Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Sobota, 5. 4. 03, 19h: Formatia Valea Mare: Departe De Casa (MA Recordings 2001) (2659 bralcev)
Sobota, 5. 4. 2003
MarioB



Današnji gostje Tolpe bumov so se zbrali po spletu nesrečnih in srečnih okoliščin. Zaradi ekonomske stiske so namreč romunski glasbeniki, ki prihajajo iz mesteca Valea Mare, prišli v Francijo, kjer so poleg klubov in pouličnih nastopov muzicirali tudi v pariškem metroju. Tamle jih je slišal Todd Garfinkle, lastnik in producent na Japonskem delujoče založbe MA Recordings, ki je med drugim objavila album Krushevo Vlatka Stefanovskega in Miroslava Tadića. Garfinkle je naletel na trojico pihalcev, ki so igrali na metroju, vendar pa z njihovo godbo ni bil zadovoljen; igrali so namreč tisto, za kar so menili, da Francozi želijo slišati. Porabil je dobri dve uri vožnje z glasbeniki in prepričevanja, naj vendarle igrajo svojo, izvirno glasbo ...



Formatia Valea Mare

Departe De Casa (MA Recordings 2001)

Današnji gostje Tolpe bumov so se zbrali po spletu nesrečnih in srečnih okoliščin. Zaradi ekonomske stiske so namreč romunski glasbeniki, ki prihajajo iz mesteca Valea Mare, prišli v Francijo, kjer so poleg klubov in pouličnih nastopov muzicirali tudi v pariškem metroju. Tamle jih je slišal Todd Garfinkle, lastnik in producent na Japonskem delujoče založbe MA Recordings, ki je med drugim objavila album Krushevo Vlatka Stefanovskega in Miroslava Tadića. Garfinkle je naletel na trojico pihalcev, ki so igrali na metroju, vendar pa z njihovo godbo ni bil zadovoljen; igrali so namreč tisto, za kar so menili, da Francozi želijo slišati. Porabil je dobri dve uri vožnje z glasbeniki in prepričevanja, naj vendarle igrajo svojo, izvirno glasbo.

Ko so trije romunski godci ubrali domače viže, so potniki na metroju začeli ustajati s svojih sedežev in jim v za to pripravljeno posodico metati drobiž, Garfinkle pa je dobil jedro zasedbe, kakršno je iskal za svoje snemanje. Trije glasbeniki so nato zbrali preostale člane in nastala je prej, ko ne ad hoc sedemčlanska zasedba, ki jo je Garfinkle odpeljal na enodnevno snemanje v za takšno godbo nadvse nenavaden in za mnoge blasfemičen prostor – v gotsko katedralo iz 15. stoletja v francoskem kraju Orleans.

Pri snemanju so uporabili le dva mikrofona ter tako omogočili, da je zvok zasedbe bolj prostran in ne tako zbit, kot smo navajeni pri drugih turbohitrih ciganskih zasedbah. Ta dodatna dimenzija omogoča, da do izraza ne pridejo le vzneseno, vitruozno odigrani filigranski solistični deli, pač pa tudi posamični inštrumenti, ki tvorijo čvrsto in hitro ritmično spremljavo. Formatia Valea Mare nam večji del albuma s svojim šponanjem čez drn in strn skorajda ne pusti dihati, velikokrat pa pokaže tudi svojo drugo, manj razuzdano plat. Slednja še zlasti pritegne v bogato aranžiranih, razpotegnjenih uvodih v skladbe, ki se kaj hitro prelevijo v svoje popolno nasprotje. Čeprav gre za skupino, ki se je zbrala na pobudo tujega producenta, je v izrazu ohranila pristnost in neomadeževanost romske godbe, njeno igranje pa lahko postavimo ob bok veliko bolj razvpitih in uveljavljenih imen.

Mario Batelić


Komentarji
komentiraj >>