Znašel si se na arhivu spletne strani Radia Študent, kjer so zaenkrat dostopni prispevki pred majem 2012. Takrat smo namreč za rojstni dan preklopili na novo spletno stran in prevetrili programsko shemo.

Povezava na novo spletno stran je tole


twitter3
majspejs3
fejsbuk 3
fejsbuk rozna

natisni
Scanner & Olga Mink !!! (2867 bralcev)
Ponedeljek, 22. 12. 2008
goran



Goran Kompoš recenzira nastop Scannerja ob vizualizacijah Olge Mink v letošnjih zadnjih Kinozvočenjih v Kinodvoru ... (v celoti!)
Scanner in Olga Mink 20.12. '08; Kinodvor, Ljubljana

*
Minulo soboto je zadnjega v sklopu letošnjih dogodkov zabeležila ena zanimivejših domačih koncertnih serialk. Kinozvočenja so gostila navezo Scanner / Olga Mink in njun audiovizualni performans ‘The Nature of Being’, s katerim avtorja iščeta odziv skozi prizmo elementarne percepcije, medtem ko um nestrpno pričakuje morebiten impulz. A zaman. To, kar vidiš in slišiš, je točno to, kar vidiš in slišiš in nič več. V času sodobne, ekstremom naklonjene umetnosti, je to seveda smelo početje, ki samo po sebi ustvari neko (paradoksalno) subverzivno situacijo. Enostavno ne moreš mimo vprašanja, ali sodoben potrošnik umetnosti že za najmanjši odziv ob estetskem nujno potrebuje tudi miselni stimulans. Še pred desetletjem bi v tovrstni kombinaciji slike in zvoka namreč znali poiskati presežek (dasiravno takrat verjetno bolj zaradi fascinacije nad novo digitalno tehnologijo), danes pa očitna, v predvidljivost uokvirjena vsebina enostavno ne zaintrigira več.

Levji delež vzroka lahko bržkone poiščemo v vse večji, inovativni, eksperimentom naklonjeni ponudbi sodobnih kreativcev, ki posegajo po vse bolj radikalnih odklonih. V to smo se pred dobrim mesecem denimo lahko prepričali tudi obiskovalci festivala All Frontiers, kjer je Robin Rimbaud alias Scanner – v sicer nekoliko drugačni verziji – ob boku številnih zvočno bolj drznih muzičarjev, izpadel razmeroma nedomišljeno. Verjetno ni napačen vtis, da njegova glasba bolj prepričljivo funkcionira, ko se opira na sliko, zato ni naključje, da je v preteklosti zabeležil mnogo sodelovanj z umetniki s področja vizualnih umetnosti. Eno takih je torej tudi sodelovanje z nizozemsko video umetnico Olgo Mink v projektu ‘The Nature of Being’, kjer se za elektronskega glasbenika sila nenavadno vprašanje pojavi že v sami ideji. Scanner se z Minkovo namreč sprašuje, ali digitalna tehnologija s svojimi mnogoterimi možnostmi, ki jih omejuje le ustvarjalčeva domišljija in kjer v raziskovanju medija izgubimo stik z realnostjo, sploh dovoljuje nek čustven odziv. Če čustvenega odziva s svojo (digitalno) glasbo ni iskal že doslej, kaj pa je potemtakem iskal?

‘The Nature of Being’ je delo v nastajanju, saj se avtorja bojda ne ponavljata in vsakokrat postrežeta nov material. Na eni strani so to abstraktno zmanipulirane vizualije Minkove, ki na nostalgično podstat lepijo tiste majhne, vse pogosteje spregledane trenutke, ujete v naravi – bodisi upogibanje dreves v vetru, udarjanje morskih valov ob obalo ali pa lebdenje oblakov. Na drugi strani Scanner streže pretežno ambientalno glasbo, ki se deloma napaja iz okoljskih posnetkov, deloma iz pokljajoče (glitch) sintetike, delno pa jo dopolnjuje tudi neposredno barvanje zvočne slike – tokrat z nekakšnim digitalnim tereminom ter vokalom. Ob koncu je Rimbaud v krajši predstavitvi povedal, da gre v večjem delu za improvizacijo in da pravzaprav poskušata slediti eden drugemu. Morda celo preveč dosledno, saj ni prav nič prepuščeno posameznikovi domišljiji. Ob zibajočem drevesu se zasliši piš vetra, ob bližajoči se silhueti človeka udiranje peska pod nogami. V dogajanje sporadično posežeta še (kvazi)refleksiven tekst, ki se izpiše na platnu, in narator, ki taisti tekst prebere in tako dokončno zapre pot posameznikovi interpretaciji.

‘The Nature of Being’ poboža ušesa in oči, vendar to žal stori preveč klišejsko in predvidljivo. In lahko se še enkrat vprašamo: Ali za odziv danes res nujno potrebujemo nekaj miselno stimulativnega? Morda niti ne, toda Scanner in Olga Mink ponudita vtis, da kljub poudarku na elementarni percepciji želita povedati nekaj več. Zadnji koncert letošnjih Kinozvočenj, tudi v luči nekaterih izvrstnih predhodnih dogodkov, ni izpadel najbolj prepričljivo, nas pa seveda veseli dejstvo, da se serialka vrača v Kinodvor, zato z optimizmom zremo v leto 2009.

Na koncertu Scannerja in Olge Mink se o obstoju ni spraševal Goran Kompoš.


Komentarji
komentiraj >>