegovega kruja), ki so hip hop kulturo ponesle v svet. Nedvomno so ta gostovanja naredila veliko za promocijo rap glasbe, a vseeno je bil njihov doseg relativno omejen in v tem pogledu je film Wild Style v naslednjih nekaj letih dosegel precej širši krog ljudi.

Velika razlika je bila tudi ta, da turneje niso uspele v celoti prikazati dogajanja v Bronxu, ki je bilo zanimivo predvsem s sociološkega vidika. Na koncertih pač ni bilo mogoče prikazati tistega občutka pripadnosti, za katerim je pravzaprav stala sama ideologija hip hopa. Prav to pa je odlično povzel film in nič nenavadnega ni bilo, če se je že dan po premieri pred številnimi kinodvoranami po vsem svetu začela zbirati mladež, ki je plesala na ritme rap glasbe. Lahko bi celo rekli, da je film za hip hop pomenil tisto, kar so za rock glasbo pomenili Velvet Underground. Vsak, ki si je film ogledal, je hotel postati del tega novega gibanja.

Hip hop dogajanje v Bronxu je bilo ob nastanku filma torej že deležno velike pozornosti, a kljub temu da gre za igrani film, ki prikaže, kako so se v celoto povezali grafitarji, dj-i. mc-ji in breakdancerji, je v njem tudi mnogo dokumentarnih vsebin. Vsaj ko se na film ozremo z današnje perspektive. Ne le da so mnoge glasbene scene postavile standarde za poznejši razvoj hip hopa, mnoge med njimi so skozi semplanje pristale tudi na albumih številnih eminentnih rap ustvarjalcev, med drugim tudi na ploščah De La Soul, Public Enemy, Beastie Boys, Nasa, Cypress Hill, DJ Shadowa in Becka. Eden od takih legendarnih prizorov je denimo tisti, ko se na košarkarskem igrišču pomerijo Cold Crush Brothers in Fantastic Five. Rivalstvo med krujema v tem pionirskem obdobju hip hopa se je vleklo nekaj let in če so ga do tedaj poznali le tisti, ki so se udeleževali njihovih MC battle-ov, prav film Wild Style poskrbi, da ti trenutki - vsaj kar zadeva video zapis - niso ostali izgubljeni za vedno. Japonskega hip hop prvaka DJ Krusha je k ustvarjanju denimo vzpodbudil prizor, v katerem se za gramofoni pojavi Grandmaster Flash, še eden v vrsti legendarnih pionirjev hip hopa. In teh je v filmu še mnogo; MC Busy Bee, dvojec Double Trouble, Grandmixer DST, Grand Wizard Theodore, pa breakdancerski kru Rock Steady in še nekateri drugi, ki so skupaj začrtali smernice celotnemu hip hopu. Vrhunec filma nedvomno postavi velik koncert v Wild Style Amfiteatru, ki odlično ujame atmosfero iz začetka osemdesetih, ko so smernice Martina Luthra Kinga zaživele skozi to novo gibanje.

Soundtrack je torej obvezno poslušanje za vsakogar, ki ga zanima zgodovina hip hopa. Resda podrobnejši vtis vsekakor ponudi film, toda tudi izvrsten avdio izbor dovolj nazorno spregovori o dogajanju iz južnega Bronxa v začetku osemdesetih. Specialni ediciji je ob originalnem ploščku polega tega priložen še en plošček, na katerem so dodane nekatere inštrumentalne verzije v obliki beatov in loopov, pa z glasbo podložene akapela verzije z originala ter miks britanskega DJ-a in producenta Keva Luckhursta, ki s »cut and paste« tehniko v celoto poveže najbolj znane vzorce in beate iz filma. Kljub temu da je od filma minilo že več kot petindvajset let, glasba ne ostane izgubljena v času, ampak s svojo duhovitostjo in neobremenjenostjo očara še dandanes. Še toliko bolj skozi prizmo sodobnega hip hopa, ki - z nekaj izjemami – postaja precej duhamoren.

pripravil Goran Kompoš



Komentarji
komentiraj >>